مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

فراوانی نامگذاری نوزادان در سال 99

جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۲۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در این پست نامهایی را که بر روی نوزادان ایرانی در سال 99 گذاشته شده است را به ترتیب فراوانی قرار داده ایم. اهمیت این نامگذاری ها بنظر ما در این است که فرهنگ غالب یک کشور را نشان میدهد و آنچه مشخص است غالب بودن فرهنگ اسلامی - ایرانی میباشد. البته در این بین نامی همچون «آریا» بنظر میرسد صرفاً بر آمده از احساسات باستانگرایی و تمایلات نژاد پرستانه باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۳

نظرات (۲)

دروغ گویی و تحریف نویسی تا کی؟؟؟ یعنی چی؟؟ اریا یعنی نژاد پرستی؟؟ من پسر عموم اسمش اریاست عموم هم جانبازه رفته جنگ و جنگ دیده هست الان اونو نژاد پرستن؟؟؟

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اولاً که نظر خودم را گفتم و عنوان کردم که «بنظر میرسد» اگر شما توانایی خوانش خط فارسی را ندارید توصیه میکنم کلاسهای نهضت سواد آموزی را بروید.

ثانیاً پسر عموی شما برای چی اسمش را گذاشته آریا؟! آریایی ها اصلا ایرانی الاصل هم نبودند، از کجا میداند نسلش به آریایی ها میرسد؟ اعراب و ترک ها و یونانیان زمانی بر این سرزمین حکمرانی میکرده اند از کجا میداند نسلش به آنها نمیرسد؟.

ثالثاً اینکه جانباز هست و جنگ رفته و ... صرفا ادعایی بدون سند و برآمده از باد شکم است پس بیهوده گویی نکنید.

رابعاً فردی ممکن است احساسات ملی گرایانه افراطی داشته باشد آنهم به اشتباه ولی جنگ هم برود، چه ربطی به سخن من داشت؟.

شما خودت نژاد پرستی که میگی هرکی اسمش آریاست، نژاد پرسته

مگه هرکی که اسمش رو میزاره علی و محمد و مهدی، عرب پرسته؟ چه،استدلال های ساندیس واری هست که شما انجام میدید؟ تا کی میخواید به فرهنگ و ریشه و تاریخ این مملکت آسیب بزنید؟

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
شما جواب بدهید به چه دلیل باید نام فرزند خود را چیزی انتخاب کنند که معلوم نیست اصلا پیوندی میانشان باشد یا نه؟! معلوم نیست نژاد طرف عرب است ترک است یونانی است مغول است (چون همه اینها زمانی بر کل ایران امروزی حکمرانی میکرده اند) یا مخلوطی از اینها با نژاد آریایی و یا ایرانی های غیر آریایی هست آنوقت نام فرزند خود را نامی مربوط به نژاد میگذارد!! این اگر نژاد پرستی نیست پس چیست؟ اصولا چه دلیل دیگری دال بر نژاد پرستی وجود دارد که فردی بخاطر آن نام فرزند خود را آریا بگذارد؟!.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی