مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

سؤالی بی جواب

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۱۳ ب.ظ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۳۰

نظرات (۱۰)

سلام

عه اینجا جوابی نیست. چه جالب.

این باستان شناسایی که ازش نام میبری زیادی شکاکن. همینا وجود مسیح یا سلیمان و دیگر شخصیت های ابراهیمی رو انکار میکنن. بعدشم، یه دین داریم یه تحریف دین. مانی به دو گانه پرستی معتقد بود و میگفت این دنیا قلمرو اهریمنه.(همون چیزی که بعد ها کلیسای امپراطوری روم کپی زد)بعدش هم، مگه حتما باید برای پیامبر بودن کسی پیامبر دیگه ای گواهی بده؟ 124000 پیامبر چند تاشون رو میشناسی و میدونی پیامبر بودن؟ از کجا میدونی زرتشت جزو اونا نیست؟

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
این سؤال را سه سال است که مطرح کرده ام آنهم در بحث با باستانگرایان مختلف لکن جوابی نتوانستند بدهند.
دکتر ژان کلنز و جیمس دارمستتر و ماریان موله و پروفسور کریستین سن و امیل بنونیست و امثالهم که در سخنانمان من باب آیین زرتشت و باستانگرایی از ایشان استفاده میکنیم در کجا و با کدام دلیل منکر وجود حضرت عیسی (علیه السلام) شده اند؟، جدای از این اما این سخن انحراف بحث است:
شما جواب سؤال ما را نتوانستید بدهید، اینکه مانی دو گانه پرست بوده است برای اینکه بدانید والتر برونو هنینگ استاد پروفسور مری بویس در کتاب خود با نام زرتشت، سیاستمدار یا جادوگر به صراحت ثنویت را در گاتها بیان و آنرا نفی کننده توحید میخواند.
کلیسای امپراطوری روم هیچگاه قائل به دو خالق نشد آنچنان که اوستا به صراحت اهریمن را خالق برخی موجودات میخواند و ایضاً اهریمن هیچگاه توسط اهوره مزدا آفریده نشده است که خدایی است برای خودش!!.
و آنجا که گفتید:
«از کجا میدونی زرتشت جزو اونا نیست؟»
ما هم همین را میگوییم، از کجا میدانید که مانی جزء آنها نیست؟ مزدک نیست؟ جاماسب نیست؟ کوروش نیست؟ داریوش نیست؟ نبونئید نیست؟ فلان نیست ... بهمان نیست ... با این سخنان سنگ روی سنگ بند نمیشود آقا یا خانم گاندولف.

آفرین. این شد حرف حساب.

خوب اولا که یه دین داریم یه تحریف دین. زردشت قائل بر "خالق" بودن اهریمن نبود. تاریکی از نبود نور میاد و اهریمن هم همینطوره. مانی میگفت جهان مادی و بدن ما مخلوق اهریمنه. کلیسای روم هم میگفت این دنیا قلمرو شیطانه و آخرت قلمرو خداست.

راجب این که میگی " از کجا میدانید فلانی جزء آنها نیست؟" خب ما نه میدونیم، نه دنبال اثباتشیم. یک فرد یک فلسفه و اعتقادی رو نشر میده و فرد باید خودش فکر کنه و ببینه درسته و با منطق جور در میاد یا نه. دین ززتشتی میگه از بدی و تنفر متنفر باش و بیزاری کن و تا میتونی خوب باش. میگه یک خدا و خالق وجود داره و اهریمن نماد "نیستی"هستش و مخلوقاتش هم شدن "خشم" و "کینه" و امثالهم. پس چون منطقیه یک فرد میتونه انتخاب کنه که آیا این دین براش خوبه و با طرز فکرش سازگاره یا نه.

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
روی چه حساب میگویید وجود اهریمن تحریف آیین زرتشت است وقتی بسیاری از پژوهشگران من جمله هنینگ و ژان کلنز و جیمس دارمستتر ثنویت در گاتها را بیان میکنند و البته تأیید؟.

اینکه دین زرتشتی میگوید از بدی دوری کن که مصداق آن دروج [=دروغ] در متن اوستا است و نیکی کن، را شهید مطهری اینگونه پاسخ میدهد:

پوک ترین و بى مغزترین حرف ها همین حرف منسوب به زردشت است که مى گوید:
گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک. آخر نیکى چه هست؟ مثل این است که از مهندسى براى ساختمان یک مسجد طرح بخواهند، به او بگویند: طرح شما چیست؟ بگوید: یک ساختمان خوب. اول باید دید «خوب» و «ساختمان» در نظر او چیست. یا به یک خیاطى بگویند: چه مدل لباس مى دوزى؟ بگوید: یک مدل خوب، ولى معلوم نباشد خوب او چگونه است .»

مجموعه آثار شهید مطهری، ج ۲۲، ص ۶۴۵


فکر شما یک طور است، فکر داعشی و فکر مسیحی و یهودی و بودایی و هر کس و ناکس دیگری یک طور، نیک را بودایی در بودا و مسیحی در کلیسا و یهودی در کنیسه و داعشی در سر بریدن و هیتلر در جنگ می دیدند. اگر کمی به آثار مبلغان مسیحی و یا یهودی و وهابیت نگاه می انداختید خواهید دید چقدر از اهمیت به نیکی و دوری از بدی سخن میگفته اند و البته رستگاری.


وجود زرتشت را تاریخ تأیید نمیکند که ما بخواهیم کتاب به او منتسب کنیم و بعد بگوییم نیک هست یا نیست!!

سلام

من نگفتم تو اوستا اهریمن نیست! گفتم اهریمن "خالق" نیست. اهریمن نماد "نیستیه"

من با این حرف شما موافقم. هر کس میتونه تعریف خودش رو از "خوبی" داشته باشه. ولی اینجا منظور شما"سلیقه س".یک "ساختمان خوب" با سلیقه افراد مشخص میشه. ولی اینجا منظور سلیقه نیست. برای همین در زردشتی ایزدان و دیو ها رو داریم. هر خوبی با ایزدان و هر بدی با دیو ها مشخص میشه. داعش تعریفش از خوبی سنی شدن همه و بریدن سر مرتدان" بود و هیتلر "حکومت آریایی ها بر جهان" اینها زرتشتی نبودن که دیو ها و ایزدان رو داشته باشن و این تعریفاتشون عقیده نبود، "انحراف عقیدتی" بود. خیلی فرق دارن.

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
در گاتها اهورامزدا هم خالق خوانده نشده است، این سؤال را پیشتر از باستانگرایان پرسیدم که یک بند در گاتها را نشان دهند که اهورامزدا در آن خالق خوانده شده باشد؟ این گفته خود زرتشتیان یعنی دکتر فرهنگ مهر است که اهورامزدا در گاتها خالق خوانده نشده است. اما در اوستای جدید هم اهورامزدا و هم اهریمن آفریننده خوانده شده اند.

خیر، سلیقه نیست، بعنوان مثال برخی چیزها ممکن است هماننده ضد زلزله بودن [بنگرید به احترام به پدر و مادر] بدیهی باشد لکن بسیاری از امور من جمله امور دینی سلیقه ای نبودند، دلیل اینکه از تقدس روان گاو در گاتها به تقدس ادرار گاو در وندیداد رسیدند همین بوده است که نیک را در گاو دیدند.

در بسیاری از موارد هماننده برهنگی - همجنس بازی - زنا - ازدواج با حیوانات - سرقت - قتل - فروش مواد مخدر - شر خری - گروهک های تروریستی و ... نمیتوانید به یک عقیده و رفتار واحدی برسید چون در هرکدام از زمینه ها عده ای آنرا درست و کاری پسندیده می شمارند [بعنوان نمونه قاتلی که میگوید من اگر بازهم برگردم آن فرد را میکشم یا سارقی که میگفت من از ماشین های مدل بالا تنها سرقت میکردم و آنها وضعشان خوب بوده و اینکار من ایرادی نداشته است!! و الخ] بنابراین از نظر این افراد کارشان نیک و مخالفت با آن عین دروج است.

گاتها آنقدر برای ما مفهوم نیست که بتوانیم تصویر کاملی از دیوها و امشاسپندان و سپس اهورامزدا و اهریمن بدست بیاوریم، این سخن بسیاری از پژوهشگران است. اما نکته اینجاست که در همین گاتها به مخالفت با پیروان دروغ و در اوستا به جنگ با این پیروان اشاره شده است. اصولاً حرف یک داعشی هم همین است، جنگ با پیروان دروغ که پیرو وهابیت نیستند.

اینکه گاتها گفته است نیک، خب این نیک در نظر همین گاتها دعا برای روان گاو بوده است و یا در نظر بزرگان آیین زرتشت ادرار گاو. برسد به مسائلی همچون ازدواج با مادر و خواهر و ... .

انحراف عقیدتی وقتی معنا پیدا میکند که عقیده صحیح تعریف شود و عقیده صحیح با نیک نیک کردن تعریف نمیشود.

از لجاجت و خساست و حماقت بسوز و بمیر تا این سه شر ترا به خانه طاغوت راهنمون کند همنجا که دومی عذاب می شود.

حقی که لجاتت با ایران باستان و هویت ایرانی که ناخواسته بر آن اذعان می کنی از لجاتت ابولهب نیز فراتر رفته 

بریده باد دستان ابی لهب بریده باد زبان ابی لهب

 

دشمنی تو ریشه در یک نادانی منحط و تاریک دارد به نام جهل که ذهنیت مریضی آن را توسعه می دهد و ابلهانی چون تو بر آتشش هیزم می ریزند.

ونادانسته بر هویت تاریخی خود چوب حراج گذاشته ای 

حتی پیامبر اکرم محمد مصطفی ص نیز قائل به میهن پرستی و وطن دوستی بود

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
لجاجت را میتوان در باستان پرستانی دید که چشم خود را بر حقیقت ایران باستان و آیین زرتشت بسته و به دروغ متوسل میشوند.
حماقت را نیز میتوان در باستانگرایانی دید که جهل و حماقت و بیسوادی شان باعث شده ایران باستان را به دروغ خیلی بزرگ و بسیار خوب جلوه بدهند.

این دست کامنت ها بیش از پیش نشان میدهد که باستان پرستان دستشان از علم و دانش تُهی بوده و با منطق بیگانه اند و جز دست یازیدن به توهین کار دیگری از عهده شان بر نمی آید.

شما ادعای مسلمان بودن میکنی؟ توی اسلام بهت یاد ندادن به ادیان دیگه توهیت نکنی؟ توی متون دینی اسلام گفته نشده که خدا یه دین رو به زمین فرستاد ولی با دستورات متفاوت؟ آمریکا با هالیوود داره برای خودش تاریخ و تمدن خلق میکنه، اون وقت اینجا هم عرب پرست های ساندیس خور، دارن تاریخ و تمدن ایران رو به بهونه باستان پرستی نابود میکنن و دروغ بهش می بندن. شما برو توی پاسارگاد و وقتی که قیمت اجناس داره چندبرابر میشه، بگو این حکومت هخامنشیان طاغوت و ظالمانه بود

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
کجای این پست توهین است؟ با استناد به یک دلیل عقلی که اسناد و سخن دانشمندان این حوزه بدان گواهی میدهند پرسشی را مطرح کرده و چند سال است هیچ یک از زرتشتیان و یا باستان گرایان افراطی نتوانسته اند یک پاسخ صحیح بدهند، این نه توهین است و نه تهمت، بلکه نقد عقاید بی اعتبار میباشد.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

***** ***** * *** ***** ** *** ****** ***** *** *** **** **** **** *** *** * **** ******* **** ****** ***** ** *** ***** **** ** ** ***** **** ****** ** *** **** ****** ** **** ** ** *** **** ***** ** ** *** *** ** ** ** ** ****** ** ** *** ******** **** ****** **** ** ********* ** **** ***** ** ******** ****** ** **** *********** **** ***** ** ***** *** ***** ** ****** **** ***** ** ** ** ** * **** ******* *** ****** ** ** ** *** ********* ** ** ******** ** *** ***** ****** ** *** ***** ** **** ** ** *** ******* ***** * **** ***** **** ** ****** ******* * ****** ***** ******* ***** *** ******* *** ***** ** ** ** ******* ****** ***** ** ** **** ** **** ****** ******* * *** ******* *** ***** ** *** ** ***** ******* ***** *** ***** **** ***** ***** * ********** ** *** ***** * **** ** **** ***** ****** ******* ** *** ***** **** ***** *** * ****** * ******* ******* ***** ****** * **** ** *** ****** ** ** ** ***** **** ** ** **** **** * *** *** ***** * ** ******** * ** *** ** ****** * **** * *** ******* ** **** ******* ******** * **** **** ***** ****** ***** ** ** * ****** ***** **** ***** ***** ****** ** **** * *** ***** ** ****** ****** *** ** **** ****** *** **** ** **** *** ** ***** **** ** **** ***** *** **** **** ***** **** ** **** ***** * **** **** ** **** ** **** ***** ****** * **** ****** ******** * *** * **** *** ** **** * ** **** ***** ***** *** ** ********** ***** ** ***** **** ** ****** ***** **** **** ****** ********* ***** *** ** ***** **** **** **** **** ****** ******* ******** ** ******** ****** ******** *** ****** **** ** *** ***** *** **** *** ** *** *** ** *** **** **** *** ** ****** **** **** ***** ** ******** *** ** ** ** ** ** **** *** ********* *** ** ***** *** ** ** ** ** ** ** *** ******** * **** ** *** ***** *** ** ** ***** *** ****** **** *** *** ** *** *** ** ***** **** ** *** ** **** *** ***** ****** ** *** **** ***** **** **** ***** ** ***** *** ** **** *** ** **** **** * ** **** *** ******* *** * ***** ***** *** * **** **** ** ** ** *** ***** * **** ** ** **** *** *** * ** ***** **** ****** *** *** **** **** * *** ***** **** *** ***** ***** ** ** *** *** * **** ** **** ** ***** ** *** *** *** **** **** *** **** ** ** *** **** ** ***** ** **** *** ** ****** ** ** ** *** ***** ** *** * **** ** ****** *** ** **** ******* * ******* *** ** ****** ** **** * *** **** ** ****** **** ** **** *** **** * ** ** ** ** **** *** ***** ****** ***** * ** *** ***** ********** ********* ** **** *** **** ** ** **** ***** ** ***** ****** ***** ** ** * **** ******* * *** ** ** ***** *** * ** ***** ***** *** ** *** **** ** ** ***** **** **** **** ** ** *** **** ** **** **** *** ***** ***** **** **** *** ****** ****** ***** ** ** * **** ***** ***** ***** **** *** ** **** ***** **** ** *** ** ********* ******* **** ***** ******* ****** ** **** **** **** * ****** *** ***** ** **** ** ***** *** *** ***** ****** ** ***** ******** *** ***** ** *** **** ** ** ** ****** **** *** ** ** ******* **** ***** ***** ** ***** **** *** ***** ***** ** ** ****** ** **** *** ***** ****** ****** * *** *** *** ********* **** ******** * ***** ** **** ** *** ***** ** ****** **** **** *** **** ***** **** *** ****** *** *** ***** ***** *** **** *** ****** * ** *** *** ***** ***** ****** **** * ******* **** ** ***** ******* ** ** ***** *** ** ***** *** **** * ***** ***** ******** ** ***** * ** **** ** ****** ********** ***** **** **** *** ** *** ***** ** ***** ** **** ** ******** **** ** *** ****** ** *** ** ***** ****** * ** ***** ***** ** *** ****** ** ** ***** ****** ***** **** **** ******* ****** **** * ***** ***** ** ***** **** ******** * ****** *** **** * **** *** * *** **** ******* * *** **** ******** * ** ** ** ***** ***** ****** **** ***** ******** * **** **** *** **** * ****** ** ***** ** **** ***** ****** ** *** ***** ** **** ***** **** *** *** ***** **** ** **** ****** ******* * **** ******** ****** ** ** **** ** ***** *** *** * ****** ** ** *** **** ** **** **** ** ** ***** *** ****** *** ** ******* **** *** ** ** **** **** **** ** ** ****** ******* ***** *** ** ** ****** **** ******** ** ** * **** ******* ** **** ***** *** * ******* ****** **** ** **** ****** ** ******** * ** ***** **** ** **** ****** ***** ********* ** ***** ***** ** ***** ***** ****** ** ******** ******* **** ******** *** ** ** *** *** ** **** ***** **** ** *** *** ** ****** * *** **** ******* ******* ****** *** ******** ****** ** **** *** * ** **** ****** ***** *** ******** ** ****** ******** * ***** ****** **** *** ** *** ** ** *** ** ****** *** *** ******* * ** **** *** ***** ***** * *** *** **** **** *** ***** *** **** ****** **** ********** *** **** ** ******** ***** **** * ***** ***** ** *** ******** * ******* ** ** *** ***** ** **** ** ** **** **** **** ***** *** *** ****** ********* ***** ****** * * * **** ******** ** ** ***** ****** ** **** **** **** ** *** ** ** ***** *** ****** ******* ******* * ***** ************** *** *** * * * ** ** ****** ** **** ***** **** ***** ** ******* *** **** * * * **** ******* * * * **** *** **** * *** **** ******* * * * **** *** **** * * * **** ******* * * * **** ******* * * * **** ******* * * * **** ******* * * * **** ******* * * * **** ******* * * * **** ******* * * * **** ******* * * * **** ******* *** **** ** **** *** ****** *** *** * ** ****** **** *** ** ** ***** ***** **** *** *** *** ** ***** **** ******** ****** ***** ** **** **** * *** * *** ** ***** ********* ****** * * * ******** *** ****** *** ***** * ****** *** ** *** *** **** ***** * ***** ********* **** ** ****** ****** ** ****** ** **** ***** ****** * ******* ******* ** *********** ** * ****** *** ***** ***** ** ***** *********** **** * **** * ** ********** ** **** ** **** ****** * ******* ** *** * **** **** *** * **** ****** ** ***** ** ******* **** * * * ***** ******** *** ** * ******** ** ***** ******** * ****** ** *** ** **** ***** ****** * ** ** *** ***** **** ** ** **** ** ****** ** ** ** ******** ***** ** *** ***** ** **** ** *** **** * **** **** ****** **** **** ***** ***** * ******* ***** ** *** ** *** ****** ***** **** **** ******** * *** ** ***** ******** ***** **** *** **** ***** *** ** ****** ** ******** ***** * **** **** ***** *** ** ** **** ***** *** *** * ***** ** ** ****** ** **** * *** **** ****** **** ***** ****** **** ****** ** ****** ***** *** ***** *** **** *** *** ** **** ********* ** **** ** ***** *** **** ******* * ****** ***** ***** ** **** ** ** ***** ****** **** ***** ***** ** ******** ****** *** **** *** ** ** ******** ** **** ***** ** *** *** ***** ******* *** *** **** ***** * ****** ** **** *** ** ******* ***** ******** *** ***** **** *** * **** ***** ***** *** **** **** ***** **  * ** **** ** **** **** *** *** ******* *** * ***** ** **** **** ** **** **** *** *** ** ** **** **** ***** ****** ** ***** ** ***** ****** * ******* ******** * ******** **** *** **** ***** *** *** ** *** ** ******** ***** ***** ****** ** **** **** ** *** ***** ** ** ****** **** ********* **** ** ***** ***** ****** *** * **** *** ** *** ** ** *** ******* ***** ***** ***** *** **** **** *** * **** ******** *** ** ** **** *** ** **** ******* ***** ** *** * ****** **** ****** ** **** ** ***** * **** * ****** ******* ** **** ****** * *** * **** ****** **** ******* ***** ******* **** ****   ** ***** ***** *** ***** ** ***** ***** ****** ***** ** ******* ** **** ****** **** ***** ** ****** ** ****** **** * ** **** **** *** * **** ****** **** ******* ** ***** ***** *** ****** ***** ***** ****** **** ** * **** ***** **** *** **** **** ***** **** * **** ***** ***** *** *** **** *** *****   ****** ***** **** ** *** ****** *** **** *** * ***** **** ******* ** ***** ******* ** *** ****** *** * ****** ****** ******** ** ***** **** ** **** ******* ** **** ********* *** ********* * **** * * **** ** **** ***** *** *** ** ** ***** ****** ** ** ** *** *** *** **** **** ***** * ** ** *** ***** **** ** ** **** *** * ***** **** * ** *** *** * ***** ***** **** ******** * **** *** **** **** ** ** ** ******* ***** * ***** ***** ** *** * **** ******* * ******* *** ** ** *** ******* * ******** ** **** * ****** ** ** *** ****** * ******** ** ****** ** ******** * ********* * ***** * *********** *** **** ***** ** **** **** **** ******** ***** *** ** **** ******** ** **** *** ***** ********* ***** ** ** *** **** ** ******* ** ** ** ***** ** **** * **** ** ** ***** **** ** **** ** ** **** ***** *** ** ****** *** * ** ** * *** ******* ***** ***** ***** **** ****** **** ** *** *** ***** * **** * **** ** ****** *** ****** ** ***** ******* *** **** ** *** ***** ***  **** ** ** **** ***** ** ***** ****** * ****** **** ***** ** ** **** **** ***** **** **** ******* ** ** *** * **** *** ***** ** **** ** ******* **** *** ** ** **** * ***** ********* * **** ** *** *** *** ********* ** ** *** ****** *** ***** ******* ***** *** ***** ***** * ***** ***** *** ** ** ****** *** ******** ********** ***** ** **** ** ******** ********* *** **** **** ***** ***** ** **** *** ** ** ** ** ***** ******* **** *** ***** **** *****  * ** **** ***** ******* *** ***** ****** **** ***** ** ** ** ** ** **** ** **** ***** **** *** * ***** ***** ** ** ** *** *** *** ****  **** ****** **** **** *** **** **** ***** ** *** * ******* **** *** ***** ** ****** ** ** **** ** **** ***** ** **** ***** **** ** *** **** ****** ** ****** ****** ** *** ** *** ***** **** ****** ***** *** ** *** ** ***** ****** ******* ** ******* *** ****** **** ** ***** ****** ****** **** * ********* **** ***** ** *** **** ***** ******* *** **** *** *** *** **** ** ****** * ******* **** ** *** *** ** **** ***** **** ** *** ***** ** ***** ***** **** **** ** ******** ****** ****** ** **** **** ** **** *** ** ***** ****** **** ***** ** ***** ** *** ** **** **** **** *** *** ** ****** **** ***** * **** **** **** ** ******* *** ****** *** ***** ** ***** ****** ** ** ** *** *** ***** **** ******** *** ** ** **** **** ***** **** *** ** ***** **** **** ** ****** *** ***** *** * ***** ****** *** ** ***** ***** ***** ***** **** *** *** *** ***** ****** ** ****** *** ****** **** ** **** ***** ** ** ** **** * ** *** * ***** ** ***** *** *** ****** ****** **** **** ***** *** ** ****** ***** **** ***** **** *** ***** * ********** ***** * **** *** **** ***** ** *** ***** *** ****** *** ** ***** *** ****** ****** **** ** *** *** ** ** *** *** * *** * ******* * **** *** *** **** ***** *** ****** ***** ***** ** **** ** **** **** **** ***** *** ***** *** ***** **** *** ** ***** ****** ******* ******** **** ******* ***** ****** ** *** **** ** *** ****** *** ****** ** ** ***** *** *** ***** * *** ****** *** ** **** *** ******

** ***** ***** ** *** ** ***** ******* * ***** *** **** ** *** * *** ***** ***** ** ****** **** * **** ****** ** * ***** *** ****** *** ******** *** ** ** **** **** ** **** **** ***** *

آن شغالی رفت اندر خمِّ رنگ

اندر آن خم کرد یک ساعت درنگ

پس برآمد پوستش رنگین شده

که منم طاووس علیین شده

پشم رنگین رونق خوش یافته

آفتاب آن رنگ ها برتافته

 

 

 

 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
در عجبم از شما جماعت باستان پرست که اباطیل پاسخ داده شده توسط بنده حقیر را آمده و عین طوطی دوباره تکرار میکنید!، چشمهایتان را باز کنید و ببینید پاسختان پیشتر داده شده کمتر بیسوادی خود را به ما نشان دهید، نمونه:


این همه توهین و مطالب بعضا بی اعتبار یا... در متن شما چه میکند؟ توهین و مطالب بی پایه و اساس جایی در کامنت ندارند، اگر بازهم اصرار دارید موری را جواب نداده ام بصورت جداگانه مطرحش کنید بگویید اینرا پاسخ ندادم تا پاسخش را بگیرید.

۱۶ آذر ۰۱ ، ۲۰:۵۳ ابولفضل اسمی که بر اساس دینی ک دوست داشت انتخاب نشد

دوست عزیز حداقل یک پشتوانه علمی یا حداقل فلسفی بهتری میزاشتی تو وبسایتت پول میگیری ک واقعیت رو نگی؟!

خوب مسلما ما به چیزی ک آگاهی نداریم نمیتونیم بفهمیم زبان عربی به زور وارد زبان فارسی شد و دچار تحول گرد  

دینی ک با زور وارد شد

من الان از شما یه سوال زیست بپرسم جواب میدی یا فلسفی یا یک جمع ساده ریاضی 

خوب مسلما جمع رو راحت تر جواب میدی چون

آگاهی داری بگرد دنبال دلیل منطقی کتاب قانون زرتشت رو بخونی میفهمی چی به چیه دینی ک قبل از اسلام به زن ارزش قائل میشد و یکتا پرست بود 

متاسفم پول چیکارا ک نمیکنه

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

از امثالهم بیسواد تر هم هست در این کره خاکی؟ اولاً پول کجا بود ثانیا این قدر سخنان کذب نگو میتوانی عرضه و توانش را داری نقد کن مطالب وبلاگ را بصورت مستند.

درباره ارزش زن و یکتاپرست بودن هم متاسفانه سخنان کذبی بیشتر نمیگید، در همین وبلاگ خدا را شکر بصورت مستند ابطالش را نشان دادیم بر اساس موضوعات نوار بالای وبلاگ جست و جو کنی مشاهده میکنید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

** *** تو و طهری ******** 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

ادب مرد به از دولت اوست، ضمناً طهری دیگر کیست؟!.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

یه سوال!

شما عرب هستی؟

اگر ایرانی بودی از مقدسات باستانی چون شخصیت ها و بزرگانش میگفتی نع ضدش! دین اسلام ک چگونه وارد خاک پاک ایران شد؟ انهم از *** *** عربستان! گفتید برابری زن و مرد در اسلام؟ مثل برابری دیه؟ یا..؟ دوباره میپرسم اسلام چگونه امد؟ دویست سال تجاوز اعراب به این خاک بر سر چه بود؟ سید ها چگونه پدید امدند؟ و ایا شما سید هستی؟ امروز عمامه به سر هایی هستند ک رهرو همان ******* هستن و با ریختن *** خود به وسیله نوامیس ایراتی در صیغه خانه هایی ک ساختند یا در زندانها میکوشند تا این دکان *** باز بماند.. چرا یک دختر باکره قبل از اعدام باید توسط یک *** مورد تجاوز قرار بگیرد؟ اصلا چرا باید اعدام شود؟ تو عرب هستی؟ بله تو یک بی غیرت هستی. دویست سال تجاوز تمام نشده و ادامه دارد تحاوز به بهانه اسلام اوزی،، اعراب وحشی به ناموس ایرانی تجاوز میکردند و میکنند و بی غیرتی چپن تو حمایت میکند، راستی گفتی اسم فلان و فلان در کجا امده؟ ذر شاهنامه؟؟!! این بیت چطور؟ عرب هرک باشد مرا دشمن است/کژ اندیش و بدخوی و اهریمن است.. در اینجا منظور از هرکه یعنی هر موجودی.. و راستی ایا میدانی نام بزرگ و نیک کوروش در قرانی امده ک قبولش داری؟ ذولقرنین

زنده باد خاک پاک اریایی

**** ** عرب و عرب پرست 

درود بر کوروش بزرگ درود بر هخامنش 

لعنت بر هرچه بی غیرت

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

- کمی ادبیاتتان را بهتر کنید، درست نیست یک جوان ایرانی با این لحن صحبت بکند، به ناچار الفاظ ناشایست را سانسور کردم.

- برای چرایی مقوله تفاوت دیه زن و مرد و دلیل عقلی-منطقی پشت آن بنگرید به اینجا.

- تابعیت ایران را دارم لکن از لحاظ ژنتیکی بعید میدانم کسی نژاد خالص داشته باشد، بدلیل اختلاط نژادی آنچنان که دکتر زرین کوب نیز متذکر میشوند [بنگرید به اینجا] تصور نژاد خالص کودکانه است.

- تجاوز به دختر باکره قبل از اعدام شایعه منافقین بود که مشخص شد به دروغ آنرا نشر داده اند [بنگرید به اینجا].

- فرقی بین دختر باکره یک رعیت با پیرمرد نود ساله مرجع تقلید برای اعدام در دین مبین اسلام نیست، اگر جرمی مرتکب شوند که مجازاتش اعدام باشد مثل قتل عمد (در صورت نگذشتن ولی دم) باید اعدام بشوند.

- بیتی که میگید در شاهنامه نیست، بنگرید به اینجا این بیت شما قسمتی از یک شعر جعلیست که به فردوسی نسبت میدهند و در هیچ یک از نسخ کهن شاهنامه وجود ندارد.

- کوروش دوم ذوالقرنین نیست، به لطف خدا پیشتر در پژوهشی این مقوله را اثبات کردم، بنگرید به اینجا.

- به آیین زرتشت هم اشاره کردید میدانستید یکی از علل جنگ اسفندیار و رستم دستان پذیرش همین آیین بوده و رستم نمیخواسته آنرا قبول کند لکن اسفندیار به زور میخواسته آنرا تحمیل کند؟ (اسفندیار فرزند گشتاسب شاه کیانی حامی زرتشت بوده و زرتشت در دربار وی مورد حمایت این شاه واقع میشود. رستم میخواسته بر آیین اجداد خویش باقی بماند) بنگرید به اینجا.

جالبه سر مسایلی بحث میکنید که باعث چندگانگی بیشتر میشه شما اولا به کتابها رجوع کن توی هر دین یا بهتر از اون عرفا گفتن موجودیت از نقطه ای آغاز شد و قران و دین و آیین ها زاده اشخصاصی مثل ماست که ترویج ندیدها و نشنییده ها رو میکنیم. عزیزم کلا دین یا پیغمبر برای تبلیغ خودش نیومده هم اونم یک پستچی هست شما چرا بجای خواندن نامه دنبال اینه که پستچی کیه . شک داشتن یعنی برو مستقیم خودت ببین از صحتش مطمئن شو

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

- اینکه ادیان ساخته دست بشر هستند مستلزم بررسی تمام آنها و اثبات عدم الهی بودنشان هست. قبل تر از آن هم مستلزم اثبات عدم وجود خداوند و نیز در صورت قبول باور به خدا عدم امکان برقراری ارتباط بین او و مخلوقش میباشد. فکر نکنم شما این چنین کار ثقیلی را انجام داده باشید، بیشتر سعی کردید نادیده اش بگیرید.

- این ها اختلاف افکنی نیست، ما در دنیایی هستیم که هر دین و هر تفکری نسبت به تفکر دیگری نقد دارد، بیان نقد در مقام نظر و تئوریک چیزیست که همیشه جریان داشته و دارد و خواهد داشت. نه شما میتوانی جلویش را بگیرید و نه در حدی هستید که بتوانید برایش تعیین تکلیف کنید. همین الآن چندین کانال و گروه و... مرتبط با باستان گرایی و زرتشتیت سعی بدیلی در ضدیت با اسلام دارند، بعضاً سابقه شان خیلی قدیم تر از من و امثال من هم است.

- من سیاستمدار نیستم، روحانی نیستم، مسئولیتی در این مملکت یا در دین ندارم، فلذا به درک أسف السافلین اگر کسی از نقد های فاقد توهین و تهمت من نسبت به آیین زرتشت و ایران باستان ناراحت میشود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی