مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

یادداشت کوتاه: حکایت تلخ فلسطین

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۴:۲۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با اینکه چرا ایران پس از ترور سردار سلیمانی با ایالات متحده آمریکا وارد جنگ نشد گفتار در خور توجهی داشته و میگوید:

در ارتباط با سردار سلیمانی ما می‌توانستیم چند راه مقابله را معلوم کنیم. یک راه این بود که یک جنگ تمام عیار راه بیاندازیم. در این صورت ما می‌بایست پایگاه‌های آنها (آمریکایی‌ها) در منطقه را می‌زدیم و بعد یک زد و خورد سنیگن بین ما و آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت و مثلا یک جنگ یک ماهه اتفاق می‌افتاد. اما آیا این کار منطقی بود؟ بالاخره درگیر می‌شدیم یکسری از آنها کشته می‌گرفتیم آنها هم می‌آمدند ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر از ما را از نظامی و غیر نظامی می‌کشتند و یک ضربه‌ای به کشور وارد می‌شد و ما ده بیست سال عقب می‌افتادیم. ما به این نتیجه رسیدیم که جنگ نتایج خوبی برای ما ندارد (منبع: بنگرید به اینجا)

توجه کنید، آمریکا بعنوان کشوری که فقط بودجه نظامی اش از کل بودجه کشور ما بیشتر و رتبه یک قدرت نظامی دنیاست لقمه راحتی نه برای ایران که برای کل بلوک شرق [چین، روسیه، کره شمالی، ایران] هم نیست. سران جمهوری اسلامی علیرغم توصیه و تأکید مکررشان بر افول آمریکا اما در عمل میدانستند نمیتوانند با آمریکا وارد جنگ تمام عیار و مستقیم بشوند. فلذا به زدن پایگاه عین الأسد بدون گرفتن تلفات انسانی اکتفا کرده و در پایان هم با یک تراژدی غیر عمدی غم انگیز و گرفتن تلفات از نیروهای خودی [هواپیمای اوکراینی] انتقام سخت را به پایان رساندند. پیرامون خروج آمریکا از منطقه هم این کشور با دهن کجی به کل محور مقاومت در منطقه باقی ماند. روی سخنم پیرامون ضعف ایران جلوی غرب نیست، مرتبط با فلسطین است، آقای احمد زیدآبادی اخیراً یادداشت قابل توجهی را در کانال تلگرامی شان منتشر کردند بدین صورت:

جای تردید بود؟ آیا در این واقعیت تردیدی وجود داشت که اسرائیل پس از حمله‌ای آنچنانی، با خونسردی کامل، نوارغزه را به کلی منهدم می‌کند؟ برای من که جای هیچ تردیدی وجود نداشت و برای همین هم دائم تأکید می‌کردم که جنگ مسلحانه علیه اسرائیل نتیجۀ عکس به بار می‌آورد و بر رنج و محنت فلسطینی‌ها می‌افزاید. اما آنانکه این نوع حرف‌ها را به نفع "صهیونیست‌ها" تفسیر می‌کردند و با شلیک هر گلوله‌ای به سمت اسرائیلی‌ها فریاد هلهله و شادی سر می‌دادند، اکنون پاسخ دهند که در مقابل انهدام نوار غزه و مصائب ساکنانش، مشخصاً در حال انجام چه کاری هستند؟ جز اینکه تصاویر ویرانه‌ها و اجساد و زنان بی پناه و درمانده و کودکان زخم‌دیده را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و فریاد "واحقوق بشرا" سر دهند؟ #احمد_زیدآبادی

مشخص بود کل محور مقاومت در فلسطین و لبنان توانایی از پا درآوردن اسرائیل را ندارد، اسرائیل بودجه هنگفتی خرج تسلیحات خود میکند و یکی از منابع اصلی وارداتی اش نه مشابه حماس و حزب الله لبنان کشوری همچون ایران که خود از نظر نظامی جزء پنج قدرت برتر دنیا نیست که آمریکا بعنوان قدرت شماره یک دنیاست. بنابراین وارد شدن ضربه سنگین و وحشتناک به غزه در پاسخ به هرگونه تهاجم سنگین یا نیمه سنگین علیه اسرائیل بدیهی بود. مسئله اما اینجاست جمهوری اسلامی که خودش بخاطر عدم تحمل ضربات سنگین توسط آمریکا وارد جنگ با این کشور نشد بر فرض عدم دخالتش در تصمیم مقاومت فلسطین چرا حداقل جلوی این جنگ را نگرفت؟ اگر این مدل جنگیدن و به خاک و خون کشیدن مردم خوب است (+ + + + + +) چرا ایران خودش مستقیم وارد جنگ با آمریکا و یا حداقل اسرائیل نشد؟ از آخرین باری که اسرائیل در خاک ایران عملیات انجام داد [حمله پهپادی به پادگان امام علی (ع) در خرم آباد] مدت کوتاهی نمیگذرد* ایران بهانه کافی برای وارد این جنگ شدن را دارد، اسرائیل هم بهانه کافی برای مقابله با ایران داشته و دارد، اما جمهوری اسلامی فهمیده توان درگیر شدن مستقیم و تمام عیار با اسرائیلی که پشتش آمریکاست را ندارد.

نمونه بارزش همین شش میلیارد دلار انتقال داده شده به قطر، گرچه حجت الاسلام رئیسی گفت آن پول را هرکجا بخواهیم خرج میکنیم (اینجا) اما اخیرا جان کربی آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت ایران اصلاً نمیتواند این پول را مبادله یا جابجا کند و فقط از فروشندگان مطمئن آمریکا میتواند اجناس محدودی [بشر دوستانه و...] را خریداری کند و تا الآن یک سنت هم خرج نکرده است (اینجا). بهمین سادگی می فهمیم جمهوری اسلامی برای مردمش در رسانه های خودش گاو نری خشمگین هست که آماده است دشمنان را زیر سم های خود له کند لکن در عرصه بین الملل گوساله سامریست و بت بی ارزشی بیش نیست!!.

 

*: بگذریم که وزیر کشور بدون اشاره به خبر روزنامه رسمی اسرائیل تکذیب کرد و گفت زلزله بوده (اینجا) لکن مقامات ارشد نظامی از اظهار نظر صریح و مستقیم خودداری کردند بخواهند خبر رسانه اسرائیلی را تکذیب کنند، موساد هم بهیچ روی تکذیب نکرد تا مهر تأییدی باشد بر این امر. نیز رسانه های رسمی ارزشی هم ترجیح دادند دهانشان را ببندند بجای اینکه دروغ وزیر کشور را تکرار کنند، زلزله ای که توسط هیچ یک از سازمان های رسمی کشور که کارشان مرتبط با اندازه گیری زلزله و... هست تأیید نشد و مشخص شد اسرائیل پشیزی از ایران هراس نداشته و هر زمان که لازم باشد و بتواند حملات پهپادی مشابه آنچکه پیشتر در صنایع وزارت دفاع اصفهان انجام داد را تکرار میکند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی