مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

دفع شورش علیه حکومت

سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

عمدتاً باستان پرستان دارای عناد با اسلام سعی میکنند از هر مقوله ای ولو با چاشنی تحریف و جعل بر علیه اسلام و در ستایش ایران باستان بهره ببرند و گرچه این دو گزاره لزوماً مقابل هم نیستند لکن رویکرد این افراد عموماً بر این منوال بوده است. یکی ازین موارد بحث شورش بر علیه حکومت و مشروعیت نظام است و جبهه فکری دشمن سعی میکند با بیان شورش هایی در دوره خلافت علی بن ابیطالب (علیه السلام) اولاً سرکوب خونین و گسترده آنها را بیان کند (حداقل در یک مورد شورش اصطخر) ثانیاً این مقوله را دال بر عدم رضایت ایرانیان از حکومت مسلمانان در آن زمان بیان کند و ثالثاً کشتار را دلیلی بر عدم معصومیت علی بن ابیطالب (ع) به سبب کشتن مردم عادی در نظر بگیرد. جدای ازین موارد بصورت پیش فرض هم تاریخ ایران باستان با محوریت هخامنشیان را دورانی پر از صلح و رضایتمندی مردم نسبت به حاکمان در نظر میگیرند بگونه ای که آنرا دوران طلایی ایران و ایران بعد از اسلام را دوران سیاهی بیان میکنند.

در این مقاله علاوه بر اثبات اشتباه بودن سه گزاره فوق با دست گذاشتن بر روی شورش های مردمی و کشتار گسترده ای که در زمان های ابتدایی سلسله هخامنشیان انجام گرفت نشان داده میشود اگر این شورش ها دال بر نارضایتی عمومی باشد بطریق اولی حکومت هخامنشیان از اعتبار ساقط و در نظر هر ایرانی حکومتی باطل می بایست تلقی بشود.

دریافت مقاله

 

اگر این مقاله ولو بخشیش برایتان مفید واقع شد سیزده صلوات بر محمد و آل محمد (یا بیشتر) برای نویسنده اش بفرستید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی