مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

انتخابات و نقد ادعای رهبری

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۲، ۰۹:۳۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نویسنده: سید الیاس امین

آیت الله سید علی خامنه ای صبح امروز سیزدهم دی ماه در دیدار با جمعی از مداحان سخنانی را بر زبان راندند که نشان از تفکرات اشتباه ایشان دارد چنانچه پیرامون انتخابات دیدگاه های شاذی را بیان کردند که در ادامه چرایی اشتباه بودن این دیدگاه ها را به سمع شما خواننده گرامی خواهم رسانید. ابتدا نقل قول ایشان را قرار میدهم:

برخی می‌خواهند انتخابات و حضور مردم که اثبات تحقق مردم‌سالاری دینی است ضعیف و نامناسب باشد تا حرف و ایده امام بزرگوار و وعده الهی دروغ درآید که در مقابل این حرکت خصمانه، مجاهدان تبیین باید با بیان حقایق بایستند و به وظیفه خود عمل کنند.
... انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است. (منبع: بنگرید به اینجا)

من کاری به افرادی که بدنبال سهم خواهی و... از نظام هستند و به این دلیل انتخابات را تحریم میکنند ندارم، اما مردم عادی مشخصاً نه کاری به دعوای رجل سیاسی دارند نه نظارت استصوابی برایشان دغدغه هست، بلکه باعث دلسردی ایشان از انتخابات (که از انتخابات 1400 شروع شد) مسئولین نظام جمهوری اسلامی اعم از شخص رهبر و ... است. متأسفانه چیزی که رهبر جمهوری اسلامی فاقد آن است انتقاد پذیری در قالب اظهار عذرخواهی از مشکلاتی است که بر سر مردم این کشور بخاطر برخی سیاست های غلط آمده است. رهبری که بر سر مقوله واکسن در امور جاری کشور دخالت و فرمان صادر میکند (بنگرید به اینجا) برای یک مقوله ساده واردات خودرو در حد دادن فرمان ساکت شده تا هرچه بیشتر سیاست غلط مسئولین مردم را بیش از پیش تحت فشار قرار داده و امکان دارا بودن یک خودروی مناسب را ازیشان سلب و خودروی بی کیفیت داخلی را با قیمتی در حد خودروهای با کیفیت خارجی عرضه مجبور شوند تهیه کنند!.

رهبری که بر سر واردات لوازم خانگی دستور میدهد (بنگرید به اینجا) وقتی مشخص شده دستورش کاملا اشتباه و به ضرر مردم تمام شده باز هم خبری از عذرخواهی نیست. گزارش روزنامه جوان که مشرق نیوز آنرا باز نشر داده به صراحت از اشتباه بودن منع واردات و حذف رقابت در حوزه لوازم خانگی حرف میزند و مستند نشان میدهد دودش فقط در چشم مردم دارد میرود چنانچه در انتهای آن میخوانیم:

آیا متولیان صنعت همچنان اصرار دارند انحصار صنعت خودرو با تمامی چالش‌هایش در صنعت لوازم خانگی وجود ندارد؟ اگر وزارت صمت با ممنوعیت واردات، رقابت را از این صنعت نمی‌گرفت، اکنون دیگر شاهد حواله‌ فروشی و معاملات صوری در این بازار نبودیم. لینک گزارش.

از اشتغال زایی اسنوا و ایران خودرو و... سخن نگویید که این دست در جیب مردم کردن است نه اشتغال صحیح، عین این می ماند افرادی برای زورگیری استخدام شوند و اسمش را اشتغالزایی بگذارند!! فارغ ازینکه اساساً ما در حوزه لوازم خانگی و خودرو با کمبود شدید تولید روبرو هستیم و اینجا واردات برای جبران این خلأ دیگر ضربه به اشتغالزایی هم نمیزند. وقتی پای برنامه هایی مثل پاورقی بنشینید ممکن است به ذهنتان متبادر شود که حتی کشورهای توسعه یافته غربی هم وضعشان بهتر از ما نیست اما این رسانه های ارزشی متأسفانه فقط وجه غلط زندگی در خارج از ایران را به شما نشان میدهند و با ارائه کلیپ هایی از افرادی که مشخص نیست چه کسانی هستند و از کجا فرمان میگیرند و آیا سخنانی که میگویند درست است یا نه سعی میکنند حقیقت را در ذهن مخاطب مخدوش کنند اما وقتی به آمار دقیق و رسمی مراجعه میکنیم متوجه میشویم حتی کشوری مثل کویت برای زندگی از ایران بهتر است (بنگرید به اینجا). ارزشیون هیچ وقت به آمار رسمی نمیپردازند چون میدانند جز رسوایی برایشان چیزی به ارمغان ندارد، هیچ وقت به مقوله شاخص فلاکت و اینکه ایران جز کشورهایی افتضاح در رابطه با این شاخص هست نمیپردازند (بنگرید به اینجا) چون میخواهند حقیقت را وارونه نشان داده و از نظر روانی صرفاً آن دسته از مردم عادی را که هنوز امید به این مسئولین دارند امیدوار نگاه دارند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام را رهبری تعیین میکند (اینجا) و نیز سهامدار اصلی همراه اول در اصل همین ستاد هست (اینجا) و باز غول داروسازی کشور که شرکت های بزرگی در حوزه دارو در حقیقت زیر مجموعه آن هستند من جمله پخش داروی رازی و... یعنی شفا فارمد نیز در اصل متعلق به همین ستاد هست (اینجا)، بعلاوه اختیارات و دیگر منابع بزرگ این ستاد، بعبارتی بخش بزرگی از اقتصاد کشور در اصل تحت مدیریت شخص منصوب آیت الله خامنه ای است. درآمد این ستاد و هزینه کردش مشابه بودجه دولت مشخص نیست بنابراین این فعالیت های اقتصادی براحتی توسط منصوب رهبری میتوانند بدون شفاف سازی مناسب هدایت و هزینه کرد شوند (مشخصاً با نظارت و تأیید ایشان و عوامل مربوطه). یعنی رهبری عملاً در کشور در حال فعالیت اقتصادی آنهم در مقیاس بزرگیست که شاید فقط دولت اختیارات و فعالیت های اقتصادی اش از آن بیشتر باشد. بنابراین اینکه می بینید در مسائلی که به ضرر مردم است رهبری ساکت است یا مشابه خودرو ترجیح میدهد به لفاظی های بی اهمیت ادامه دهد ولی وقتی پای منافع مسئولین و سرمایه داران لوازم خانگی می آید دستور میدهند تعجب نکنید، خود ایشان یکی از فعالین بزرگ اقتصادی کشور محسوب میشوند بواسطه ستاد اجرایی فرمان امام و جزء ذینفعان فلاکت اقتصادی که بر مردم کشور تحمیل شده است.

اقتصاد مقاومتی در ادبیات مسئولین جمهوری اسلامی یعنی مقاومت و سختی و تحمل فقر و فلاکت مردم و رفاه و آسایش مسئولین ارشد نظام، اقتصاد مقاومتی یعنی شما هیچ نشانه ای از تحمل مشکلات اقتصادی توسط مسئولین ارشد نمی بینید اما هر لحظه فشار اقتصادی را بر خود و خانواده احساس میکنید و مجبورید تحملش کنید، اقتصاد مقاومتی یعنی بار مشکلات اقتصادی بر دوش شماست ولی نتیجه مقاومت شما را مسئولین می بینند!. میگویند نظام نتایج و دستاوردهای مثبتی هم داشته است و من هم منکر نمیشوم (نهایتاً نشان میدهند این نظام هرچه باشد شرف دارد به پهلوی و نیز کارنامه مسئولینش در عمل در حدی هست که بگوییم اپوزیسیون خارج نشینش نمیتوانند بهتر از آن عمل کنند)، اما این دستاوردها در مقایسه با فلاکتی که مردم را در آن قرار داده ارزش زیادی پیدا نخواهند کرد.

شرکت در انتخابات یعنی چه؟ یعنی من عملکرد این نظام را در زمینه ای که انتخابات برگذار شده قبول دارم و این در حالیست که دولت و مجلس های چند دوره اخیر چه دستاوردی جز وضعیت حال حاضر اقتصادی برای مردم داشتند که شرکت در انتخابات معنا پیدا کند؟ کدام یک از نمایندگان مجلس در نقد سیاست های افتضاح نظام اقدام کرده است؟ کدام یک از نمایندگان مجلس در زمینه فساد صنعت دارو اقدام کرده است؟ اساساً نماینده های ارزشی و اصلاح طلب و... را حذف کنید که درگیر رانت بازی های سیاسی و... بوده و هستند و خواهند بود، چه نماینده ای می ماند بتوانید با اطمینان بگویید بناست کار درخوری انجام دهد؟ بعید میدانم یک مورد هم پیدا شود. رهبری از وعده الهی حرف زدند، وعده الهی این بود که حاکم یک کشور بخش بزرگی از فعالیت اقتصادی را در دست خود داشته باشد و مردمش در رنج و فقر واسطه سیاست های غلط وی به سر ببرند؟ مخالفت با انتخابات مخالفت با اسلام است؟ این اباطیل از کجا آمده که هیچ بنیه دینی ندارد؟. حتی عدم رأی دادن الزاماً به معنی براندازی نظام جمهوری اسلامی یا میل به این کار هم بهیچ روی محسوب نمیشود، نوعی اعتراض مدنی نسبت به عملکرد نظام میتواند باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی