مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

اسلام گمشده! حکومت فساد و فساد حکومتی

پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۰۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

تابحال یک مورد خبر یا شنیده موثق دیده یا به گوشتان خورده است که کارمند بیت رهبری یا نماینده مجلس یا کارمند وزارت خانه ای از دهه هشتاد به اینور در صف مرغ یا گوشت یا تحت فشار اجاره خانه در منطقه متوسط یا فقیر نشین شهر باشد؟!، تابحال دیده اید یک مسئول یک کارگزار ارشد این حکومت زندگی اش در دسترس مردم باشد؟ در معرض دید مردم باشد؟ واقعیت اینجاست فلاکتی که بر مردم این کشور به اسم حکومت دینی رفته تأسف بار است. مسعود پزشکیان نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در بخشی از مصاحبه اخیر خود پیرامون طرز عملکرد مجلس گفته است:

همین آدم‌هایی که دم از عدالت می‌زنند و در مجلس مدافع اسم عدالت، قوانینی همچون همسان‌سازی حقوق را مصوب می‌کنند بهترین خدمات را در حوزه پزشکی دریافت می‌کنند. درحال حاضر مجلس با بهترین بیمارستان‌های خصوصی قرارداد دارد، بیمارستان‌هایی که چندین برابر تعرفه دولتی‌ها دریافتی دارد. این افراد و مدافعان عدالت البته در این بیمارستان‌ها بهترین خدمت را می‌گیرند و پول زیادی هم برای دریافت این خدمات پرداخت می‌کنند اما برای مردم از عدالت می‌گویند و همواره در قوانین و مصوبات مورد نظرشان تنها به نمایش دادن عدالت اکتفا می‌کنند.

توجه بفرمایید، نماینده خادم مردم جدای از حقوق چند ده میلیونی و امتیازاتی همچون خودروی رایگان و یا حداقل قسطی و چند ده میلیون برای دفتر و...، از بهترین خدمات هم بواسطه قراردادی که مجلس با بیمارستان های گرانقیمت دارد استفاده میکند، چرا؟ چون خادم مردم است!، بعد مردم کشور یا باید چند ساعت در صف درمانگاه های بی کیفیت تأمین اجتماعی باشند یا پول های کلانی را جهت رشوه و... هزینه کنند. میگویند این نظام خدمات دارد و ما میگوییم میخواهید خدمات کشورهای شرق و غرب را به رختان بکشیم؟ چه شکری خوردید که در آن کشورها طی چهل سال نخوردند جز اینکه کشوری عقب مانده با فقر و تبعیض و فساد به بار آوردید؟، زمان پهلوی باز کسی ادعا حکومت دینی نداشت اما الآن به اسم حکومت دینی هر غلطی بخواهند میکنند. ازین بگذریم که مدام امام خمینی و امام خامنه ای میگویید اما در عمل پشیزی به توصیه هایشان کار ندارید مگر اینکه به نفع خودتان باشد (بگذریم که این به معنای صحت تمامی سخنان و اعمال این دو رهبر نبوده و نیست که فی المثل در جای خود نقدم را نسبت به رویکرد رهبری بیان کردم، اینجا اما مسئله دستگاه های اجرایی جمهوری اسلامی اند).

مشتی حیوان درنده خوی خانمی را بخاطر کشف حجاب سر بصورت وحشیانه به درون خودروی پلیس می اندازند اما آن مسئول حرام لقمه که وعده مهار تورم و قیمت ارز و طلا را داده بود الآن که تورم 50 درصدی داریم با خیال راحت روی صندلی ریاست جمهوری خود نشسته است! دومی هزاران برابر بدتر ازین خانم باعث لطمه به نظام و کشور شده است (اگر بگوییم آن خانم ضرری داشته). این چه مسئولیت و امتیازاتی است که دبیر سابق شورای امنیت ملی (شمخانی) باید بتواند عروسی دختر خود را در یکی از گرانترین و مجلل ترین سالن های کشور یعنی هتل اسپیناس تهران برگذار کند؟ این خدمت به دینداران است یا مکیدن خون مردم مسلمان؟.

بنابر گزارش روزنامه اعتماد که وبسایت انتخاب دوازدهم اردیبهشت ماه با عنوان

«روایتی از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کسادی بازار زنانه‌ فروشان تا کارت کشیدن ۳ میلیونی برای عقب رفتن روسری»

منتشر کرده مقوله گشت ارشاد علاوه بر ایجاد تنفر و کینه، باعث استرس و اضطراب فروشندگان هم حتی شده است. این نظام اسلامیست؟ که مسئولش بتواند در بهترین سالن عروسی دخترش را برگذار کند حتی کارمند دفتر رهبری اش هم در مضیقه نباشد بر خلاف عامه مردم، ولی بخاطر یک تکه پارچه روی سر یا حالا بگوییم همان خمار در آیه 31 سوره نور، مردمش باید تحت فشار و عذاب و شکنجه روانی و مادی به جهت پلمپ و... باشند؟! لعنت به افرادی که بنام اسلام بدترین ضربات را به دینداری زدند و بدعت گذاشتند (حجاب اجباری سر با قوه قهریه حکومتی) و احکام تحریفی ابداع کردند (گشت ارشاد). 

شاید افتخارشان در این مدت عملیات وعده صادق باشد اما نمیگویند چرا به مردم اعلام نکردند اسرائیل به سمت خوزستان (حوالی منطقه سد دز) سه موشک راکس شلیک کرده بود (کلیپی نیز در همان شب توسط یک گروه که کمپ زده بودند مبنی بر فعال شدن پدافند هوایی پانزده خرداد منتشر شد از آن منطقه)؟ به دروغ ماجرا را منحصر در ریز پرنده ها عنوان میکنند.

به دروغ کشور را در مسیر توسعه معرفی میکنند، توسعه ای که باعث شد روز به روز مردم بیشتری به داخل چاه فقر سقوط کنند! از آنطرف توسعه ای که باعث شد الآنه رهبر کشور بتواند فعالیت وسیع اقتصادی از طریق ستاد اجرایی فرمان امام داشته باشد اما شهروندان کشورش در گذراندن امورات یک خانواده سه یا چهار نفره ناتوان باشند!.

حداقلش اگر جای آن فرد یعنی رهبر بودم دستی به ستاد اجرایی فرمان امام کشیده و فساد صنعت دارویی کشور را حداقل از آن ستاد می زدودم، اگر جای رهبر بودم فشلی صدا و سیما را با گذاردن رییس و سیستمی کارآمد جبران میکردم، حداقلش اگر جای رهبر بودم بجای نامه نوشتن بواسطه دفترم و منع واردات لوازم خانگی نامه مینوشتم و از لزوم واردات خودرو حرف زده تا مردم کشور را از دست حرام لقمگان دولتی که بواسطه خودرو خون مردم را در شیشه کردند نجات بدهم.

دلیل اینکه مشخصاً از رهبر حرف میزنم این است که تکلیف مابقی مفسدین در این نظام روشن است، ایشان یعنی فردی است که دستش مستقیماً یا آلوده نیست یا کمتر از بقیه به فساد آلوده هست، حداقلش این است اگر به توصیه هایش عمل میکردند وضعیت کشور اینگونه نبود. اما این دال بر تبرئه ایشان نبوده و نیست چون توصیه هایشان برای مسئولین شده باد هوا اما کماکان از حالت توصیه خارج و به تأکید عملی و اجبار روی نمی آورند، دیگر چه میخواهد بشود؟ این مسئولین دولت یا مجلس حتی پشتوانه مردمی قوی هم دیگر ندارند، آن مردمی هم که به ایشان رأی دادند بیشتر مرید رهبرند تا آن بیشرف های دولتی.

انقلاب کردند کاخ نشینان را بیرون کنند اکثریت کاخ نشین شدند، از فرمانده نظامی احتمالا سپاه (رجوع کنید به مستند عمامه صورتی) تا سیاستمداران ارشدشان که در کاخ های سابق شاه اقامت میکنند (مورد آیت الله رفسنجانی مشت نمونه خروار بود، میتوانید به خانه مصادره ای دکتر ولایتی نگاه کنید که خانه اعیان نشینی مصادره شده توسط دولت بعد انقلاب مربوط به قبل از انقلاب بوده).

زمستان سال 98 ایران خودرو در دادسرای 22 بهمن اصفهان ثبت نام خودروی قسطی برای کارمندان آنجا (دادیار و بازپرس ها و معاون دادستان و شاید کارمندان دون اینان) داشت، کسی اعتراض کرد؟ کسی افشا گری کرد؟ میدانید چرا؟ چون شما فقط بخشی از فساد های سیاسی که از طریق دعواهای سیاسی منتشر میشوند را می بینید و بعد از مدتی فراموش میکنید، ولی نمی فهمید آن ها گوشه ای از استمرار فساد در نظام اند. امام خمینی هشدار داده بود اگر دولت مردان و مجلسیون روی به کاخ نشینی بیاورند فاتحه نظام باید خوانده شود، الآن دیگر چکار مانده بکنند مصداق کاخ نشین محسوب شوند؟.

سرچ بکنید ببینید چقدر همایش برای حجاب گذاشتند، اما به اندازه نیمی از آن یا حتی یک دهم آن همایش و... در ارائه راهکار عملی برون رفت کشور ازین اوضاع اقتصادی و بهبود شاخص فلاکت در ایران نیست. نظام ما کارش فقط رفع صورت مسئله است، یوتیوب ویدیو در نقد نظام و براندازی گذاشته؟ فیلتر! در تلگرام نظام را نقد میکنند؟ فیلتر! مردم دارند بی حجاب میشوند؟ حیوانات وحشی انتظامی را به جانشان بیاندازید!، کل عملکرد نظام چیزی جز این بوده؟، فقط صورت مسئله را پاک میکند تا بگویند ما برای حفظ دین کار کردیم! در عین اینکه باعث دین زدگی بخشی از مردم شدند و خود از آن فیلترینگ ها تبعیت نمیکنند و بعضا رابطه آقا زاده هایشان با توسعه فیلتر شکن ها عیان میشود. 

همین الآن چقدر هزینه و وقت دادیم [مردم عادی را میگویم، آن سپاهی و بسیجی که فیلتر شکن خود را دارد اتفاقا برای فعالیت سایبری هزینه اینترنت نیز به فعال هایشان میدهند] برای پروکسی ها و فیلتر شکن ها و...؟! آنهم وقتی مسئولین ارشد کشور براحتی دسترسی دارند به اینترنت آزاد. اینترنت بهانه ای جهت بیان یکی از مصادیق ناکارآمدی اساسی این نظام و تبعیض گسترده ای هست که بر مردم تحمیل کرده. بعنوان نمونه ای دیگر، میتوانید تلفن همراه را ببینید که چطور هزینه گمرک روی چیزی میگیرند که خود عرضه تولیدش را در آن حد ندارند ولی باز میخواهند به جیب مردم دستبرد بزنند تا هزینه های تحریم ها را برای خود کاهش دهند و یا خودرو نیز یا... الخ.

اقتصاد مقاومتی در کلام و نظر رهبری هرچه بود در کلام مسئولین اجرایی کشور یعنی مقاومت مردم برای رفاه مسئولین!، شاید از همین حیث است که نوچه هایشان روی به توجیه رفاه خانواده مسئولین می آورند (توجیه رفاه خانواده مسئولین با استفاده از امام حسین (علیه السلام)) یا رفاه دستگاه های اجرایی بواسطه کسب درآمد از ارائه خدمات و کالاهای مزخرفشان با قیمت زیادتر از مشابه خارجی به مردم برایشان مهم تر از جان ملت است (صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشد!) و در نظرشان صدور انقلاب بواسطه جذب طلاب خارجی و افزایش 40 درصدی بودجه آن (افزایش 40 درصدی بودجه دانشگاه طلاب خارجی در ایران) مهم تر است تا افزایش عادلانه و متناسب با تورم حقوق کارگران و بازنشستگان و جذب مردم کشور خودشان به انقلاب (تعیین حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان آنها | نمایندگان کارگران بدون توافق، جلسه را ترک کردند). برای اینکه بخشی از مردم کشورشان در اعتکاف شرکت کنند چند صد میلیارد بودجه تخصیص میدهند یا برای اینکه مریدان ذوب در ولایت بی نصیب نمانند صد میلیارد تومان بودجه برایشان تخصیص میدهند (بودجه پر و پیمان برای سازمان تبلیغات اسلامی؛ 300 میلیارد تومان برای گسترش اعتکاف در کشور)، هزینه های کلانی برای فرهنگ سازی و ترغیب به فرزند آوری میکنند (عباس عبدی : قانون فرزندآوری به لحاظ مصرف منابع مالی فاجعه است / در دولت جدید با تشدید ناامیدی ، شاهد کاهش دوباره فرزندآوری شدیم) اما در عمل با اقتصاد از هم پاشیده لکه ننگی در تاریخ ایران ثبت کردند و معلوم نیست چه افتضاحی به بار آوردند که حتی میترسند خاطرات سیاستمداران خود را بدون سانسور منتشر کنند (محدودیت‌های دولت رئیسی درباره‌ی انتشار روز نوشت‌های هاشمی رفسنجانی).

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی