مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

عقل فرا مغزی و علوم تجربی

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۲۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بیایید ببینیم دانشگاه کمبریج در اینباره چه میگوید (بنگرید به اینجا)؛ گزیده هایی از متن پست دانشگاه کمبریج را در اینجا قرار میدهم [ترجمه بوسیله گوگل ترانسلیت انجام شده]:

1

“Understanding how consciousness arises from neural interactions is an elusive and fascinating question. But for patients diagnosed as vegetative and minimally conscious, and their families, this is far more than just an academic question – it takes on a very real significance.

"درک اینکه چگونه آگاهی از فعل و انفعالات عصبی ناشی می شود ، یک سوال دست نیافتنی و جذاب است. اما برای بیمارانی که به عنوان رویشی و کم هوشیار تشخیص داده می شوند و خانواده های آنها ، این چیزی فراتر از یک سؤال آکادمیک است - این یک اهمیت بسیار واقعی به خود می گیرد.


2
We know a great deal about the brain but what does it actually mean to be conscious, asks a new research programme in the Faculty of Philosophy.

ما یک برنامه تحقیقاتی جدید در دانشکده فلسفه می پرسیم که ما چیزهای زیادی در مورد مغز می دانیم اما در واقع هوشیاری به چه معناست.
 


3
In what way are newborn babies, or animals, conscious? Why do some experiences become part of one’s consciousness yet others do not?

به چه روشی نوزادان تازه متولد شده یا حیوانات هوشیار هستند؟ چرا برخی از تجربیات بخشی از آگاهی فرد می شوند اما برخی دیگر این کار را نمی کنند؟.


4
“It’s sometimes assumed that it’s obvious what consciousness is, and the only question is how it is embodied in the brain,” says Professor Tim Crane. “But many people now recognise that it’s not clear what it means to say that something has a mind, or is capable of thought or conscious experience. My view is that there are lots of assumptions that are being made in order to get to that conclusion and not all of the assumptions are correct.”

پروفسور تیم کرین می گوید: "گاهی اوقات تصور می شود که هوشیاری کاملاً واضح است و تنها سوال این است که چگونه در مغز تجسم می یابد." "اما بسیاری از مردم اکنون تشخیص داده اند که گفتن چیزی که دارای ذهن است یا قادر به فکر یا تجربه آگاهانه است ، به چه معنا نیست. نظر من این است که پیش فرض های زیادی برای رسیدن به آن نتیجه گیری انجام می شود و همه فرضیات درست نیستند. "


5
Crane leads a new research initiative in the Faculty of Philosophy supported by the John Templeton Foundation that aims to tackle the broad question of the essence of the mind. And to do this they are moving beyond the reductionist view that everything can be explained in terms of the nuts and bolts of neuroscience.

کرین یک ابتکار تحقیق جدید را در دانشکده فلسفه با حمایت بنیاد جان تمپلتون هدایت می کند که هدف آن مقابله با پرسش اساسی از ذات ذهن است. و برای این کار آنها فراتر از دیدگاه تقلیل گرایانه هستند که می تواند همه چیز را از نظر پیچ و مهره علوم اعصاب توضیح دهد.


6
That doesn’t mean we are interested in proving the existence of the immortal soul, or defending any religious doctrine – we are interested in the idea that the brain’s-eye view isn’t everything when it comes to understanding the mind.

این بدان معنا نیست که ما علاقه مند به اثبات وجود روح نامیرا هستیم ، یا از هر آموزه دینی دفاع می کنیم - ما به این ایده علاقه مند هستیم که دیدگاه مغز همه چیز نیست وقتی که می خواهیم ذهن را درک کنیم.


7
“The nervous system clearly provides the mechanism for thought and consciousness but learning about it doesn’t tell us everything we need to know about phenomena like the emotion of parental love, or ambition or desire. The mere fact that something goes on in your brain when you think does not explain what thinking essentially is.

سیستم عصبی به وضوح ساز و کار فکر و آگاهی را فراهم می کند، اما یادگیری در مورد آن همه چیزهایی را که باید درباره پدیده هایی مانند احساس عشق والدین، ​​یا جاه طلبی یا آرزو بدانیم، به ما نمی گوید. این واقعیت که وقتی فکر می کنید چیزی در مغز شما جریان دارد، توضیح نمی دهد که اساساً تفکر چیست.


8
The team in Cambridge are also distributing funds for smaller projects elsewhere in the world, each of which is tackling similar questions of consciousness in philosophy, neuroscience and psychology.

تیم در کمبریج همچنین در حال توزیع بودجه برای پروژه های کوچکتر در سایر نقاط جهان هستند، که هر یک از آنها سوالات آگاهی در فلسفه، علوم اعصاب و روانشناسی را برطرف می کنند.


9
“Collectively we want to recognise ‘the reality of the psychological’ without saying that it’s really just brain chemicals,” adds Crane. “It’s important to face up to the fact that we are not just our neurons.”

کرین اضافه می کند: "در مجموع ما می خواهیم" واقعیت روانشناختی "را تشخیص دهیم بدون اینکه بگوییم این فقط مواد شیمیایی مغز است. "مهم است که با این واقعیت روبرو شویم که ما فقط سلولهای عصبی خود نیستیم."


با کمک وبلاگ نقد آتئیسم و اثبات خدا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی