مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

چگونه زرتشتی شویم؟

شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۱۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

این مهم بدیهی است که اگر کسی بخواهد بداند دینی چیست و یا پیرو آن شود باید به سراغ کتاب دینی آن دین برود و این نیز بدیهی است که کتاب دین باید قابل فهم باشد تا بتوان به عنوان یک کتاب دینی به آن نگاه کرد. درباره آیین زرتشت نیز همینطور، من بند اول گاتهای زرتشتیان را با آیه اول قرآن می آورم تا خودتان قضات کنید که کدام یک قابل فهم است و میتواند برای یک دین الهی باشد:

متن اوستایی بند اول گاتها همراه با تلفظ آن

 

و اما آیه اول قرآن

 

 

به عنوان یک انسان منصف قضاوت کنید، از کدام یک بیشتر می فهمید؟ اصلا از مورد اول چیزی متوجه میشوید؟ این که بگویید خب پژوهشگران میفهمند باید بدانید که اولاً پژوهشگران هم گاتها را کاملا نمی فهمند [اکثر آنرا دلبخواهی ترجمه میکنند و چه در معنای ظاهری و چه باطنی اختلاف دارند و هیچ گونه توافقی باهم ندارند و حتی در قرائت کلمات آن نیز اختلاف دارند (بنگرید به اینجا) چه رسد به ترجمه و سپس تفسیر] و اختلاف شدیدی در ترجمه آن دارند و دوماً این چه خدای ناتوانی است که نمیتواند یک کتابی نازل کند تا همه انرا بفهمند؟ حال میگویید خب گاتها برای زمانی دور و دراز است و زبانش منسوخ شده و ...، جواب این ادعای پوچ هم این است که:

آیا شما باید از متنی منسوخ شده و نامفهوم که خودتان هیچ چیزی از آن نمی فهمید پیروی کنید؟

 

گاتها هرچه بوده ، ناظر به زمانی بوده که قابل فهم بوده است، پس وقتی بخواهید زرتشتی شوید که حداقل و در وهله اول خودتان بتوانید معنای گاتها را دست کم به اندازه قرآن متوجه شوید و سپس بخواهید زرتشتی شوید، در غیر این صورت از عقل به دور است از متنی پیروی کنید که خودتان هیچ چیزی از آن نمی فهمید!!.

 

لینک های مرتبط:

http://offer13.blog.ir/post/410

http://www.raherasti.ir/5560

http://www.tousheh.blogfa.com/post/184

 

 

همچنین بنگرید به :

 

 

 

 

نظرات (۸۷)

                  به نام اهورامزدای بزرگ که جان و خرد آفرید و پندار نیک را اموخت 

داداش اشتباه داری میکنی این زبان خیلی وقته فراموش شده اما عربی رو به زور بهمون یاد دادن و معلومه جمله 2 وم رو میفهمیم نه اولو ولی خیلی داری اشتباه میکنی که دین اب و اجدادیتو قبول نداری

پاسخ:
با سلام ؛ و اما بعد :
ابتدا گفتید که این زبان خیلی وقته فراموش شده خب چرا فراموش شده است ؟ به این دلیل نبوده است که پیرو نداشته است؟ به این دلیل نبوده است که منسوخ شده بوده و در نتیجه آیینش هم در بازه ای توسط یک اقلیت حیات داشته است؟. من چطور اشتباه میکنم که دینی را قبول نمیکنم وقتی که هیچ چیز از متن اصلی دین که پایه و بنیان دین است متوجه نمیشوم؟.

خفه شو احمق نادان

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد :
بر اساس منطق و دلیل قضاوت کنید و پاسخ بدهید نه احساس.

لطفا وقتی چیزی نمی دئنید و اطلاعی ازش ندارید حرف بیخود نزنید . مثلا شما چسبیدی به یه مذهب بی سر و ته که عربا ساختنش چه سودی کردی یا همین امامزاده ها خود عربستان انقدر امامزاده نداره که ما داریم 

پاسخ:
با سلام.
آیا مذهبی بی سر و ته تر از آیینی که درباره پیامبرش هیچ اطلاعات قابل اعتمادی نیست و کتابش هم بشدت تحریف شده است و بیست و یک نسک زمان ساسانیان اوستایش هم شده است پنج نسک الآن ؟.
اگر منظورتان از سود امامزاده ها سود معنوی است که خدا را شکر چه سودها که ما نکردیم و اگرهم منظورتان سود مادی است که نه یک ریالش را به ما دادند و نه داده بودند و نه خواهند داد. آنچه هم که مردم با رضایت خاطر خود میدهند هرچه باشد بالاتر و برتر از کفاره ای است که ایرانیان بیچاره و بدبخت زمان ساسانیان باید بابت آزار دادن یک سگ میدادند.
شما اگر واقعاً زرتشتی هستی بهتر است لیوانی از ادرار گاو نوش جان کرده و امشب را در رخت خواب خواهر و مادرت بگذرانی که این توصیه بزرگان دینت و البته عملی است که شاهان دینت انجام داده اند.
وقتی پای قیاس در میان بیاید زرتشتیان چیزی برای عرضه ندارند إلا تأسف و حقارتی که گذشته شان و البته آیین الآنشان برایشان به ارمغان می آورد.

به هر حال شما ساکت باشی خیلی هنر کردی و ثواب 

پاسخ:
با سلام.
ثواب را شما میکنید که با ادرار گـــاو غسل میکنید وگرنه ما که جز آب طیب و طاهر با چیز دیگری غسل نمیکنیم.

بسه بابا خیلی فک زدی هم ابروی خودتوبردی هم اسلامتو 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
شما به این مقدار نوشتن من میگویید «خیلی فک زدی» و آنوقت کتاب چندین صفحه ای موبد خورشیدیان که پر است از سخنانی مهمل و بدون پشتوانه مستند، فک زدن نیست؟.
جدای از این، من نه پیامبر دینم، نه امام دین و نه حتی ولی فقیه دین که بخواهم با پست وبلاگم آبروی دین را ببرم، یک بچه شیعه هستم که از منظری که خدا را شکر بدان رسیده ام دارم ادیان و فرق منحرف را نقد میکنم.
شما اگر میتوانید با دلیل و منطق، این پست را زیر سؤال ببرید.

درود:

اصلا چرا بحث می کنید اگه دین زرتشت میخواست همه تا ابد زرتشت بمونن با زور این کار را می کرد ولی نکرد وقتی اعراب وارد شد تمام مردم ایران گفتن این دین خوبی و ما هم اینو انتخاب میکنیم و زرتشت این رو قبول کرد و به زور کسی را زرتشت نگه نداشت 

 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اگر نگاهی به قوانین وندیداد می انداختید مشاهده میکردید آیین زرتشت چه آیین اجبار و جباری برای مردم ایران که نبوده است، چوکسی از پژوهشگران مشهور زرتشتی میگوید:

اغلب کسانی که اسلام آوردند، این کار را به دلیل منافع مالی انجام ندادند. بیشتر ساکنان شهرها، به خصوص زنانی که به دین جدید گرویدند، به دلیل اعتقاد خود به این دین و در تلاش برای تغییر دادن اصولی که احساس می کردند بی تأثیر شده اند، این کار را کردند.» (ص ۱۰۴)

دست کشیدن از دین زرتشتی پیش از ظهور اسلام
همواره مورخان تأکید می کنند که اگر مسلمانان وارد ایران نمی شدند، باز هم ایرانیها زرتشتی باقی نمی ماندند و دین مسیحی را انتخاب می کردند. یکی از شواهد، سخن چوکسی است:
«ارتداد نسبت به دین زرتشتی با ظهور اسلام آغاز نشد. در حدود سال ۳۰۰م اهالی ارمنستان که زمانی اهوره مزدا را می پرستیدند، به مسیح گرویدند. پس از آن، طی آخرین دهه های حکومت ساسانی، زرتشتیان طبقه برتر که از لحاظ معنوی ناراضی بودند، دین زرتشتی را رها کردند و به مسیحیت تسطوری گرویدند.» (ص ۹۰)

اعتقاد به اینکه خدا با مسلمانان است
«طی آن دوران نخستین، از دست دادن ایمان به دین زرتشتی و فقدان ایمان نسبی به جامعه ای که این دین به آن مشروعیت می بخشید، همراه با اعتقاد به این که پیروزی های اعراب اعتبار اسلام را تأیید می کند، گه گاه منجر به گرویدن به دین جدید می شد.
سربازان اساوره یا سواره نظام زره پوش ساسانی، تحت فرمان سرداری به نام سیا و مستقر در محل کلبانیه در خوزستان، پس از رسیدن به این نتیجه که خداوند بر آن است که جانب اعراب را بگیرد، اسلام اختیار کردند.» (ص ۹۴)

انتخاب داوطلبانه ی اسلام
«زمانی که تسخیر خطه ایران آغاز شد، تعدادی سرباز بنا به عللی سودجویانه از جامعه زرتشتی به جامعه مسلمان پیوستند. نمونه آن حمراء (یک لشکر پیاده نظام ساسانی) بود که بعضی از نفرات آن پیش از نبرد قادسیه در سال ۶۳۷م / ۱۶ هـ . ق داوطلبانه اسلام آوردند. و به صورت تابعان یا موالی قبیله عرب تمیمی در آمدند…
پس از آن، سربازان بسیاری از لشکر حمراء در کوفه به مسلمانان عرب پیوستند و در پایان سده هفتم م / اواخر سده نخست هـ . ق نقش مهمی در امور سیاسی شهر ایفا کردند.» (ص ۹۲ ـ ۹۳)

تازه مسلمانان سخت ترین منتقدان زرتشتی
«اغلب معلوم می شد با حرارت ترین خرده گیران از دین زرتشتی، معتقدان قبلی آن دین بودند، یعنی کسانی که اسلام اختیار کرده بودند و سپس مشتاقانه در صدد انتشار آن برآمدند.» (ص ۱۰۱)

زرتشتی ماندن ایرانیان پس از فتح
همانگونه که دکتر زرینکوب می گوید: مسلمانان حکومت ایران را به زور شمشیر سرنگون کردند اما به زور ایرانیها را مسلمان نکردند. یکی از قرائنی که این سخن را تأیید می کند آن است که پس از فتح ایران، اکثر ایرانیها همچنان زرتشتی باقی ماندند. چوکسی می گوید:
الف) «در پایان سده هفتم م / اواخر سده نخست هـ . ق فقط بخش بسیار کوچکی از ایرانیان مسلمان شده بودند.» (ص ۹۶)

ب) «بنابر آمار، در سال ۷۵۰ م / ۱۳۲ هـ . ق که عباسیان به قدرت رسیدند، در حدود ۸ درصد از شهرنشینان ایران مسلمان بودند. در اواسط سده نهم میلادی / اواسط سده سوم هـ . ق (صد سال بعد) این شمار تا ۵۰ درصد افزایش یافته بود … و در پایان هزاره نخست میلادی / اواخر سده چهارم هـ . ق استیلای خود را بر شهرها کامل کرد. (ص ۱۰۵)

منبع: کتاب ستیز و سازش، جمشید گرشاسب چوکسی، به نقل از وبسایت راه راستی.

درود بر شما

با احترام

هر دینی عیب و نقصی دارد. همین طور که از دین زرتشتی زمان زیادی گذشته از دین اسلام نیز زمان زیدی گذته و هر دو دیگر کارایی شان را برای انسان امروز از دست داده اند. اما با توجه به حافظه تاریخی ما، مسلمانان با ظلم و زور مردم ایران را به اسلام درآوردند.

کتاب تاریخ بخارای نرشخی را بخوانید که چگونه اسلام را تبلیغ کردند.

کتاب فردوس المرشدیه را بخوانید که با زرتشتیان جنوب چه کردند.

از زور گذشته با اعمال تحریم های شدید اجتماعی و سیاسی و اقتصادی بهدینان را به تنگنا انداختند تا دین اسلام را بپذیرند.

مثلا مسلیم نخستین از مردم ایران چیزی به نام جزیه می گرفتند من تعجب می کنم که برخی (مثلا زرین کوب) نوشته جزیه معادل همان سرانه اسلامی یا سرانه دوره ساسانی بود: نخست باید بگویم که اولا ما ارقامی که نشان دهد این دو یکسان بود را نداریم، ثانیا دادن جزیه نشانه خواری جزیه دهنده بود، یادمان باشد که هنگام دریافت جزیه گروهی از مسلمین در جایی قرار می گرفتند و جزیه دهنده را آورده پس از دریافت پول، او را مهری گداخته بر پیشانی می زدند، سپس کتک کاری و بی حرمتی کرده از در خارج می کردند و بسیاری کارهای دیگر

مسلمین خود را بر جان و ناموس و مال زرتشتیان مالک می دانستند و هر گاه می خواستن د  بدان تعدی می کردند و بسیاری مسایل دیگر.در یک لام اسلام آوردن پدران ما از روی جبر و اجبار بود و ما مایل به تغییر دین نبوده ایم همان طور که شما نه خودتان حاضر به تغییر دین هستید و نه از این کار توسط همکیشانتان چون ما راضی هستید. آنها هم مثل تو بودند ولی ناچارشان کردند

اما امروز عده ای می خواهند به دین اجدادی برگردند

من خود نیمه عرب هستم ولی مایل به پیروی از کیش زرتشتی. اگر امثال حقیر را آزاد بگذارید به زودی نیمی از ایرانیان از اسلام دست می کشند. البته این به ضرر هدف بزرگتر آنها یعنی حفظ ایران است.

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اینکه چون زمان گذشته کارایی هم از دست رفته متأسفانه طرز تفکر امثالهم بگونه ای است که گاو و گوسفند را از کار گذشته نمیدانید لکن دین را که نیاز اساسی بشر است از کار گذشته میخوانید!!!.

در عجبم که از منابع اصلی و معتبر به کتاب تاریخ بخارای نرشخی دست یازیده اید!! منبعی بهتر از این پیدا نکردید؟، جدای از این، متن اصلی کتاب تاریخ بخارا و ترجمه فارسی که قباوی از آن کرده در دسترس نیست و خلاصه ای که ابن زفر از ترجمه قباوی انجام داده تنها در دسترس است!! یعنی ما با یک کتابی طرف هستیم که اصلا نمیدانیم متن واقعی اش چه بوده، جدای از چیزهایی که قباوی و ابن زفر از آن کم یا بدان اضافه کرده اند.

اینکه گفته میشود یهودیان را زور کردند، ما که در خیبر و خندق از قضا عکس آنرا دیدیم و ایضاً یهودیانی که همواره در طول تاریخ اسلام جایگاه ایشان دیده شده و حتی برخورد ائمه ما با این جماعت هم از نقل های تاریخ است.

شما که از ارقام اطلاع دارید لطفی کرده و به ما ارقام جزیه و مالیات و زکات و خمس را نشان داده تا بدانیم که یک مسلمان بیشتر به حکومت پرداخت میکرده یا یک اهل کتاب.

مسلمین خود را بر جان و ناموس و مال زرتشتیان مالک میدانستند؟ این موبدان گاو پرست بودند که خود را حاکم بر مردم ایران زمین میدانستند:
بقلم پروفسور کریستین سن:
اقتدار موبدان زرتشتی در زمان ساسانیان بگونه ای بود که دولت آنان را حاکم بر جان و مال و عرض مردم کرده بود. (وضع دولت و ملت و درباره در دوره ساسانیان، ص 95)

اینکه امروز عده ای میخواهند به دین اجدادی برگردند اولاً که از کجا معلوم اجداد این عده ای از نسل ترکان و عربها و مغولان و یونانیانی باشد که اصلاً ربطی به زرتشتیان نداشتنند؟ ترکان در طول دو سلسله غزنویان و سلجوقیان به ایران حکومت کردند و ایضاً عربها و یونانیان و مغولها. ثانیاً این عده ای کجا هستند که مؤسسه PW در سطح بین المللی باید خبر از رشد بی بدیل اسلام زده و اصلا جمعیت زرتشتیان را در جدول خود نیاورد؟. ثالثاً از کجا معلوم اجداد شما زرتشتی بودند؟ اصولا پارسها و مادها که زرتشتی نبودند اجداد شما نیستند؟ هرودوت در تاریخ خود فرق بین آیین پارسها با زرتشتیان را شرح میدهد.

شما اگر پیرو کیش زرتشتی هستید، لطفی کرده و امشب را در رخت خواب مادر خود بگذرانید و رسم پسندیده خویدوده را که شخص زرتشت به گواهی ماریان موله با دختر خود بجا آورد را ابتدا اجرا کنید و سپس دم از زرتشتی شدن بزنید.

امثال شما که با پول استعمار روزگار میگذرانید جرعت سر کشیدن یک استکان ادرار گاو را هم ندارید که بزرگان آیین زرتشت بدان سفارش اکید کرده و آنرا واجب میدانسته اند، پس لاف زرتشتی شدن نزنید.

به نام خداوند یکتا

اصل اول هر کدام از ادیان الهی یکتا پرستی هست.من یک موحد هستم نه مانند مسیحیان عیسی را میپرستم نه مانند صهیونیست ها اورشلیم را و نه مانند مسلمان ها ائمه معصوم را.قرآن کریم میفرماید در دین اجباری نیست ولی جالب است در قانون کشور ما به حکم ارتداد اعدام میکنند شخصی را که تغیر دین بدهد توهین شما به آئین آبا و اجدادی ما ایرانیان کار صحیحی نبود اگر شما خود را پیروی علی علیه السلام میدانید نباید چنین میگفتید که بروید و با ادرار گاو غسل کنید شما خدا نیستید که همه را در این جهان متهم میکنید و با دو سجده خود را نعوذبالله حضرت محمد ص میدانید خداوند میفرماید اصل برای ما تقوا و عمل صالح است با این تفسیر چه بسا آن مسیحی نصرانی به بهشت برود ولی شما به عنوان یک شیعه پایتان هم به بهشت باز نشود

یاحق

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اولاً روی چه حساب میگویید خداوند یکتا؟ ثانیاً روی چه حساب میگویید من خدای یکتا را می پرستم؟ اصولاً این خدای شما کیست و چیست و به چه دلیلی او را می پرستید؟ او اگر خودش میخواست میگفت که من را بپرستید، گفته است؟.
قرآن گفته است لااکراه فی الدین، آیا شما قرآن را قبول دارید یا تنها این قسمت از قرآن را دوست دارید قبول داشته باشید؟ جالب است، قرآن 114 سوره و 6236 آیه دارد لکن یک جمله از یک آیه اش برای جماعت بی دین شده است دین اسلام!! حداقل وقت کردید نگاهی به همین آیه بطور کامل بیاندازید، طاغوتی که این آیه سخن از ایشان میزند مسلمان اند یا در دین مبین اسلام اکراه دیده و آنرا رها کرده اند؟.

این شخصی که تغییر دین داده است لطف کند و به ما اثبات کند به این دلیل فلان دین بهتر و برتر است تا ما هم به راه راست هدایت شده و به مسلک او در بیاییم وگرنه جاهلیت خود را اثبات کرده است، انسان جاهلی که حق را رها کرده و به باطل گرویده باید نشان دهد اثبات و برتری آیین خود را، میتواند؟ اگر نمیتواند پس خاموش شده و تبلیغ بی دینی خود را نکند هماننده الاغی که خریت خود را با عرعر سعی دارد به مردم نشان دهد.
کسی اگر مرتد شود لکن این ارتداد را علنی نکند بهیچ روی حکم به اعدامش در اسلام نیست کما اینکه کسی کاری به امثالهم ندارد.
تقدس ادرار گاو دستور صریح اوستای زرتشتیان و البته بزرگان این آیین حتی پس از فتح ایران است، ایشان همواره حکم به وجوب سر کشیدن ادرار گاو و غسل با آن کرده اند. پرواضح است که وقتی بزرگان آیینی عملی را واجب میدانند شخصی با نام مستعار و مجهول نه عددی در این دین حساب میشود و نه حقی دارد که اظهار نظر کند. ملاک کتاب دین و بزرگانی همچون موبد اشوهیشتان و ... اند نه کسی که پس از چند قرن آمده و میگوید شما متهم میکنید!!.

آقای محترم شما حق اهانت به ادیان باستانی مارو ندارید.به خاور میانه نگاه کنید این جنگ های خانمان سوز رو مسیحیت راه انداخته یا زرتشت.جنگ جنگ مسلمان ها هست که جرعه جرعه خون همدیگر رو مینوشند و تکبیر میگویند.ایران و ایرانی همیشه باعث فحر جهان بوده بهتره تو که قصدت تخریب تاریخ کهن ماست انقدر گه خوری نکنی بی همه چیز.تو از نسب همان اعرابی هستی که به ایران بزرگ حمله کردند و به ناموس ایرانی تجاوز....

ابراز تاسف برای تو 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
این ادیان باستانی شما چیست؟ شما از کجا میدانید اولاً یونانی یا مغولی یا عرب نیستید و حتماً تمام اجدادتان زرتشتی بوده اند؟.
زرتشتیان الآن به دو میلیون نفر هم نمیرسند، باید دید آنموقع که قدرت دستشان بود چکار میکردند، بنگرید به رفتار زرتشتیان با مرتدان: اینجا و اینجا.

این ایران و ایرانی که همیشه باعث فخر جهان بوده از کجای تاریخ بدست آوردید؟ ایران الآن که بر سر زبانهاست یک ذره هم به آیین زرتشت مربوط نبوده و نیست. آن ایرانی که زرتشت زرتشت و کوروش کوروش میکرد پهلوی بود که مردم همین خاک با لگد از کشور انداختنش بیرون.

این اعراب نبودند که تجاوز کردند، موبدان حیله گر زرتشتی بودند که دختر را بعنوان کفاره گناه به آتشکده ها و در اختیار موبدان قرار میدادند، بنگرید به اینجا.

سلام

راستش خیلی بلد نیستم مث شما لفظ قلم حرف بزنم، واسه همین رک و پوست کنده حرفمو میگم. اول راجب این که گفتین بند اول اوستا رو نمیشه فهمید. زبان اوستایی مخصوص طبقه روحانیون بوده. اینکه کتاب یک دین زبان مخصوص خودش رو داشته باشه و بقیه ازش نفهمن هنوز هم هست. همه ایرانیا زبان عربی رو بلد نیستن.

راجب معنی بند اول گاتا ها(توی اون نسخه اوستایی که من دارم):

ای مزدا! ای سپند مینو!

اینک با دست های برآورده، ترا نماز میگزارم و خواستار بهروزی و آرامشم.(بشود که) با کردار های اشه و با همه خرد و منش نیک، گوشورون را خشنود کنم.

همونطور که دیدید، قابل فهمه. پس بحث قابل فهم بودن تموم شد. مسئله دوم غسل با ادرار گاوه. راستیتش فقط بخش گاهان اوستا نوشته خود زرتشته و بقیش بعدا اضافه شده. نمومش خرده اوستا که توسط آذرباد مهراسپندان به اوستا اضافه شده. پس اون بیست و یک نسکی که گفتید آموخته های زرتشت نیست و غیر از گاهان بقیه اوستا بعدا اضافه شده.

دیدم نوشته بودید ایرانیا با اراده خودشون اسلام رو انتخاب کرده بودن. نه من اونجا بودم، نه شما و نه هیچکدوم از پژوهش گرا. ولی بیاید منطقی باشیم. کدوم ملتی انتخاب میکنه که دین، فرهنگ و تاریخش رو ازش بگیرن و به بردگی ببرنش؟ تا سالیان سال اعراب ایرانیان رو تحقیر میکردن و برده خودشون میدونستن. پس این بحث هم تموم شد.

راجب اینکه موبدان زردشتی ایران رو گرفته بودن باید بگم که طبیعیه. همیشه یه عده از اعتقادات مردم سوئ استفاده میکنن. از اول تاریخ بوده و همین الانش هم داریم دست اول تجربش میکنیم. ولی این دلیل نمیشه که اون دین به موبدانش این اجازه رو داده باشه.درباره خویدوده هم منظور ازدواج با عموزاده ها و دایی زاده ها و اینا بوده. اینکه زرتشت با دختر خودش خوابیده از منابع عربی میاد که به وضوح منابع معتبری برای این موضوع نیستن.

اومدی گفتی:"روی چه حساب میگویید خدای یکتا؟" تقریبا همه ادیان جهان به نحوی گفتن که خالق تمام هستی یکیه. گفتی:"اصولا این خدای یکتا کیست و چیست و چرا اورا میپرستید؟" خدا "کیست" و "چیست" نداره جیگر. خدا "خالق" نامحدوده. اصن همچین چیزی تو مخ کسی میره؟ از درک نامحدود عاجزیم، بیایم خالقشو پیدا کنیم؟ مطمئنید "خالق یکتا" رو میپرستید؟ این خدایی بود که در روز قیامت عدالت میاره؟ عدالت اینه که کسی تمام عمرش کارای خوب انجام بده اما بخاطر اعتقادش تا ابد بسوزه؟

و اما مهمترین بحث.

دین کامل وجود نداره. اینطور نیست که یه سایز لباس برای همه اندازه بشه. یکتا پرستی تو وجود همه هست. هرکس باید آیینی رو انتخاب کنه که براش مناسبه. وگرنه خدا از اول تا آخر به پیامبراش میگفت دینشون رو اسلام معرفی کنن.

و در آخر. به چه جرئتی به اعتقادات یه نفر دیگه توهین میکنی چاقال؟ خوشت میاد کسی به اعتقاداتت توهین کنه؟ کسی به تو میگه چرا بعد هزار و چهارصد سال چهل روز عزای یه نفرو میگیری؟ کسی میگه چرا تو دینت همچی حرامه؟ کسی حق توهین به اعتاقادات یه نفر دیگه رو نداره. مخصوصا حق نداره اعتقادات افراد رو با ماشین مقایسه کنه. پس دیگه از این شر و برا تفت نده.

مرسی. اه

 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اینکه همه ایرانیها زبان عربی را بلد نیستند (جدای از آنکه زبان عربی آنقدر روشن است که با یک تحقیق ساده معنای آیه اول قرآن براحتی بر هر خواننده ای معلوم میشود) با این برابر نیست که احدی نمیتواند بگوید من گاتها را میتوانم ترجمه صحیح بکنم، دکتر ژان کلنز بعد از چهل سال کار تخصصی در زمینه آیین زرتشت میگوید:

نوبرگ می نویسد: "هرکس با این متن (گات ها) سر و کار داشته است به این نکته رضا داده که آنچه صبحها ترجمه می کند با ترجمه شب پیشین متفاوت است."
و کای بار می گوید: "هرچه گاهان را می خوانم، کمتر در می یابمش."
در واقع، اتفاق آرا بر سر معنای ظاهری گاهان چیزی نیست جز یک توافق قراردادی ـ آخر الدواء الکی.
ترجمه کتاب مقالاتی درباره زردشت و دین زردشتی، صفحه 58

مشابه گفته فوق را جدای از نیبرگ و کای بار و ژان کلنز که به نامفهومی این متن گواهی داده اند، در گفتار بسیاری دیگر از پژوهشگران این آیین میتوانیم مشاهده کنیم، بنابراین مقایسه گاتها با هر کتاب دینی دیگری کذب محض و عین قیاس مع الفارغ است.

آنجا که گفته شد زبان اوستایی زبان موبدان بوده است پس دین اوستایی هم دین موبدان بوده است و حال اگر شما موبد نیستید پس نخودی آیین زرتشت هم نبوده و حق دفاع کردن را ندارید. کتاب دینی که مردم نتوانند درست متوجه آن شوند و تا این حد در ترجمه آن اختلاف باشد پس جای دفاع کردن ندارد.

درباره معنی بند اول:
1: اولا اختلاف در ترجمه گاتها آنقدر زیاد است که هیچ مترجمی نمیتواند بگوید ترجمه من إلا ترجمه صحیح و قطعی است.
2: دوماً در میان پژوهشگران بر سر مراد از سپند مینو اختلاف است.
3: سوماً گوشورون در این بند یعنی روان گاو و در این بند خشنودی گاو مد نظر است!!.
4: اشه و منش نیک نام دو تن از امشاسپندان اند که بازهم در اینجا پژوهشگرانی چون کریستین سن و ژان کلنز و بنونیست از امشاسپندان برای نفی توحید گاهان استفاده کرده اند.

همانطور که دیدیم اولاً کمتر کسی میتواند آنرا ترجمه کند و قابل فهم نیست چراکه هیچ کس نمیتواند بگوید ترجمه من ترجمه صحیح و قطعی است و ثانیاً در صورتیکه در معنای آن کند و کاو کنیم به گـــــاو گاتها میرسیم.
درباره ادرار گاو:
تقدس گاو از قضا از گاتها شروع شده است.
با هیچ دلیل و منطقی نمیتوان گاتهای تحریف شده و از هم پاشیده شده را به زرتشت نسبت داد.
در زمان ساسانیان برسد تا همین یکی دو قرن پیش تقدس ادرار گاو در غسل کردن زرتشتیان با آن اجرا لحاظ میشده است، سخنی میگویید که زرتشتیان خود بر خلاف آن عمل میکنند.

از کجا معلوم در آن بیست و یک نسک، نسکی بوده که قدمتش از گاتها بیشتر نباشد؟.

درباره پذیرفتن بدون جبر اسلام توسط ایرانیان نه ما، که خود زرتشتیان بدان گواهی داده اند (بنگرید) تعصب باستانگرایان افراطی تمامی ندارد، تاریخ گواهی میدهد که جماعتی کذاب تر از شما باستان پرستان وجود ندارد.

در زمان ساسانیان موبدان اختیار بی حد و حصری را بر مردم عامه داشتند اینکه دین این چنین اجازه ای را نداده بود لاف گزافیست... متن صریح وندیداد به نقش بی بدیل روحانی این آیین اشاره دارد، اینکه گفته شود وندیداد ربطی به آیین زرتشت ندارد باید بگوییم که بزرگان این آیین عقیده دیگری داشتند و سخن یک انسان مجهول الهویه سند حساب نمیشود. پژوهشگران تنها میگویند وندیداد و یسنه و ... مربوط به زرتشت نیست نه زرتشتیان. اینها متنی بوده است که در دوران اوج اقتدار زرتشتیان گردآوری و بدان عمل میشده است تا برسد به همین زمان حال که به برخی احکام وندیداد عمل میشود.

درباره خویدوده سخن شما را پروفسور کریستین سن جواب میدهد:

با وجود اسناد معتبرى که در منابع زرتشتى و کتب بیگانگان معاصر دوره ساسانى دیده مى شود، کوششى که بعضى از پارسیان جدید براى انکار این عمل، یعنی وصلت با اقارب می کنند، بی اساس و سبکسرانه است. (صفحه 348 ترجمه ایران در زمان ساسانیان)

همخوابگی زرتشت با دخترش در منابع عربی نیست و اصلاً این چنین چیزی در منابع عربی نداریم، این سخن ماریان موله با استناد به گاتها است.

بازهم به ما نگفتید روی چه حساب میگویید خدای یکتا؟ کسی که دین ندارد پس در جهل و ندانم گویی بماند بهتر است عین شما. آن کسی با اعتقاداتش میسوزد که نمیداند و ندانم گو است، البته بعلاوه همانی که آتش را مقدس و ادرار گاو را طیب و طاهر میدانست، هر دو از یک قماش اند.

به یقین حتی مسیحیت و آیین یهود هم از آیین زرتشتی که از پیامبر و کتابش تحریف و جعل است تا برسد به وندیداد و تکبر و غرور و جهل موبدینش برتر و بالاترند. اینکه روی هوا کسی میگوید دین کامل نیست چیزی جز بلوفی دیگر نبوده و سایز لباس هم یقینا لباس انسان به تن یک چهارپا نمیرود.

اما این سخن خداوند در قرآن است که آنچکه اسلام آورده همانی بوده که پیامبران پیش از آن بیان کردند و سخن اسلام سخن حضرات عیسی و موسی و ابراهیم و نوح بوده است که این به گواه آیه قرآن است.

چاقال؟!!!

توهین به اعتقادات؟ پروفسور ویلیام مالاندرا وقتی از گاو در گاتها سخن میگوید یعنی توهین به زرتشت؟ خب تقدس گاو بوده است برای آیینی خرافی و بدوی، این تعصب بی حد و مرز باستانگرایان است که توهین به شعور و عقل انسان است چنانچه گویی عقل و منطق و اسناد تاریخی برای این جماعت جایگاهی ندارند.

در ضمن، در مثل جای مناقشه نیست.

بسم الله الرحمن الرحیم و اما بعد..شما محض رضای خدا از اسلام دفاع نکنید چرا افراد بی ادب و هتاکی مثل شما آبروی اسلام و مسلم را برده اید.به چه حقی در مورد مادر و خواهر دیگران اینطور گستاخانه مزخرفات بهم‌می بافید و بی شرفانه توصیه به زنای محارم می کنید؟ شرم بر شما.  اولا که دروغ می گویید ثانیا عملکرد شاهان هیچ ربطی به دین و مذهب ندارد چنانکه شاهان مسلمانی هم چه در قدیم و چه معاصر بوده اند که دست به هر گناه و معصیتی آلوده اند. ثالثا هر زمان و دوره یی از تاریخ آداب و قوانین خودش را داشته و قابل تعمیم به اکنون نیست. بهتر است دهان خود را ببندید و بیش از این اسلام را شرمنده از داشتن پیروانی چون شما نکنید. الحق که دفاع بد از هر حمله یی آسیب زننده تر است. والسلام

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
در جای دیگری هم گفته ایم، ما نه پیامبر و نه امام و نه ولی فقیه و نه حتی مجتهد دین اسلام هم نیستیم که بخواهیم با سخنان خود آبروی دینی همچون اسلام را (أعوذبالله) ببریم.
ما درباره مادر و خواهر دیگران سخن نمیگوییم، این موبد اشوهیشتان بزرگ زرتشتیان کرمان است که وجوب ازدواج با دختر و خواهر و مادر را بیان میکند و در این ازدواج رضایت زن هم شرط نبوده است.

اینکه گفته شود عملکرد شاهان هیچ ربطی ندارد باید بگوییم که اولاً در زمان ساسانیان جامعه موبدان قدرت بسیار زیادی داشته و عملکرد شاه را هم رصد میکرده اند بنگرید به قباد و مزدک. ثانیاً ازدواج با محارم بنا به تصریح دینکرد از کتب مهم و معروف زرتشتیان جای تردیدی را باقی نمیگذارد. ثالثاً حتی پس از فتح ایران هم باز ثواب زیاد داشتن ازدواج با محارم در گفتار بزرگان زرتشتی موج میزند.

هر زمان و دوره ای آداب مخصوص به خود را داشته است؟ خوردن ادرار گاو و همخوابگی با مادر و خواهر در کدام دوره نه خرافی و بر پایه جهل، که آداب مخصوص و خالی از ایراد حساب میشده است آنهم وقتیکه تا همین یکی دو قرن پیش با ادرار گاو غسل میکرده اند و پس از فتح ایران هم دست از ازدواج با محارم برنداشتند؟.

شما لطفی کرده و خود، وبلاگی درست کنید و روی به نقد آیین زرتشت و باستانگرایی به روش خودتان بیاورید؛ اصراری نیست که وقت خود را (البته به زعم خودتان) در جایی که آبروی دین میرود و آسیب رسان است به اصطلاح هدر دهید.

بازم سلام

اکه به فهمیدن درست و کامل معنی باشه که قرآن هم فهمیدنش سخته. راجب زبان های باستانی هم هیچکدوم رو نمیشه درست و کامل ترجمه کرد و ترجمه ها معمولا از زبان های مشابه انجام میشن. حتی زبان عبری ای که یهودیا در زمان معبد اول یا دوم صحبت میکردن مشخص نیست. گوشورن اسم ایزد موکل بر چهارپایان بوده و منظور خوشنودی گاو نیست. اینکه امشاسپندانی هم وجود دارن دلیل بر شریک قائل شدن برای خدا نیست. این مثل این میمونه که بگیم چون در ادیان ابراهیمی فرشتگان وجود دارن یا چون در این ادیان خدا اسمی زیادی داره(72 تا به عبری و 99 تا به عربی) این ادیان هم مشرکن.

راجب تقدس گاو. اول این که گه نگفتید گاتها قابل فهم نیستن؟ پس چرا میگید "از قضا از گاتها شروع شده است؟" دوم اینکه بازم بحث رو بردید به بقیه بخش های اوستا و همونطور که گفتم فقط گاتها سند معتبری محسوب میشن(هرچقدرم که نامفهوم باشن) دلیل این که از اون 21 نسک چرا گاتها از همش قدیمی تره اینه که اونا سروده های خود زرتشت هستن.

بازهم گفتی "از روی چه حساب میگویید خدای یکتا؟" اصن چیزایی که نوشتم رو خوندی؟ حتی مصریان باستان هم به یک خدا اعتقاد داشتن. چرا مسرک شدن؟ اسمش روشه."شرک"به غیر از خدا خدایان دیگری رو هم میپرستیدن. اصل دین زرتشتی یکتا پرستیه."اهورا مزدا" سرور دانا. خالق یگانه جهان. همون "الله" یا "یهوه" یا اسم خدا در ادیان دیگه هست. تعریف"خدای یکتا" خالق هستی و طبیعتا برتر از اون هست. پس تفاوتی بین"اورمزد" با "الله" وجود نداره. چون هردو اسم یک چیز رو تعریف میکنن.

"توهین به اعتقادات" یعنی متن مقدس دین زردشتی رو غیر قابل فهم توصیف میکنی و به پیروانش میگی که برن ادرار گاو بخورن یا با خواهرشون بخوابن. اینها همه کار موبدان زردشتی دوره ساسانیان بوده. هر دینی به قدرت رسیده همین کارو کرده. از اعتقادات مرد سوئ استفاده میکنن و کنترلشون میکنن. درسته، مبدان زرتشتی کنترل زیادی روی مردم داشتن. ولی اولا این دلیل بر بد بودن اون دین نمیشه. دوما الان هم طبقه روحانی کنترلی به مراتب بیشتر از موبدان زردشتی یا حتی کلیسای کاتولیک دارن. تا بوده همین بوده.

خیلی بدم میاد از این غرور مزخرفی که داری. الان فرق جنابتون با یه نازیست یا صهیونیت چیه؟ اونا هم میگفتن و میگن که "ما از شما بهتریم و باید به شما حکومت کنیم و فقط هرچی که ما میگیم درسته" شاید یک اسلام واسش کار نمیکنه. شاید مقدسات شما براش قابل درک نیست. شاید چیز دیگه ای براش مقدسه. با این حال به یک خدا معتقده و اگر هم نباشه به دیگران و اعتقادات و شخصیتشون احترام میزاره و تا میتونه به مردم کمک میکنه. این خیلی بهتراز کسیه که به "دین درست" اعتقاد داره و صب تا شب مشغول نماز و روزس ولی دیگران رو از خودش پست تر میدونه و اونارو" چهارپا" خطاب میکنه. حالا باز شما میخوای حرف خودت رو بزنی. هروقت خواستی مثل یک انسان متمدن و دارای قرت درک و فهم سخن بگویی به جای اینکه از ادیان دیگه بد بگی از خوبی های دین خودت بگو. درست و حسابی و بدون توهین و مقایسه خوبی های اسلام رو کامنت کن بعدش من خوبی های زردشتی رو کامنت میکنم. بزار هر فرد برای خودش مقایسه کنه

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
خوب شد ما آیه اول قرآن با بند اول گاتها را قرار دادیم تا هر عاقلی بداند سخت چیست و آسان کدام است.

درباره نامفهومی اکثریت محتوای گاتها شکی نیست لکن این نامفهومی را اگر بخواهیم به این تعمیم دهیم که هیچ چیزی نمیتوان از گاتها برداشت کرد در آنصورت نمیگویند نامفهوم بلکه میگویند مجهول یا غیر قابل ترجمه. سخن دانشمند شهیر یعنی ژان کلنز ناظر به نامفهومی اکثر قسمتهای گاتهاست نه غیر قابل ترجمه بودن آن. جدای از این، تقدس گاو در گاتها به گفته اکثر پژوهشگران معتبر این حوزه بوده و به جز تنی چند از متعصبین نابینای زرتشتی، پژوهشگران بر سر این موضوع به نوعی اجماع دارند.

ایزد موکل چهارپایان هم گفته دکتر پورداود است که نه پژوهشگران ایرانی از وی تبعیت کردند و نه زرتشتیان و نه مستشرقین این سخن را گفتند، زرتشتیان بطور کل منکر میشوند، در بین پژوهشگران ایرانی اختلاف است و برخی سخن مستشرقین و برخی هم سخن زرتشتیان را تأیید میکنند، مستشرقین هم وجود روان گاو را تأیید میکنند که البته خود دکتر پورداود هم معنی لفظی این دو کلمه را روان گاو میداند و مراد از آن را فرشته میخواند. بنگرید به اینجا و اینجا.

اما سخن عجیب شما آنجا بود که گفته شد چون گاتها قدیمی تر است سروده زرتشت است!! اولاً که یک نمونه از گاتها که ولو برسد به زمان ساسانیان در دست نیست و هرآنچه است مربوط به چند قرن پس از فتح ایران است، این اولین خدشه. دوماً معلوم نیست در آن بیست و یک نسک آیا نسکی قدیم تر از گاتها بوده است یا خیر، این دومین خدشه. سوماً یسنه هفت هات دقیقاً با زبان و لهجه گاتها نوشته شده است و زمان آن به زمان گاتها برمیگردد، لکن زرتشتیان علاقه ای به معرفی یسنه هفت هات کنار گاتها ندارند.

مصریان باستان به یک خدا اعتقاد داشتند؟ بنگرید به اینجا.

اصل دین زرتشتی یکتاپرستی است؟ برای همین است که پروفسور کریستین سن میگوید آیین زرتشت یکتاپرستی ناقص است، یا هنینگ از پژوهشگران برجسته این حوزه ثنویت یعنی دو خدایی را در گاتها بیان کرده و آنرا نافی توحید میخواند. حتی هیچ عبارتی نیست که در گاتها اهورامزدا را خالق همه جهان خوانده باشد.

دو بند آخر کامنت شما هم که فاقد ارجاعات و دلایل علمی بوده فلذا سخن پراکنی است.

داداش من عربیم هم خوب نیستو کلا قرآن هم نمیفهمم، بهتر نیست کتابی باشه که فارسی باشه ، یا نماز که می‌خونیم فارسی باشه که بفهمیم چی میگیم ؟ ما عربی هم نمیفهمیم، نمازشم که می‌خونیم نمی‌فهمی ، اگه ایرانی هستی و فارسی بلدی که عربی بلد نیستی و نمی‌فهمی ، اگه عربی که هیچ میفهمی دیگه ، والا ما فارسی میفهمیم، اسلام هم عربیه زبون ما نیست که میگی ، ولی فارسی دری و پشتو زبون فارسیه ولی قدیمیه، اونم آموزش میدادند از عربی بیشتر یاد میگرفتن همه

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
عین این می ماند که کسی بگوید من نمیدانم apple چیست!! یعنی بر سر چهار کلمه عربی که آیه اول قرآن اند و در همان دبستان نیز هر احمق بیسوادی صرف اینکه سواد خواندن و نوشتن داشته باشد میتواند معنای آنرا براحتی متوجه شود قیاس مع الفارغ میکنند.
اما آنجا که سخن از آموزش دادن زدید!! بنده خدا !، ژان کلنز با چهل سال پژوهش و کار در زمینه اوستا و تدریس در یکی از معتبر ترین مؤسسات دنیا در این زمینه یعنی کلژدو فرانس میگوید هیچ توافقی بر سر ترجمه گاتها وجود ندارد آنوقت شما سخن از آموزش میزنید؟.

سلام

خب اینکه از قبل از دوره ساسانیان اوستای دیگه ای پیدا نمیشه دلیلش مشخصه. اسکندر اوصتا رو با تخت جمشید آتیش زد. "تقدس گاو" به علت اینه که اکثر غذای مردم از گاو تامین میشده. طبیعیه که مقدس باشه براشون. ولی اینکه بیاید بگید "غسل با ادرار گاو" جزو آیین های اصلی اوستا بوده اشتباهه.

اصن اساطیر مصر رو خوندی که میای اینجا لیست نشون میدی؟ راع(رع و را هم میگن) از درون هرج و مرج و نیستی، بدون اینکه خلق بشه بیرون اومد(خودش رو خلق کرد، بعضی جاها نوشته) و بعد از اون خلقت رو آغاز کرد. حتی شباهتی هم با قصه ابلیس داره. گفته میشه که وقتی راع به آسمان رفت، بهترین سردارش یعنی ست(سث هم میگن) بر علیه برادرش اوزیریس که جانشین راع بر روی زمین شده بود شورش میکنه و بقیه قصه رم میتونید خودتون بخونید. انصافا شباهت داد میزنه.

"یکتا پرستی" یعنی چی؟ یعنی به یک خالق قادر مطلق اعتقاد داشته باشی، اونو بپرستی و ازش بخاطر نعماتی که بهت داده تشکر کنی. سه تا اصول دین داریم:خدای یگانه، قیامت و نبوت. زردشتیان به خدای یگانه لقب اهورا مزدا رو دادن، به قیامت اعتقاد دارن و زرتشت رو پیامبر خودشون میدونن. این اعتقادشونه که شما دارید بهش توهین میکنید.

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
گویا با پژوهش و مطالعه کتب مربوطه میانه خوبی ندارید، برای نمونه، به آتش کشیده شدن اوستا توسط اسکندر.
اینجا برای این نیست که ما از کتب مختلف و پژوهشگران بخواهیم به شما بفهمانیم در فلان دوره در مصر باستان و آیین زرتشت چه بوده است اما شما برای ما خیالبافی کنید.

ما جواب این سخنان را در همین وبلاگ و البته وبسایت راه راستی داده ایم، اگر نخوانده اید بروید بخوانید... حرفهای پگی راه راستی را دارد تحویل ما میدهد!! ما میگوییم کریستین سن، میگوید خب فلان است ... میگوییم ژان کلنز با چهل سال کار در زمینه اوستا... میگوید نه بخاطر فلان دلیل بوده ... ما پانتئون مصر باستان را نشان میدهیم... میگوید بدون اینکه خلق بشه بیرون آمد (آنهم راع!!! در زمان قدرت آمون، راع خدای بزرگ نبوده است، حتی زحمت نداد قسمت اول لینک را بخواند!!!)...

به نام اهورامزدا پاک منش که مرا افرید و به من گوشت پاک داد که باعث انسانیت من شد.

 

سوال پرسیدید چرا زبان فراموش شده و گفتید دلیلش این هست که پیروی نداشته البته بزارید من هم با مثال باهاتون صحبت کنم ببیند الان چون انگلیسی زبان بیشتر مردم دنیا هست همه زبان ها کم کم داره انگلیسی میشه حتی زبان فارسی دری ما وقتی عرب ها به ایران حمله کردند زبان انها عربی بود و برای ارتباط با ان ها زبان ما به سمت عربی میرفت که فردوسی بزرگ که از کیش زرتشت بوده زبان ایرانی را تا حدی حفظ کرده

 

و سوال پرسیدید از کجا میدانید که زرتشت ایرانی بوده نه اریایی در جواب این زرتشت در بابل امروزی به دنیا امده و بخاطر عقایدش از انجا تبعید شد (دین قبلی مازندرانیان دیو پرستی بوده دیو در اصل معنی خدا را میداده و زرتشت بزرگ در کتابش از دیو به عنوان موجود شیطانی یاد کرده که بعدا معنیش عوض میشه ) و به امل رفت و از انجا به قله دماوند رفت و یه تفکر فرو رفت و به راز هستی و ارتباط با خداوند دست یافته و برای اینکه ایین خودش را پخش کند به سفر پرداخته و به سمرقند امروزی رفته و در انجا فوت کرده (زرتشت از قوم تپور بوده) و اینکه این را از تحقیقات خودم فهمیدم و هنوزم دارم روشون کار میکنم

 

سوال پرسیدید از کجا میدونی ایرانی اصیل هستی که میگی اب و اجدادیت در جواب این سوال باید بگم ما در خانوادمون شجریه نامه داریم که قدمتش 3500 سال است ( طبق چیزی که باستان شناس موزه ایران باستان گفته ) و هر 100 سال یکبار توست کل خانواده باز نویسی میشه و دارایه تمام خط های هست از میخی اشوری تا فارسی دری الان سال به دنیا امدن و فوت و کارای که انجام داده اند نوشته شده و داخلش هیچ اسم عربی نیست

 

 و گفتیت چطوری دینی را قبول کنم که هیچی ازش نمیفهمم ببینید وقتی خطی از بین رفته باید به خط جدید ترجمه بشه که شده الان شما برید یک بار اوستا رو قشنگ یا صوتی که برای قرآن میزارید بخوانید خودتون میفهمید که کدومش بهتره اگر سوالی دارید بازم به پرسید

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اولاً که زبان قرآن 1400 سال است (و البته چندین سال قبل تر از آن) که زنده نگاهداشته شده است، عده ای این مهم را به مسلمانان ربط میدهند و در پاسخ باید بگوییم که زرتشتیان در کدام ناکجا آباد بودند که زبان گاتها را نتوانستند زنده نگاهدارند؟. تغییر زبان به این راحتی میسر نیست. سخن ما این بود که زبان گاتها منسوخ شده است و شما در کامنت اول گفتید این زبان فراموش شده است!! فراموش شدنی که هیچ اثری از آن برجای نمانده إلا گاتها و یسنه هفت هات که تازه این دو متن هم در زمان ساسانیان به رشته تحریر درآوردند و بازهم هیچ نسخه ای نداریم که به زمان ساسانیان برگردد و همگی مربوط به چندین سال پس از فتح ایران هستند. اینها جدای از تحریف و از هم پاشیدگی گاتهاست. بنابراین بحث از یک فراموش شدن زبان ساده گذشته است و این زبان بالکل منسوخ و از بین رفته است اما زبان قرآن زنده و پویاست که این ارزش زبان عربی را بر زبان گاتها معلوم میکند.

ثانیاً میگویید زرتشت در بابل امروز بدنیا آمده!! بنده خدا خود زرتشتیان این سخن را قبول ندارند، دستور دهالا [از مقام های بزرگ پارسیان هند و البته دستور از موبد مقامش بالاتر است]:

«شادروان «دستور دالا» چه خوب گفته: «ما همه چیز را در باره زندگانی محمد می دانیم و چیزهایی هم در باره زندگانی بودا و زندگانی عیسی می دانیم ولی اگر راستش را بخواهید هیچ آگاهی از زندگانی زرتشت نداریم.»
هفتاد و هفت بهار، بهرام مبارکه، صفحه 62، انتشارات فروهر.

همچنین بنگرید به دیدگاه های مختلف درباره محل تولد زرتشت، اینجا.

اینکه شما در خانواده تان شجریه نامه 3500 ساله دارید و هر صد سال باز نویسی میشود بر فرض صحت این ادعای گزاف از کجا متوجه شدید که اجدادتان همگی زرتشتی بوده اند؟ آیین مغان و مزداپرستی پارسها و آیین زرتشت و میتراییسم و زروانیه از جمله آیینهایی بودند که در ایران باستان وجود داشته اند.

اینکه خطی از بین رفته باید به خط جدید ترجمه بشود چیزی جز کذب و کذب گویی نیست، دانشمندان حتی بر سر نیمی از ترجمه گاتها هم اتفاق نظر ندارند.

درباره گوش دادن به اوستا هم شما همین یک بندی را که ما قرار دادیم درست تلفظ کن [یک مشت کلمات پیچیده نامفهوم] و سپس از صوت حرف بزنید.

          اهورامزدا.             اهورامزدا.            اهورامزدا.         اهورامزدا.        اهورامزدا

بحث اولتون کاملا اشتباه است

من هر حرفی میزنم بر مدرک محکمی تکیه داده

شجریه نامه واقعه ای است و شما گفتیت از کجا میدونی زرتشتی بودنن گفتم بهتون که همه اطلاعات فردی که اسمش نوشته شده گفته شده

من سر خیلی چیز ها با شما مخالف و سر چیز های اندکی با شما موافقم  از این که ما اطلاعات زیادی در مورد زندگی زرتشت بزرگ نداریم درست است اما مطالب محکمی پشت حرف های من هست  

ببخشید وقت ندارم زیاد صحبت کنم در زمان مناسب مدارکمو رو میکنم باید بروم ابانگاه را انجام دهم

اگر ما از کجا میدانیم که دین زرتشت ایرانی هست یا نه حداقل میدانیم دین اسلام عربی هست نه ایرانی و ما ایرانی هستیم ، به زور اسلام را به ما محول کردید وگرنه ما که کاری به شما ها نداشتیم ، اگر ما با ادرار گاو غسل میکنیم حداقل مثل شما مرده خاری نمی کنیم ، شماها اگر عرضه دارید به مملکتی که برای ما مردم درست کردید رو سامان میدادید به جای اینکه برای سوالات ما جواب پیدا کنید . 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
حقوق یک کارگر در زمان هخامنشیان در ماه حدود سی کیلو کیلو جو بوده است، برای دیدن توضیح کاملتر و اسناد بنگرید به اینجا. در زمان ساسانیان هم موبدان سلطه بی نهایتی بر مردم و مال و اموالشان داشتند و وضع عامه مردم بهتر از هخامنشیان نبوده است.

درباره این نظام هم بنده یک شورای شهری ساده هم نیستم پس این سخنان را بروید به امثال حسن روحانی و ... که از قضا تمایلات باستانگرایی هم دارند [بنگرید به سخنان آخوندی درباره بازگشتن به دوران کوروش] بزنید نه به ما.

اگر نمیتوانید به اسناد و دلایل محکم ما پاسخ بدهید بحث را منحرف نکنید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

اقا محمد منم با شما موافقم. 

من و تو ایرانی هستیم و عرب نمیپرستیم . (احتمالا دارید تو زهنتون میگید این نژاد پرسته )

اره چه ایرادی داره من نژاد پرستم نژاد خودمو بهتر از بقیه نژاد ها میدانم.

از الان اعلام میکنم من بهراد از این به بعد زرتشتی هستم و کیش مزداسنیا را مقدس شمرده و یه شیوه خاندانم عبادت میکنم 

اقا محمد بیا باهم زرتشتی بشیم اگه میای زرتشتی بشیم بیا ایدی تلگرام زیر

*****************

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
نگفتید از کجا معلوم خاندانتان معتقد به زروانیه یا مانی یا میترائیسم یا مزداپرستی غیر زرتشتی که هخامنشیان داشتند و یا حتی مسیحیت نسطوری که در اواخر ساسانیان بطور نسبتاً زیاد در ایران رواج پیدا کرده بود، نبوده اند؟ این انحراف بحث نه صحیح است نه میتواند پاسخ به یک کلمه از سخنان ما باشد.

با سلام من هیچ گو خوری بیش نیستم و از دین هم زیاد سر در نمیارم ولی میدانم دین اسلام دین خفنی  هست اگر به قطر یا دیگر کشور های عرب دیوس  یه سر بزنید می‌بینید اونجا هیچ زوری نیست بر دین اما ایران :بزور روسری میکنید سر مردم خانوم اصلا ایرانی نیست دینش یچیزه دیگر است چرا زور می‌آیند روسری سرش بکنه????جواب درست بده نه چرتو پرت     عرب ها فقط به فکر اینم که ایران هم زبانش و دینش و همچیزش را عربی کنم ولی مردم فهمیده زیاد هست و نمیزارد 

 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
در رابطه با بحث حجاب اولاً هیچ ربطی به پست و سخنان ما ندارد و نیز بارها جوابش داده شده است.

کسی نمیخواهد و اصولاً احتیاجی نیست که زبان ایران عربی بشود چه آنکه این آیه قرآن است که خداوند انسانها را با زبان و نژاد های گوناگون قرار داد. اما در رابطه با دین ایران باید بگویم که شما سخنی میزنید که زرتشتیان خود آنرا رد میکنند [بی مطالعگی تا چه حد؟!] به گفته های گرشاسب چوکسی از پژوهشگران مطرح زرتشتی نظری می انداختید تا ببینید ایرانیان خود دین اسلام را انتخاب کردند.

من اگر ترس از خانواده ام نبود هر گز این دین را قبول نمی کردم،

شما گفتید که زرتشتیان با ادرار گاو غسل می کنند پس بدانید این حرف کاملا بی اساس است ، چطور در کشور عراب که یک صحرا است و با آب پاک غسل می کردند و زرتشتیان با ادرار گاو ، این را همگان میدانند ایران در گذشته پر آب و باران بوده ، ما که به پیامبر اسلام توهینی نکردیم پس چرا شما به پیامبر  زرتشتیان توهین می کنید و همین طور به کوروش بزرگ هخامنشی که یک بشر دوست بود .کوروش بزرگ چه خوب گفت     به اعتقادات دیگران کاری نداشته باشید و به اعتقادات آنها احترام بگذارید.  

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اولاً که کسی بخواهد تغییر دین دهد نیاز ندارد که در بوق و کرنا کند پس بیخود سخن گزاف و بلوف نزنید. همین که عقیده فردی مبنی بر تغییر دین بشود فرد از دین خود خارج شده است، اینکه میگویید از ترس خانواده، در حقیقت شمایید که میخواهید در ملإ عام آتش بپرستید و روان گاو را مقدس و غرق برهنگی و بی بند و باری و عیاشی بشوید، بله برای اینکارها باید هم بترسید. فلذا اینکه بخواهید زرتشتی شوید و شب و روز دعاهای این جماعت را برای خودتان و عقیده تان بخوانید کسی کاری با شما ندارد.

در رابطه با ادرار گاو هم بروید به نویسندگان وندیداد بگویید چرا مقدس شمرده و بعد هم به بزرگان آیین زرتشت بگویید چرا در برشنوم از ادرار گاو استفاده میکرده اند نه به ما.

در ضمن، ما به زرتشت توهین نکرده و نمیکنیم چون اصولا هیچ چیزی از این فرد برجای نمانده که بگوییم که بوده است بنابراین این سخن از اساس کذب است و ما کاری به زرتشت نداریم بلکه به چیزی داریم که به او ربط میدهند از گاتها تا آیینی که به وی منتسب میکنند. وجود زرتشت قابل اثبات نیست که بشود اصلا به وی توهین کرد اگرچه توهین کردن بطور کل امری غیر پسندیده و زشت است.

اگر اعتقاد این دیگران بین خود و همفکرانشان باشد چه ما و چه کل حکومت را کاری به ایشان نیست لکن وقتی مدام تبلیغ میکنند و علم مخالفت و ضدیت علنی بر میدارند اینجاست که باطن باطل و البته پوچشان را نشان میدهیم.

پیشتر هم گفته ام، ما نه پیامبر دین و نه امام و نه ولی فقیه و نه حتی یک مجتهد ساده دین هستیم بنابراین سخن ما دیدگاهمان بعنوان یک شیعه مبتنی بر مکتب رئالیسم است و نه دیدگاه اسلام که سخن اسلام در گفتار معصوم و قرآن و سپس ولی فقیه روشن است.

البته شما جنتی را دارید باید هم از دوران هخمانشیان و حقوق کارگران با خبر باشید وجوابی که بالا دادید ربطی به حرفای من نداشت من گفتم حداقل مطمئن هستیم دین اسلام دین عربی هست ،،،، و در خصوص زرتشت کوروش بزرگ در نوشته های خود گفته من دینم زرتشت و خدای یکتا  (اهورامزدا)را می پرستم ،،،

خود شما هم کوروش را ذوالقرنین صدا میزنید ، همین که مقبره ی کوروش بزرگ را می بندید رو نمایی از تمام کارهای شماست ،،،، مرد مومن شیعه همین العان یه سر برو تو کوچه اگر همین مردم تکه تکت نکردن هر  چی خواستی بگو ،،،،و اگر همین العان من برم نزدیک مسجد بگم یک زرتشتی هستم همین برادران بسیجی منو مثل یه حیوون سر می برن ،،،،اگر شما به دین خود اطمینان کامل دارید چرا تبلیغ دین زرتشت را محکوم میکنید و خانواده های زرتشتی و مسیحی و یهودی را آزار میدید .

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
حقوق ناچیز در زمان هخامنشیان را برای تحمیل کردنی گفتم که در سخنانتان بیان کردید چه آنکه نشان داده شود بهیچ وجه ایران باستان دوران خوبی برای عامه مردم نبوده است از هخامنشیان تا ساسانیان.

در رابطه با جنتی هم حمل بر مزاح و نه کنایه میگذارم چه آنکه ترجمه الواح هخامنشی در کتاب پروفسور هاید ماری کخ با نام از زبان داریوش مستند این امر است. اگرچه پیشتر هم گفته ام قشر باستانگرا با پژوهش و مستند حرف زدن بیگانه اند.

درباره اسلام عربی بنگرید به اینجا.

صدا زدن کوروش بعنوان ذوالقرنین ربطی به ما ندارد، خود ذوالقرنین است که کوروش را حتی کاندیدای ذوالقرنین بودن قبول ندارد، بنگرید.

در رابطه با رفتن به خیابان و ... هم گویا شما در ایران زندگی نمیکنید، هروقت برای زندگی آمدید ایران بعد در اینباره سخن بگویید.

امثال شما باستانگرایان افراطی با تبلیغات دروغین و جعل و تحریف حقایق سعی در خوراندن سم باستانگرایی به مردم ایران را دارید بنابراین باید بطلان سخنان شما نشان داده شود.

Akhe falaj maghzie man age to am arabu halit nabod  nmifahmidi dare chi mige aye avale ghoran  toe nafahme arab parast chera bedone hich etelaate dorosto hesabi ye site mizani 

پاسخ:
Hello, your answer is empty of reasons and your way of proving is funny
The Archaism is always weapon of colonialism to blind of peoples
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

حرومزاده بیناموس هرچقدرم دینش قابل درک نباشه از ***** **** بهتره من حاظرم یه زرتشتی شم تا یه مسلمون کسخل

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
بهتر است با عقل و خرد به اندیشه ای ورای تعصبات باستانگرایی فکر کنیم.

به نام خدای پاکی ها 

درود 

من از شما یک سوال دارم شما خدای یکتا را می پرستید؟ اگر جوابتون بله هست لطفا به سوال های من پاسخ دهید .

۱-اگر خدا با مسلمانان است پس چرا خود خدا گفته من به همه بنده هام کمک میکنم ؟؟

۲-اگه خدا داره انسان ها را ازمایش میکنه پس چرا شما دارین این حرفا رو میزنین؟مگر خدا شما را پیامبر کرده یا شما امامید؟

۳-اگر اسلام کامل ترین دینه پس چرا امام ها چند همسر داشتن؟ در دین زرتشت گفته چند همسری و طلاق گناه هست درسته؟

۴- اگه به فرض محال شما راست میگین که زرتشتها ادرار گاو خوردن پس ایا این مشکلی نبوده که امامها چند تا زن داشتن مگر اونها الگوی جامعه نبودن؟

۵-وقتی اعراب به ایران حمله کردن چندین میلیون نفر را کشتن چون مردم انها را نمیخواستن مگر خدا نمیگه نباید انسان مظلومی را بکشید 

۶-چرا امام علی که امام مظلومان بوده دوهمسر داشتن مگر ایشون عاشق همسرشون نبودن؟؟

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

پیشتر هم گفته ام [چه اینجا و چه مکان های دیگر که با باستانگرایان بحث کرده ام] که من نه پیامبر و نه امام و نه ولی فقیه و نه حتی یک مجتهد ساده دین هم نیستم فلذا سخنانم حرفهای نماینده دین نیست، اظهارات یک دیندار است.

درباره چند همسری (اگرچه انحراف بحث است و خوردن و غسل کردن با ادرار گاو ربطی به این مسئله ندارد) لکن مسئله این است که تا مراد از چند همسری چه باشد، یک حرمسرا و یک شهوتران یا فردی که با زنان بیوه و مطلقه و بعضا مسن ازدواج کرده است. درباره امامان هم همگی چند همسر نداشته اند و برای برخی تنها یک همسر بیان شده است.

مورد پنجم فاقد ارجاع علمی بوده فلذا بی اعتبار است. در اینباره بسیار بحث ها شده است و باستانگرایان افراطی نتوانستند حمله بقول خودشان وحشیانه اعراب را به ثبوت برسانند.

مورد ششم هم گویا حاکی از خلط نگارنده در تاریخ است.

جناب شما هنوز جواب سوال ها منو کامل ندادین 

شما تنها میگین زرتشتی ها این کار را میکردن 

ایا نمیگین چرا عرب ها دینی ساختن که عیب های خودشون را بپوشونن؟؟

برای مثال عربها چند همسر داشتن و وقتی ازشون میپرسیم میگن امامانشون انجام دادن 

وبعد از ان شما آن زمان اونجا بودید که میگید امامان با زنان بیوه ازدواج میکردن ؟؟ 

به نظر من شما حرفاتون بر اساس تائید دین اسلام نیست شما دارین کاری میکنین که مردم از دین اسلام بدشون بیاد ..

اگر شما واقعا فرد مسلمانی هستین که میگین اسلام بهترین دینه در اسلام اومده کمک به مومنان بهترین کاره و اون فرد به بهشت میره که کمک دیگران کند باور کنین در کشور من ایران ۸۰ میلیون مومن بیچاره هستن که نون خوردن هم ندارن اگر شما مومنید بیاید به این افراد کمک کنین که برین بهشت .دیدین شما هم انجام نمیدین همانطور که شما به زرتشتا میگین شما اگه میتونین ادرار گاو بخورین حالا شماهم اگه میتونی نصف دارا ییتو به مومنان بده که بری بهشت و خدا را رازی کنی .

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
چند همسری در زمان اعراب قبل از پیامبر و البته ایران باستان هم وجود داشته است و چیز عجیبی نبوده، اینکه عربها میگویند چون امامان انجام میداده اند کذب محض است و چند همسری از دیرباز وجود داشته است در تمام تمدنهای مطرح باستانی موردی نیست که کسی بگوید چند همسری وجود نداشته است.

در رابطه با همسران امامان لطفی به ما کرده و با اسناد نشان بدهید همسرانشان چگونه و چطور بودند.

آن افرادی که نان خوردن هم ندارند از قضا خود ما هم جزئشان هستیم!! نه ربطی به اسلام دارد و نه ربطی به رد آیین خرافی زرتشت و نه ربطی به ابطال باستانگرایی...
۲۲ آبان ۹۹ ، ۲۰:۳۶ یه بنده خدایی

به دین ها توهین نکن خشک مذهب

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
جدای ازینکه بیان نقد منطقی و مستدل توهین محسوب نمیشود لکن شما که مذهبتان مرطوب و خنک است لطف کنید اگر میتوانید مطالب این پست را مستدل رد کنید.

کامل همه ی نظرات و جواب هارو خوندم 

.جالبه اکثرا خیلی خیلی مودبانه کامنت گداشته بودن ولی تو خیلی وقیحانه پاسخ دادی(باطن جمهوری اسلامی)

من هیچ شناختی به دین زرتشت ندارم و به دلیل عدم آموزش در مدارس و دانشگاه کاملا با دین و آیین زرتشت غریبم و حمایت و انتقادی هم بهش نمیکنم 

اما چیزی که برام واضحه تا الان اسلامه..دینی که چشم وا کردیم به زور به ما تحمیل کردن.. بنده خدا ما تو سال بیست بیست جرعت نداریم بریم بگیم دین اسلامو قبول نداریم اعداممون میکنن و یا زوری دینو کردن تو مغز ما .اون وقت تو میگی مردم اون زمان با عشق و علاقه اومدن گفتن اخ جوووون اسلامم خخخ..حالا این بحثا به کنار.. اقای مبلغ دین یه سوال دارم ازت تو اینو جواب بده من خودم از فردا نماز خون میشم

تو زبان عربی (که انقدم سنگشو به سینت میزنی) 

ضمیر هُوَ برای مرده  و ضمیر هی برای زن

عرب های دختر کش که جنس مرد رو برتر میدونستن

خداشونو مرد میدونن

قُل هُوَ الله و احد

سواد که داری

ولی ایرانیان برای زن و مرد از ضمیر یکسان او استفاده میکنن 

ما بین زن و مرد هامون هم عدالت برقرار میکنیم

ولی شما خداتون رو نَر میدونید 

چرا که اگه آیه این بود

قل هی الله احد 

نه تنها ایمان نمیاوردن بلکه محمدو سرشو میبریدن

اسمت بت بزرگ هم لات بود 

حالا طبق قواعد عربی اول اسم بت بزرگ ال بزار ببینم چی میشه؟

ال لات؟؟اهااا الله 

پس اینم از خدای یگانتون

 

و در اخر یه نصیحت دوستانه

درگیر دین و خرافه گرایی نشو بچه جون

یاد بگیر بهترین دین خوب بودن،آزار نرسندون ب مردمه 

البته بعید میدونم نظرمو تایید کنی ولی خب لازم دونستم یه سری چیزارو بهت بفهمونم

تمام.

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
در ابتدا باید متذکر شویم اگر جوابی برای این پست ندارید روی به بیراهه و تکرار شبهات تاریخ گذشته نیاورید که بی اعتباری و پوچی شما را می رساند.
همچنین نظرات در این وبلاگ بدون تأیید مدیر نمایش داده میشوند و ممکن است تا زمانی که سراغ وبلاگ بیایم نظری بدون پاسخ بماند این بدلیل آنست که مکتب رئالیسم اقتضا میکند انسان سخنی بگوید که بر پایه محکم ترین و بدیهی ترین دلایل است و بنابراین به لطف خداوند ابایی از بحث و مناظره هم نخواهم داشت.

1: اینکه بدلیل نظام آموزشی حکومت از آیین زرتشت چیزی نمیدانید جهل و نابینایی شما را میرساند چنانچه از هر کودک دوره اول متوسطه ای بپرسید زرتشت و کوروش کیستند یقینا آنها را می شناسد مگر آن فردی که جمع و تفریق ریاضی را هم بلد نباشد چنانچه این از اصول و سیاست آموزش و پرورش است یعنی ترویج باستانگرایی . اما اینکه بخواهند اوستا به دانش آموزان یاد بدهند خب این نیز جهل شما را میرساند که انواع و اقسام مسائل خاکبرسری را در اینترنت جستجو میکرده اید ولکن یکبار نشده است درباره اوستا و آیین زرتشت جستجو کنید تا ببینید در وبسایتهای خود نظام چه تعاریف و بیان های مفصلی که از آیین زرتشت نشده است؛ برای همین غریب مانده اید!!.

2: بعید میدانم به امثال شما اسلام تحمیل کرده باشند چون اصولا اسلام برای شیفتگان ادرار گاو و ازدواج با مادر و خواهر نیست.

3: اینکه در زبان فارسی بجای «هو الله أحد» میگوییم «او خدا یکتاست» بیانگر این است که شما میخواهید یک انگلیسی یا آلمانی یا فرانسوی یا اسپانیایی [در تمام این زبان ها ضمایر مذکر و مؤنث وجود دارد] را با آیین زرتشت آشنا کنید و درباره اهورامزدا با وی سخن بگویید و برای او ضمیر بکار ببرید، چه غلطی میکنید؟.

4: در زبان عربی برای قلم هم معامله مذکر میشود ولی برای خورشید و نام شهرها معامله مؤنث. باز برای دیوار در عربی معامله مذکر با آن میشود.

5: درباره ال لات هم اینکه با جادو و جمبل و وِرد مخصوص یعنی «اهااا» یک لغت معنی میشود و صورت و مفهومش نیز تغییر پیدا میکند، خب ما هماننده شما در هاگوارتز تحصیل نکرده ایم.
۰۷ آذر ۹۹ ، ۱۴:۰۸ به نام اهورا مزدا

با سلام و عرض ادب و وقت بخیر

اولا اینکه متاسفانه زبان عربی به ما تحمیل شده با گذشت زمان در زبان فارسی جا افتاده و بله اگر کسی بود که از بچگی به ما این آموزه ها رو برسونه مطمئن باشید که ما این هارو خیلی بهتر از عربی بلد بودیم و نکته دوم اینه که شاید چون ما زبان عربی در زبان و زندگی ما بوده می‌توانیم متن عربی را بخوانیم و اگر یک فرد دیگر مانند یک فرد مسیحی که در آلمان زندگی می‌کنه حتی یک کلام هم نفهمه و مورد سوم دین اسلام شما گفته که هیچ اجباری در دین نیست پس شما حق نداری یک فردی رو که دوس داره زرتشتی بشه به سرخه بگیری و دین اورا مسخره کنی او نیز به تدریج می آموزد و یاد می‌گیرد همانطور که شما در اول عمر خویش زبان عربی را بلد نبودی و حتی فارسی را بلد نبودی پس لطفا به عقاید دیگران احترام بگذار و متأسفم برای اسلامی که اینجور فردی که خیلی راحت فحش می‌دهد و همه را مسخره می‌کند در حالی که بیشتر نظرات با کل احترام بوده است

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
نخست آنکه تحمیل شدن زبان عربی ربطی به این ندارد که خود زرتشتیان در حال حاضر نیز از درک و فهم گاتها عاجزند و ترجمه و فهم ایشان بر اساس قواعد و روشی است که مستشرقین بیان کرده اند و لا غیر. جدای از این، در کجا عربی را تحمیل کردند؟ منظور از تحمیل چیست؟ اگر ایمان آوردن به اسلام است که جمشید گرشاسب چوکسی که خود از پژوهشگران مطرح و مشهور زرتشتی میباشد به صراحت این سخن را رد میکند و از اسلام آوردن اختیاری ایرانیان سخن میگوید، و اگر زبان عربی است که در هیچ دوره ای در ایران یادگیری زبان اوستایی ممنوع نبوده و یادگیری زبان عربی اجباری، چه آنکه اگر منظور از اجباری چیزی هماننده نظام آموزشی الآن باشد که اگر از یک نوجوان دبیرستانی عربی بپرسید خواهید دید انگلیسی را بیشتر می فهمد تا عربی!!. در طول این چند قرن حتی رسم الخط فارسی هم تغییر نکرد و جدای از اینها، ما از زبان انگلیسی واژه هایی را داریم که به فارسی وارد شده اند، انگلیسی کی به ما تحمیل شد؟. باز جدای از اینها، تمامی پژوهشگران و حتی خود زرتشتیان اقرار به این مهم دارند که زبان گاتها مربوط به دوره ای بسیار قدیمتر از زمان ساسانیان است پس حتی اگر زبان پهلوی زمان ساسانی به زور از بین رفته باشد چه ربطی به گاتهایی دارند که مربوط به چند و یا چندین قرن قبل از میلاد بوده است؟ شایست ناشایست بعنوان یکی از متون زرتشتی متعلق به زمان ساسانیان براحتی ترجمه شده است و چیزی با عنوان نامفهومی شبیه به گاتها درباره آن وجود ندارد با اینکه زبانش زبان زمان ساسانیان است بنابراین نفهمیدن گاتها هیچ ربطی به فتح ایران ندارد.

دوم آنکه پژوهشگرانی که چهل سال در زمینه آیین زرتشت و اوستا کار کرده اند خود به نامفهومی گاتها اقرار میکنند [پروفسور ژان کلنز و مشابه گفتار وی را در سخنان پروفسور ویلیام مالاندرا و ... نیز مشاهده میکنیم] آنوقت شما عددی در برابر ایشان هستید که گاتها را متوجه بشوید؟ ولو آنکه سلطه اعراب نبوده باشد؟.

درباره فرد مسیحی و آلمانی هم باید بدانید ما از سراسر دنیا مشاهیر و دانشمندانی را داشته ایم که به اسلام گرویده اند ولکن درباره آیین زرتشت یک نفر هم نداریم که دانشمند باشد و به این آیین گرویده باشد. جدای از این، ترجمه قرآن به زبان آلمانی موجود است ولکن همانهایی که گاتها را به زبان آلمانی برگردانده اند ترجمه شان با ترجمه های هم نوعان آلمانی شان و البته دیگران نیز تناقض داشته و حتی نمیتوانند بگویند این ترجمه صد درصد که نود یا هشتاد درصد کاملا صحیح و قطعی است!! یعنی به یک مسیحی آلمانی میتوانی بگویی بسم الله الرحمن الرحیم یعنی چه اما نمیتوانی بگویی با قطع و یقین که بند اول گاتها چه معنی میدهد.

درباره اجبار هم ما تفنگ روی شقیقه کسی نگذاشته ایم که مسلمان بشود، این پست برای فردی است که میخواهد منصفانه و با منطق و عقل به حقیقتی ورای تعصبات قومی و نژادی امثالهم برسد و هماننده شما به فکر ازدواج با مادر و خواهر و غرق شدن در ادرار گاو و البته آتش پرستی نباشد، بنابراین می بیند و می فهمد نامفهومی و پوچی گاتها را در برابر قرآنی که براحتی معنای آیه اول آنرا متوجه میشود.

این مسخره کردن است؟ واعجبا از تعصب و جهل، بند اول گاتها را قرار دادیم و به خواننده گرامی نشان داده ایم که هیچ چیز از آن متوجه نمیشود چون زبانش منسوخ شده است، چون اثری از به اصطلاح پیامبرش نیست، چون هیچ نسخه ای از آن که قدمتش ولو به زمان ساسانیان هم برسد نیست، چون این آیین بطور کل تهی و عوض شده و از بین رفته است. باید یک ایرانی بداند چه بر سر آیینی آمده است که برخی باستان پرستان متعصب ادعا میکنند آیین اجدادی اوست.

من اگر در اول عمر خویش فارسی و عربی بلد نبودم لکن دست چپ و راست خودم را هم نمی شناختم، انتگرال و مشتق هم بلد نبودم، اما اینها را یادگرفتم آنهم بوضوح لکن زبان گاتها را اگر چهل سال هم پژوهش کنم نمیتوانم یاد بگیرم و هیچ دو ترجمه ای از آن نیست که باهم اختلاف نداشته باشند.

و اما درباره اسلام:
در همین پست و ذیل کامنتها گفته ام که من نه پیامبر دین و نه امام و ولی فقیه و نه حتی مجتهد ساده دین هم نیستم فلذا سخنانم سخن اسلام نیست که سخن مکتب رئالیسم از منظر خودم است. اینرا هر آدم ولو متعصبی هم که ذره ای عقل داشته باشد و نگاهی به کامنتها بیاندازد در سخنانم می بیند فلذا خنده دار و البته از سر بیسوادی است که سخنان مرا که یک مجتهد ساده هم نیستم به پای اسلام کسی بگذارد!!.

و در پایان اگر شما خوردن ادرار گاو و ازدواج با محارم را فحش میدانید پس لطفی کرده و آتشکده ها را ویران کنید چراکه زمانی صاحبان همین آتشکده ها امر به ازدواج با محارم و خوردن ادرار گاو میکرده اند؛ ما اگر میگوییم ازدواج با مادر، نقل سخن مؤلف دینکرد یکی از مهم ترین و معتبر ترین کتب زرتشتیان است، پس اگر ایرادی هم است به مؤلف دینکرد و امثال پادشاهانی همچون کمبوجیه دوم پسر کوروش هخامشی است که با خواهر خود ازدواج کردند است.
۰۷ آذر ۹۹ ، ۱۴:۱۳ به نام اهورا مزدا

با سلام و عرض ادب و وقت بخیر

و متأسفم برای فردی که از عرب دفاع می‌کند جای اینکه از هموطن دفاع کند 

لطفا شما هم یه مطالعه تاریخی بکن همه مردم ایران به خصوص زرتشتیان به بانو های خود احترام فراوان می‌گذاشتن و تا آخر عمر به آنها وفادار بودن و این یک خصلت عرب هس که متاسفانه به ایران چسبوندن و لطفا تمام عزیزان انسان در دین آزاد است و حتی می‌تواند بی دین باشد 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
از عرب دفاع میکنیم؟:

نکند انتظار دارید از آتش پرستی دفاع کنیم؟ جالب است، اعراب جاهلی نیز حتی آتش را نمی پرستیده اند.

ما مطالعه تاریخی بکنیم؟ ببینیم پژوهشگر مشهور زرتشتی راجع به نظر زرتشتیان من باب جنس مؤنث چه میگوید [بنگرید به اینجا].

یک پژوهشگر زرتشتی بهمین سادگی در دهان شما میزند، بازهم حرفی است؟.

درود بر شما هموطن اهل مطالعه و کتاب. به راستی که کتاب خواندن (نه هر جعل و دروغی) میتواند کمک های بسیاری به طرز نگرش انسان بکند. اول اینکه حرف شما بی سر و بی ته هست. و اینکه بسیار لفظ قلم صحبت میکنیدکه همین امر موجب میشود که افراد نادان که زیاد هم هستند به نوعی احساس کنند که یک وقت صحبت های شما بر اساس حساب و کتاب  و یا اینکه درست است. درباره این که "هرکسی هرچه بخواهد از این متن برداشت میکند" باید بگم که متن رو نمیشه تغییر داد و هر حرکت آن و علامات متن غیرقابل تغییر هست. چون متن بی معنا می شود. همه هم یک نظر دارند. اما تفسیر های مختلفی وجود دارد. مثل همین دین اسلام. (خود من هم مسلمان هستم). که از هر حدیث تفاسیر مختلفی مینویسند. دین زرتشت بسیار دین کاملی هست اگر در اون مطالعه شود و تنها به اوستا بسنده نکرد. باید زند رو هم که تفسیر آن هست بخوانیم و در این باره مطالعه های بسیاری کنیم. با حمله اعراب به ایران و کشت و کشتار ایرانیان به دلایل مختلف, ایرانیان به تدریج مسلمان شدند و عربی یاد گرفتند. حتی زبان ما ایرانیان نیز از بین رفت. که بعد ها احیا شد. البته نه همه لغات. این نکته هم بر هیج کس پوشیده نیست که ما ایرانیان همواره یکتا پرست بودیم. حتی بسیار قبلتر از اشو زرتشت. آیین رمزآمیز میتراییسم و آیین های بابلی و ... . که همگی در نکته های مثبت وجه اشتراک بسیار زیادی دارند. پس دیگر جای بحث نمیماند.

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
عجیب است سخنانی میزنید که مورد قبول بزرگان زرتشتی حال حاضر هم نیست!! بنگریم:

1: اولاً که از کی تابحال کتبی همچون بندهشن و شایست ناشایست و البته خود اوستا که ما در مطالب مربوط به آیین زرتشت از آنها بهره گرفته ایم و ایضاً سخنان مشاهیری چون پروفسور کریستین سن [هرکسی با کمی تحقیق متوجه وثاقت و شهرت این دانشمند میشود] شده است جعل و دروغ؟ در این پست هم که عیناً متن گاتها برای خواننده گرامی قرار داده شده است.

2: متن را نمیشود تغییر داد اما ترجمه را چه؟ خوب بود نگاهی به دو ترجمه از گاتها می انداختید تا کذب سخن خود را متوجه میشدید؛ ببینیم موبد مشهور زرتشتی و یکی از مشاهیر پارسیان هندوستان یعنی موبد خجسته میسری در اینباره چه میگوید:

اگر شما بپرسید: ترجمه خوبی از گاهان (گاتها) وجود دارد که مورد قبول من باشد، باید عرض کنم نه، چراکه ترجمه اوستا به خصوص گاهان به سبب مشکلات زبان شناختی، بسیار سخت است. کلماتی در آن وجود دارد که تا به امروز نتوانسته ایم معنای آن را دریابیم؛ برای مثال ترجمه های زیادی از دعای “اهونور” ـ که مهم ترین دعاست و دارای بیست و یک کلمه می باشد ـ وجود دارد، اما همچنان تحقیقات در باره کلمات این دعا ادامه دارد. (مجله هفت آسمان، شماره 39، پاییز 1387، مصاحبه موبد خجسته میسری با مجله هفت آسمان، صفحات 20 و 21)


این اولین تناقض سخنان شما با گفته بزرگان حال حاضر آیین زرتشت.

3: از کی تابحال تفسیر مترادف ترجمه شده است؟ این در کدام فرهنگ لغت کدام دهستان است که تفسیر مترادف ترجمه است؟.

4: و اما درباره زند اوستا بنگرید به اینجا.
ارزش آن تنها منتهی به مسائل زبان شناختی و در نهایت تفاسیر آنهم بیشتر درباره وندیداد و نیرنگستان و هیربدستان کاربرد دارد که از قضا کتب معروف و معتبر زرتشتی در همان زمان ساسانیان که زمان اصلی این زندهاست خود معرف عقاید و احکام این جماعت هستند، هماننده غسل با ادرار گاو و ازدواج با محارم و آتش پرستی.
نکته جالب اما در سخنان موبدانی همچون کوروش نیکنام و اردشیر خورشیدیان است که تنها گاتها را از آن زرتشت میدانند و بقیه قسمتهای اوستا (چه رسد به زند [=تفسیر]) آنرا تنها سخنان موبدان در گذر زمان دانسته و جزء اصلی و مهم آیین زرتشت نمیدانند:
الف) موبد خورشیدیان (رئیس انجمن زرتشتیان تهران) در ص 33 کتاب پاسخ به پرسشهای دینی زرتشتیان میگوید:
تمام پنج کتاب اوستا ـ و البته اوستا و نه هر کتابی که هر موبدی یا پیروان هر دینی در ایران باستان بنا به وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سطح دانش و بینشی که داشته نوشته است و دیدگاه شخصی خود را ابراز کرده است ـ برای ما زرتشتیان مقدس است. (پاسخ به پرسشهای دینی زرتشتیان، موبد دکتر اردشیر خورشیدیان، چاپ دوم 1387، انتشارات فروهر، صفحه 33)

در اینجا به صراحت می بینیم که تنها پنج کتاب اوستا مقدس خوانده شده و برای زند آن هیچ ارزشی قائل نشده و تمام کتب دیگر را دیدگاه شخصی پیروان زرتشتیان دانسته است. این دومین تناقض شما با سخنان بزرگان آیین زرتشت.

5: درباره کشت و کشتار ایرانیان ما چند هزار بار در طول چند سال از باستانگرایان یک سند [تنها یک سند] خواستیم لکن هیچ سندی ارائه ندادند، اینبار شما لطف کنید و سندش را به ما نشان دهید [البته بعید است ارزه و توانایی اینکار را داشته باشید چراکه بزرگتر از شما نتوانستند که هیچ سندی ارائه بدهند].

6: درباره زبان ایرانی هم متأسفانه زبان پهلوی هیچگاه از بین نرفت چنانچه کتب موجود به آن زبان همچون شایست ناشایست و مادیان هزار دادستان و ... هویدای این مهم اند. اگر هیچ کتابی باقی نمانده بود، صحیح لکن وجود کتب های متعدد به زبان پهلوی (حتی پس از فتح ایران) چیزی جز اثبات کذب گویی های شما نیست.

7: و اما درباره اینکه ایرانیان قبل از آیین زرتشت یکتاپرست بودند، موبد اردشیر آذرگشسب میگوید:
در روزگاران بسیار دور، پیش از پیدایش اشوزرتشت دنیا در گرداب جهل و نادانی و شرک و بت پرستی غوطه ور بود ... بدیهی است تا آنجائی که تاریخ کشور ما گویا است پدران ما، در ایران باستان، در هیچ دوره ای بت پرست نبوده اند ولی برای پدیده های طبیعت و فروزه های معنوی و بسیار چیزهای دیگر خدایانی داشتند... (مراسم و آداب زرتشتیان، موبد اردشیر آذر گشسب، چاپ سوم 1372، انتشارات فروهر، صفحه یکم)

این نیز سومین تناقض شما با سخنان بزرگان آیین زرتشت.

وقتی یاد گرفتید حداقل در تناقض با سخنان بزرگان آیین زرتشت بلوف نزنید بعد حرف از بحث و جای بحث نمایید و روی به دفاع از آیین زرتشت بیاورید. تناقض و بی مطالعگی و البته پوچ بودن سخنان شما جماعت باستانگرای افراطی و متعصب تمامی ندارد.
۱۱ آذر ۹۹ ، ۲۲:۴۹ بنده های خدا

با سلام . جناب من با حرف های شما موافقم فقط یه سوال داشتم ایا منی که فارسی زبانم حق این را دارم که قران و نمازم را فارسی بخوانم و به ادبیات کشورم احترام بگذارم ؟برای  دین زرتشت هم احترام فروانی قائل هستم و از اونجایی که پیامبر اکرم و قران میفرماین مسخره کردن گناه هس به خودم همچین حقی نمیدهم که دین کسی را مسخره کنم از نظر خودم هم دینم مشکلی ندارد و خدای خوبم به من عقل داد که هر چیزی که برام منطقی نبود نپذیرم و اینکه زرتشت فرد مقدس و پاکی است که احترامشواجب است .تنها سوال اساسی این متن ها اینه که من تا الان پیداش نکردم در قران کتاب مسلمانان  امده که پدران شما هر چه کردن برای خودشان است (ثواب و گناه )شما هم کارهایتان برای خودتان است دین زرتشت یا اسلام هر چه کردن خوب یا بد الان چه ایا الان اینقدر دین هایمان خوب است که خدا را شاد کند ؟ 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اگر بتوانید تمام قواعد و ادبیات و صرفیاتی که در بسم الله الرحمن الرحیم است مراعات کنید، چه بسا ایرادی نداشته باشد. اگرچه اینکه یک مسلمان عربی بخواند و دیگری انگلیسی و یکی هم چینی و آخری هم فارسی، دینی الهی که نه یک دین از هم پاشیده می نماید، اما بهرحال، شما همین بسم الله الرحمن الرحیم را به زبان فارسی طوری بیان کنید که همان بار ادبی و صرفی عربی اش را داشته باشد، میتوانید؟ ایضاً بنگرید به اینجا.

جالب است، میگویید هرچه را که برایم منطقی نبود نمی پذیرم، مقدس و پاک بودن زرتشت را از کجا درآوردید؟ در وجود زرتشت اختلاف است و پژوهشگرانی همچون ژان کلنز و هسینگ وجود وی را قبول ندارند، اما بر فرض وجود داشتن این چنین شخصیتی، پاک و مقدس بودنش را از کجا درآوردید؟.

آنچه که در قرآن آمده است این است که اعمال هرکس، گناه یا ثوابش بر گردن خود فرد است، این چه ربطی دارد به اینکه یک نفر دینی سراسر تحریف داشته باشد که یک سرش چند خدایی بوده و سر دیگرش به تقدس گاو و ادرار گاو و آتش پرستی برسد، جدای از این، اینکه ما بخواهیم حقیقت این آیین را بیان کنیم تا افرادی که به دروغ جذب آن شدند به باطل گرایش پیدا نکنند، جدای از این، تحقیق و پژوهش در آیینی که زمانی در ایران فراگیر بوده و بخشی از تاریخ این کشور را تشکیل میدهد کجایش ایراد دارد؟.

ما بدنبال بیان رئالیسم درباره آیین زرتشت هستیم، واقعیت باید بیان شود تا خواننده گرامی بداند این آیین چیست و بدنبال آیین باطل نرود که عدم قدم گذاردن در راه باطلی همچون آیین زرتشت و باستان پرستی و همچنین در جستجوی حقیقت بودن است که یقیناً خداوند، خالقش را خشنود میکند اما اینکه بدنبال آتش پرستی و چند خدایی و تقدس گاو باشد، میدانید، هماننده در باتلاق جهل و خرافات فرو رفتن است تا اینکه باعث خشنودی خدای خود بشود.

خیلی جالبه، تو تمام پاسخاتون از زرتشت به عنوان دین باستانی یاد کردین....

ولی اسلام با هزارو چهارصد سال قدمت باستانی نیست و مورد پرستشه!

برخلاف شما وقتی خدا داشت شعور پخش میکرد جایی نرفته بودم و به ادیان دیگه توهین نمیکنم اسلام هم درجای خود مورد احترامه...

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
شما ابتدا تعیین کنید که آیین زرتشت متعلق به کدام هزاره قبل از میلاد است [سال و دهه و قرن خیر، بلکه هزاره، تا این اندازه اختلاف است] تا سپس در اینباره بحث کنیم که اگر آیینی را باستانی بخوانیم که متعلق به چند هزار سال پیش و زمانی نامعلوم و ماقبل تاریخ بوده و پیامبرش آنقدر ابهام دارد و مجهول است که برخی در وجود او شک کرده و وجود وی را منکر شده اند، آیا میشود آیینی نیز که پیامبرش در 14 قرن پیش بدنیا آمده و هیچ یک از ابهامات شدید و بزرگ آن دین را ندارد، با همان لفظ خطاب کنیم؟.

تمنا دارم که با واژگان سنگین مطالب سبک خود رو پوشش ندهید و سعی کنید که به دین دیرینه ی ایرانیان یعنی «ما» احترام بگذارید. می دانم برایتان سخت است زیرا که شما یک ایرانی نیستید و توان درک برخی از واژگان بندرو ندارید، از اعراب زادگان انتظار بیشتری نمی رود. و از دوستان خواهشمندم از الفاظ نامناسب استفاده نکنند که زرتشت بسیار به «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» اشاره دارد.

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
عجیب است که نام مانی را بر خود گذاشته اید!! کسی که زرتشتیان او را کشته و پوستش را از کاه پرکردند و چه جنایتهایی که در حق او و پیروانش انجام ندادند، این تناقض نشانه عدم تفکر و مطالعه است [بنگرید به اینجا].

و باید یادآوری کنم که زرتشتی بودن مسیری به آتش پرستی نیست بلکه آتش نماد دین  ما است، رو به آتش یا خورشید نماز می خوانیم، زیرا که نشان قدرت و پاکیست. آیا شما مسلمانان را می توان بخاطر خواندن نماز به سوی کعبه که ساخته شده از سنگ است را سنگ پرستی یا بقول خودتان بُت پرستی دانست؟!

پاسخ:
پاسخ این سخنان بی اعتبار را در کامنتهای این پست داده ام، تکرار کردن شبهات بی پایه و اساس ضرورت ندارد!!، بنگرید به اینجا.

متاسفانه من در یک خانواده ی بزرگ شدم که مسلمان -شیعه 12 امامی بودم و بعد از سال ها تحقیق متوجه شده ام که یکی از مزخرف ترین ادیان همین اسلام است و یکی از پلیدترین و دروغو ترین فرقه ها هم همین فرقه شیعه است و البته نیازی هم به این نبود که وقت خودم را صرف فهمیدن ان کنم کافی بود به همین چهل سال حکومت روحانیون شییعه استدلال میکردم  و همه چیز رو متوجه میشدم  بقول معروف میگویند مشت نمونه خروار است ، بطور مثال از خود جنابعالی شروع میکنم که تیتر زدید تحت عنوان " چگونه زرتشتی شویم؟" و بعد بر علیه دین زرتشت صحبت می کنید این پدرسوخته بازی فقط به شما تعلق ندارد بلکه این جز یکی از ارکان دین شماست 

چگونه زرتشتی شویم ؟

به نقل از وبلاگ مکتب رئالیسم
چگونه زرتشتی شویم ؟

به نقل از وبلاگ مکتب رئالیسم
پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اینکه شما در خانواده ای مسلمان بزرگ شده اید خب کم نیستند زرتشتیانی که در خانواده زرتشتی بودند ولی مسلمان شدند، البته هماننده شما مجهول الهویه نبوده و شجاعت ابراز عقیده خود را داشته اند بنگرید به اینجا. و اما برویم به سراغ مطالب محیر العقول شما که البته باز تکرار مکررات دوستانتان [که شایدهم خودتان بوده اید چون شما جماعت باستانگرا در یک وبلاگ ایرانی با فیلتر شکن کامنت میگذارید!!] است:
الف) اینکه سخن از مزخرف و دروغ و ... شد: خب اینها چیزی جز توهین نیست فلذا یک ذهن آشفته و البته متعصب که دستش از اسناد و دلایل خالی است جز توهین کردن راه دیگری ندارد.

ب) اما درباره عنوان پست:
ما پیشتر هم در چندین نوبت و مکان بیان کرده ایم که هدف ما «بیان» است نه رد و نقد، و از این بیان «نقد» یا «رد» استنباط میشود، ما با اسناد و دلایل محکم سخن میگوییم که این اقتضای مکتب رئالیسم (واقع گرایی) است یعنی هدف فقط حقیقت و واقعیت است فارغ از اینکه حقیقت چه باشد، موافق تصوراتم باشد یا نه، موافق تعصبم باشد یا نه، من باید پیرو حقیقت باشم و این اصل مکتب رئالیسم است.
بنابراین اینکه گفته ایم چگونه زرتشتی شویم هدف بیان واقعیت این مطلب بود که چگونه میتوان زرتشتی شد؟ یعنی در مقام بیان این مهم برآمده ایم نه نقد آن از منظر یک منتقد که بیان آن از منظر مکتب رئالیسم.

1- اینکه بعضی ها بقول شما زرتشتی بودند ولی مسلمان شدند آیا بعد از اینکه مسلمان شدند مثل دین شما از طرف زرتشیان به جرم خروج از دین  و گرویدن به دین دیگری مرتد شناخته می شوند و  آنها را اعدام میکنند؟؟؟؟

من اگر هویت و آی پی ام از شما مخفی می کنم ، پس یک دلیل منطقی دارم ولی دلیل شما چی بوده که بدنبال شناسای من از طریق آی پی ام بودید و الان ناکام ماندید و من را متهم می کنید.

2-شما میتوانستید بجای تیتر چگونه زرتشی شویم بنویسید چگونه مسلمان شویم و به ادیان دیگر هم کاری نداشته باشید حالا سئوال من این است که  چرا عکس اینکار کردید این موضوع بیشتر از همه محیر القول تر است تا حرف های شفاف و واضح من و از آن بدتر  اینکه شما برای توجیح این کارتان ،افتادید به چرند و پرند گوی که مطمئن هستم حرف های هم که زدید ،خودتان هم نفهمیدید چی گفتید.

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

الف) یک نفر مسلمان را نشان دهید که تنها بدلیل زرتشتی شدن اعدام شده باشد؟ جدای از اینها، درباره شرایط ارتداد پیشتر سخن گفته ایم.

ب) کسی که هویت خود را مخفی میکند یعنی یا هیچ گونه اعتماد به نفسی به خود نداشته و از راست یا دروغ بودن عقاید خود مطمئن نیست و یا هدفش از کامنت گذاشتن تنها به حاشیه کشاندن فضا و توهین کردن است تا بتواند با نامهای مختلف کامنت گذاشته و عقده های داشته و نداشته خود را خالی کند، کاری که امثالهم تا به این جا بسیار در آن خبره شده اید لکن ما نیز شما جماعت دروغگو را می شناسیم.

ج) 1: درباره تیتر هم خوب شد جواب شما را دادیم!! اما مثل اینکه باز علاقه وافری به تکرار مکررات دارید، گفتیم که هدف ما بیان مسئله است و این مهم که برخی از جوانان مسلمان را به خود مشغول داشته یعنی اینکه زرتشتی شوند باید بررسی شده تا کذب و پوچ بودن آن مشخص شود.
2: این نیز که به ادیان دیگر کار نداشته باشیم باید گفت که مضحک ترین سخن اینجاست که یک نفر بگوید مسلمان و زرتشتی و ... همگی بر یک راه اند و به بهشت میروند!!، پوچ بودن این ادعا بر ذهن هر عاقلی روشن است. پس باید بررسی شود که کدام یک بر راه درست استوار و بر پایه عقل و ادله صحیح بنا شده اند نه خرافاتی بس جعلی و کذب.
3: در رابطه با اینکه چگونه مسلمان شویم هم نیازی نیست ما سخن بگوییم که بسیار است مقالات و پست ها و کتاب ها در رابطه با این مهم و اثبات حقانیت اسلام لکن آنچه که هست آیین زرتشت است که به دروغ در ذهن برخی از ایرانیان جا باز کرده است، پس آنچه را بیان میکنیم که بدان پرداخته نشده یا کمتر توجه شده است.

در پایان باید گفت که شما نیز هماننده بسیاری دیگر از زرتشتیان و باستانگرایان از پاسخ به این پست عاجز مانده و سعی کردید بحث را به انحراف بکشانید البته با چاشنی توهین، لکن اگر مغز کوچک و پرتناقض شما جماعت باستانگرا نمیتواند سخن این پست و سخن کامنت های ما را متوجه شود، دلیلی ندارد که خوانندگان متوجه نشوند البته که تکاپوی این جماعت برای کامنت گذاشتن ذیل پست و عدم توانایی در جواب دادن، خود هویدای اعتبار آن است.

اول اینکه وقتی عنوان پست شما "چگونه زرتشتی شویم"  است ،بنابراین خیلی بدیهی است که افرادی که قراره از وبلاگ شما بازدید کنند ،قطعا زرتشتی نیستند مثل اینکه که شما که مسلمان هستید و بخواهید دنبال سایت های بگرددید که به شما مسلمان شدن را یاد بدهند ، وقتی شما هنوز شعورتان در این حد هم نیست که این موضوع را بفهمیمید  و هرکسی را که از وبلاک شما بازدید می کند را به عنوان زرتشتی باستان بستان می شناسید لطفا دیگران کوچک مغز نخوانید چونکه این لقب واقعا برازنده خودتان است.

دوم اینکه یا شما در این مملکت فلاکت زده زندگی نمی کنید و یا اینکه آنقدر  پرت هستید که از دور ورتان خبر ندارید که جه میگذرد. بروید و ببینید که با دیگر اندیشان و اقلیت های مذهبی که حقوق شان در شرع و قانون اساسی به رسمیت شمرده شده است در  این مملکت چگونه رفتار میکنند. وقتی شما میگویید تاکنون در این مملکت به جرم ارتداد کسی اعدام نشده پس هزار نفریکه در سال 67  بر سر اعتقاداتشان ، اعدام شده اند و در گورهای دسته جمعی دفن شدن چه کسانی بودند و نویسندگان و دیگر  اندیشانی که در قتل های زنجیره ی کشته شدن چه کسانی بودند و چه کسانی فتوای ارتداد و حلم اعدام آنها را صادر کرده اند ، آخر  این همه وقاهت و دروغ گویی هم حدی دارد!!!!

و سوم آنکه وقتی ناتوان و عاجز از پاسخگویی در ابهامات در دین خودتان هستید و  آخر منطق و استدلال شما  مقایسه دین تان با "خودرو بنز" است لطفا به عموم مردم که نظر شما را قبول ندارند توهین نکنید و به آنها بی سواد نگویید

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
در ابتدا باید اذعان کنم چه زیباست که هنوز از بیان هویت خود طفره رفته و دوست دارید هماننده برخی مخلوقات خداوند در تاریکی شب به صورت ناشناس به فعالیت بپردازید. و اما گویی هماننده رفقای باستانگرایتان از قضا ید بیضایی در تکرار مکررات دارید لکن بجای پاسخ گفتن به سخن ما، ادعای باطل خود را دوباره مطرح میکنید، بنگریم:
الف) درباره عنوان، عجیب و به دور از عقل انسان بالغ حرف میزنید، بنده کی و کجا گفتم این عنوان مربوط یا بی ربط به مسلمانان است؟ سخنم این بود که این خواسته باطل در ذهن برخی جوانان کشور من رخنه کرده است خواه مسلمان باشند خواه مسیحی یا بی دین و...، رسالت ما بیان این مسئله بوده که در پاسخ اول بدان اشاره کردم.
ب) کوچک مغز مختص افرادی است که مغزشان آنقدر گنجایش ندارد که بتواند تعصبات مضحک و خنده دار پان ایرانیسمی را دور انداخته و عین یک بشر متمدن فارغ از قوم و قبیله و... فکر کند و وقتی می بیند نمیتواند پاسخ ما را بدهد به جهت عجز روی به توهین بیاورد. 
ج) هنوز منتظر سند یک مورد اعدام تنها بدلیل ارتداد بخاطر زرتشتی شدن یک مسلمان هستم‌. شما که هزاران مورد سراغ دارید، خب یک موردش را نشان ما بدهید چیزی ازتان کم نمیشود البته هزینه ای هم اگر دارد ما پرداخت خواهیم کرد.
د) هم وطن باستانگرای متعصب، وقتی توانستی صرف به ظاهر ایرانی بودن دینی، آنرا به دین دیگری ترجیح ندهی بعد ادعای با سوادی بکنید، جواب استدلال پست وبلاگ ما را بدهید البته اگر میتوانید که تا اینجای کار جز توهین و تکرار مکررات چیزی ندیدیم. 
تصویب قانون اعدام مرتد را در لینک زیر بخوانید

https://www.radiofarda.com/a/f1_apostasy_Islamic_law/436571.html

 

پایان سخن :

 

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد

هم رونق زمان شما نیز بگذرد

وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب

بر دولت آشیان شما نیز بگذرد

باد خزان نکبت ایام ناگهان

بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد

آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام

بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد

ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز

این تیزی سنان شما نیز بگذرد

چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد

بیداد ظالمان شما نیز بگذرد

در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت

این عوعو سگان شما نیز بگذرد

آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست

گرد سم خران شما نیز بگذرد

بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت

هم بر چراغدان شما نیز بگذرد

زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت

ناچار کاروان شما نیز بگذرد

ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن

تأثیر اختران شما نیز بگذرد

این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید

نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد

بیش از دو روز بود از آن دگر کسان

بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد

بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم

تا سختی کمان شما نیز بگذرد

در باغ دولت دگران بود مدتی

این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد

آبی‌ست ایستاده درین خانه مال و جاه

این آب ناروان شما نیز بگذرد

ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع

این گرگی شبان شما نیز بگذرد

پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست

هم بر پیادگان شما نیز بگذرد

ای دوستان خوهم که به نیکی دعای سیف

یک روز بر زبان شما نیز بگذرد

 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
براستی جماعت باستانگرا چرا در سخنان خود تناقض داشته و نمیتوانند بر یک حرف بمانند؟ بنگریم به سخنان این باستانگرا در کامنت قبل و کامنت فوق:
کامنت قبل: «پس هزار نفریکه در سال 67  بر سر اعتقاداتشان ، اعدام شده اند و در گورهای دسته جمعی دفن شدن چه کسانی بودند»
کامنت فوق: «تصویب قانون ارتداد»
حتی در دو کامنت قبلی نیز گفته بود: «مثل دین شما از طرف زرتشیان به جرم خروج از دین  و گرویدن به دین دیگری مرتد شناخته می شوند و  آنها را اعدام میکنند»

و ما از این بنده خدا تنها یک نمونه، فقط یک مورد اعدام صرفا به جرم ارتداد را خواسته بودیم که عجب جواب سنگین و دندان شکنی به ما داد!!!.

و اما درباره قانون ارتداد:
قانون مجازات اسلامی قانونی است که بواسطه آن حکم درباره مجرم در دادگاه صادر میشود لکن هیچگونه بندی در رابطه با اعدام فرد تنها بخاطر ارتداد وجود ندارد اما اگر از منظر فقهی بررسی کنیم ارتداد دو شرط دارد:
فردی پدر یا مادرش مسلمان باشند و وی پس از بلوغ اعلام کند که من مسلمان هستم ولی پس از مدتی از دین برگردد، این فرد از نظر فقهی باید اعدام شود [براستی جهل تا چه حد؟ خب کسی مجبورت کرده بود بگویی مسلمان هستم؟]

فردی پدر و مادرش مسلمان نباشند ولی او پس از سن بلوغ اعلام کند که من مسلمان هستم لکن پس از مدتی از دین برگردد، مجازات این فرد نیز اعدام است.

نکته جالب اینجاست که هریک از افراد فوق اگر اثبات نشود که مسلمان بوده اند و یا اینکه خود بگویند هیچ گاه مسلمان نبوده اند جرمی با عنوان ارتداد بر ایشان مترتب نمیشود.

از اینها هم که بگذریم سؤال ما و طفره رفتن باستانگرای متعصب از پاسخ به آن به قوت خود باقیست:
یک مورد از اعدام صرفا به جرم ارتداد در کل چهل و دو سال حکومت جمهوری اسلامی؟

و اما برویم بر سر شعر:
از اینکه شما جماعت باستانگرا استعداد شعر گویی هم ندارید متعجب نیستیم چون شما تنها در توهین و فحاشی مستعد هستید ولا غیر.

لینک اسامی 4485  نفر از کشته شدگان تابستان 67 که در مدت چند روز به جرم ارتداد اعدام شدند و البته بسیاری از آنها که دختران و زنان بودند ، قبل از اعدام  به آنها تجاوز نیز شده است که این تجاوز هم بر اساس شرع اسلام و فتوای بعضی از مجتهدین حکومتی بوده است.

 http://www.asre-nou.net/1386/shahrivar/6/koshtar/1.htm

http://www.asre-nou.net/1386/shahrivar/6/koshtar/2-b.htm

http://www.asre-nou.net/1386/shahrivar/6/koshtar/3-j.htm

http://www.asre-nou.net/1386/shahrivar/6/koshtar/4-d.htm

http://www.asre-nou.net/1386/shahrivar/6/koshtar/5-s.htm

http://www.asre-nou.net/1386/shahrivar/6/koshtar/6-t.htm

http://www.asre-nou.net/1386/shahrivar/6/koshtar/7-g.htm

http://www.asre-nou.net/1386/shahrivar/6/koshtar/8-m.htm

http://www.asre-nou.net/1386/shahrivar/6/koshtar/9-n.htm

تصاویر بعضی از جانباختگان

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/1988_executions_of_Iranian_political_prisoners.jpg

لینک ویکی پدیا و شرح کامل ماجرا به همراه مستندات

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85_%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C_%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D8%B9%D9%82%DB%8C%D8%AF%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D8%B1_%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_%DB%B1%DB%B3%DB%B6%DB%B7

منطق شما بعداز مقایسه کردن دین تان با خودرو بنز که اگر کسی نپذیرفت آخرین منطق شما فوحش دادن است که البته در این مورد شما تا لحظه آخر شکیبا بودید و آخرسر که دیگر دستانتان خالی شد ، مجبور  شدید فردوسی مادر مرده را واسطه قرار دهید تا فحش تان را بدهید و کمی عقده گشایی کنید ، که البته بر اساس شریعت  خودتان که اگر نتوانید آن را اثبات بکنید باید شما را بخوابانند و شلاق تان بزنند و در نهایت "این نیز  بگذرد"       

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
منطق جماعت باستانگرا به جایی رسید که به حکیم بزرگوار فردوسی نیز رحم نمیکنند، البته یادشان می افتد که سخن آخرشان بدون فحاشی ناتمام بوده و باید بازهم ابراز فضل نمایند، ما اهل توهین نبوده و نیستیم بلکه جواب شما را چند قرن پیش فردوسی داده بوده است.
درباره لینک ها:
اولا اینکه گفتید مستندات، لاجرم بی بی سی و ... + ویکی پدیا (که هر کسی میتواند آنرا ویرایش کند) سند محسوب نمیشوند، اما از اینها که بگذریم گویا شما جماعت باستانگرا با خوانش زبان فارسی نیز مشکل دارید:

عالم و آدم میدانند که اعدام شدگان سال 67 از گروه هایی همچون منافقین و یا وابسته به آن بودند و درباره گروه منافقین نیز بحث نمیخواهم بکنم اما اتهام آن افراد نیز نه ارتداد بلکه افساد فی الارض و محاربه بود، ارتداد را دقیقا از کجا درآوردید؟ در کدام سند رسمی به اعدام شدن یک نفر از آن افراد تنها به جرم ارتداد اشاره شده است؟ در کدام سند رسمی یکی از جرایم این افراد ارتداد بیان شده است؟ البته معنای سند رسمی را که میدانید؟ اگر نمیدانید در گوگل سرچ کرده و با مراجعه با سایت های فرهنگ لغت معنی سند رسمی را بدانید. البته سند رسمی هم نباشد ولو نقل قول یکی از مقامات قضایی آن زمان هم کفایت میکند که گفته باشد صرفا به جرم ارتداد اعدام میکردند.

چرا جواب یک سؤال ما را نمیتوانید بدهید؟ یک نفر مسلمان که به جرم زرتشتی شدن اعدام شده باشد؟

یک نفر مسلمان که به جرم زرتشتی شدن اعدام شده باشد؟


یک نفر مسلمان که به جرم زرتشتی شدن اعدام شده باشد؟

درباره بنز هم از یک انسان به ظاهر دارای حس بینایی و توانایی خواندن زبان فارسی خواستیم اگر میتواند جواب استدلال ما را بدهد که البته چقدر هم توانست!! خالی بودن دست شما جماعت باستانگرا روز به روز بیشتر نمایان میشود.

مثل شما مانند شخصی ست که لخت و عریان در کوچه و بازار می دوید و با صدای بلند فریاد می زد که "ای مردم ببینید که من دیوانه نیستم !"

پاسخ:
ز خاشاک ناچیز تا عرش راست

سراسر به هستی یزدان گواست

جز او را مخوان کردگار جهان

شناسنده آشکار و نهان

ازو بر روان محمد (ص) درود

بیارانش بر هر یکی برفزود

سر انجمن بُد ز یاران علی (ع)

که خوانند او را علی(ع) ولی

حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهنامه، بخش پادشاهی اردشیر

قرن پنجم هجری که نه جمهوری اسلامی بود و نه باستانگرایی ... حکیمی بود ستایشگر علی (ع) ولی

دوست عزیز چندی پیش پیامی در اینجا گذاشته بودم و شما گفتید که چرا نام خودرا مانی گذاشت ام و مانی را زرتشتیان کشته اند و...

باید بگویم که مانی نامی است که برمن نهاده شده و نام واقعی بنده است

و درمورد کشته شدن پیشرو مانی باید بگویم که او توسط زرتشتیان افراطی کشته شده بود. درست مثل اسلامیان افراطی مانند طالبان، داعش و چنین افرادی. دین زرتشت نیز مانند اسلامی در دوره ای از تاریخ به افراطی شدن روی اورده بوده و مردم را از دین زده کرده بوده درست مثل اسلام امروز در ایران، لطفا ببینید که در زمان قبل انقلاب مردم اعتماد قلبی قوی تری به دین داشتند یا امروز که بخاطر افراطی شدن از آن فراری اند؟ باید بگویم که با اطلاعات کذب اتش زرتشتیان را تکذیب نکنید. با سپاس فراوان.

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
من باب قسمت دوم سخنتان:
مانی توسط افراطیون زرتشتی کشته شد؟ این سخن مورد قبول خود زرتشتیان هم نیست، زرتشتیان هیچ گاه فرقه فرقه نبوده اند که بخواهند قسمتی شان افراطی باشند بلکه تاریخ گواهی میدهد که مانی توسط زرتشتیان ساسانی کشته شد که بزرگان این آیین بودند یعنی کسانی که آیین زرتشت را به شکل امروزی دارای پیامبر و کتاب شکل دادند و اوستا را گرد آوری کرده اند، بنابراین کشته شدن مانی توسط بزرگان این دین بوده است نه عده ای افراطی، جدای از اینها محتوای اوستا به صراحت بیان میدارد که مرتد در آیین زرتشت باید اعدام شود.

و اما قسمت سوم سخنتان:
اینکه شما از دین فراری هستید هیچ ربطی به کل جامعه ندارد و بهتر است مصداقی در معیار جمعیت ایران بیان کنید نه اینکه چون خودتان فراری هستید یا فلان کانال فیسبوک و فلان سایت جوی ضد نظام ایجاد کرده اند پس همه فراری اند!!! ما جز در این فضای مجازی که هرکسی هرچیزی دلش میخواهد میگوید و همه عالم دهر و متخصص آمار و ... میشوند ندیدیم که مردم از دین و انقلاب فراری باشند.
۱۲ بهمن ۹۹ ، ۰۹:۵۳ طرفدار زرتشت

سلام  اولا  تو غلط می کنی درباره دین قضاوت می کنی  دوما  هی قرآن قرآن میگی اگه مسلمان هستی برو آیه ۱۷۰ تا ۱۸۰  سوره شعرا رو بخون  نوشته ما قرآن رو  برای اعراب آفریدیم  و هیچکس به غیر از اعراب نمی تواند آن را فهم کند و ایمان بیاورد  احمق بیشعور خود قران نوشته این برا اعراب است یعنی توی پارس نمی تونی به اون ایمان بیاری  پس بیخودی از دینی که به زور به ما ایرانیان تحمیل کردند  دفاع نکن   الان تو اسلام حرام دزدی زیاده   یا تو دین زرتشت پس حق نداری  دین زرتشت رو زیر سوال ببری 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

در رابطه با جهانی بودن قرآن خود قرآن و راویات گواهی میدهند، اینجا و اینجا.

اما اینکه خود را طرفدار زرتشت معرفی کرده اید لطفی به ما کرده و جواب این دو سؤال ما را که هیچ یک از باستانگرایان و زرتشتیان نتوانستند با سند بدهند شما سندش را به ما نشان دهید:

الف) با کدام سند زرتشت را ایرانی میدانید؟
ب) با کدام سند خود را کاملا ایرانی میدانید و متوجه شدید که یونانی یا مغول و یا عرب و یا ترک (در زمان غزنویان و سلجوقیان، ایران تحت سیطره ترک ها بوده است) در نسل شما نبوده اند؟.

در رابطه با به زور اسلام آوردن ایرانیان نیز دکتر شریعتی جواب شما را داده است:


شبه محققان و شبه ایران دوستان اجیری می گویند: ایرانیان به زور شمشیر و فشار مالیات جزیه مسلمان شدند!
می خواهند … ملت ایران را ملتی معرفی کنند که به قدری ترسو و بزدل است، که با برق شمشیر وحشیان، و به قدری پست که برای فرار از مالیات، از ملیت و هویت و مذهبش و همه مقدساتش دست می شوید و همه ی افرادش «دین ماموران مالیات» را قبول می کنند! ...
خلاصة تحقیقات علمی این آقایان ، که ادای مستشرقان بازاری یا مغرض را در می آورند و آن هم ناشیانه و مضحک ، این است که ملت و مردم ایران ، عدالت و آزادی و برابری و حقیقت و فضائل انسانی و ارزشهای متعالی اسلام و برتری محمد و علی را بر یزدگرد و فضیلت حسین و زینب را بر زریز و شیرن، نمی فهمیدند ؛ شمشیر را می فهمدیند و پول را و نژاد را و بس. (پاورقی مرحوم شریعتی در کتاب فاطمه فاطمه است)

و اما من باب قسمت آخر سخنتان درباره حرام دزدی:
ابتدا بیاییم بررسی کنیم جمعیت مسلمانان و زرتشتیان در جهان را:
زرتشتیان: دو میلیون
مسلمانان: یک میلیارد و خورده ای

آنوقت آقایان انتظار دارند این دو میلیون همه اختلاس گر باشند (چون نیستند پس از ریشه پاک هستند!!) اما از این یک میلیارد نفر یک نفر هم اختلاس کند به کل یک میلیارد و عقیده شان تعمیم میدهند. بنده خدا، حرام خوری  و جنایت را باید وقتی دید که دینی در قدرت باشد، بنگرید به گفته پروفسور کریستین سن از ایران ساسانی یعنی هنگامی که زرتشتیان قدرت را در دست داشتند، بنگرید به اینجا و همچنین برای سرکیسه کردن ایرانیان توسط موبدین زرتشتی بنگرید به اینجا و اینجا.

اقای به ظاهر محترم شما اگه خودت رو هم حر بدی نمیتونی دین عربا رو تو ایران نگه داری همه ی ما زرتشتی میشیم تا جونت دربیاد عرب زاده وطن فروش

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
متأسفانه سخن شما نه برای مسلمانان که برای زرتشتیان هم صدق نکرده و جوانان زرتشتی هم از این دین بعضا روی گردان میشوند؛ این سخن ما نیست بلکه سخن یکی از موبدان مشهور زرتشتی یعنی موبد خجسته میسری از پارسیان هندوستان است که گفته است:

صادقانه باید اذعان کنم که به سختی می توان نسل جوان را پایبند به سنت کرد؛ چراکه مدرنیته بسیار جذاب و پرشتاب است. تأثیرات این چالش در هند بیشتر از ایران است. اگرچه هفتاد درصد از هموطنان زرتشتی تحصیل کرده اند اما ما یک اقلیت بسیار کوچک هستیم. منظور من این است که ما یک قطره ی بسیار کوچک هستیم. دنیا در حال تبدیل شدن به دهکده ی جهانی است. قدرت خارجی مدرنیته بسیار بالاست. مثلا در مورد ازدواج ـ که تبدیل به یک مشکل خاص شده است ـ دختران و پسران به ما می گویند: برای چه باید با یک پارسی ازدواج کرد؟ چرا ما نمی توانیم با جوانانی که از دیگر ادیان هستند ازدواج کنیم در حالی که همه ما معتقد به یک خدا هستیم؟ مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ حال آنکه از عواقب امر آگاه نیستند. برطبق یافته های آماری، نسل چهارم این نوع ازدواج ها دیگر زرتشتی نخواهند بود. (مصاحبه با مجله ی هفت آسمان، شماره ۳۹، پاییز ۱۳۸۷، صفحه ۳۷ ـ ۴۰)

انشالله هرکس که مجوسی است با زرتشت و بعل و گوساله و کوروش محشور شود وما هم ان شالله با محمد و علی و حسن و حسین  زور که نیست  بزار مثل جاهلان عصر اسلام در جاهلیت خود این باستانگراها بمانند 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
پیشترهم گفته ایم که هدف ما بیان است و انتخاب بر عهده خود مخاطب است. آنچنان که در مکتب رئالیسم است. ما رئال و حقیقت را راجع به مسائل بیان میکنیم و این خواننده گرامی است که تصمیم را درباره خود میگیرد، باید حقیقت گفته شود.

این لحن سخن گفتن شماهم صحیح نیست جدای از اینکه امروزه، زرتشتیان بهیچ روی نه بت پرستند که بخواهند بعل را قبول داشته باشند و نه تقدس گاو را هماننده اجدادشان قبول دارند.

درود بر هم میهنانم. اولا پیامبر اعراب میفرمایند :هرکس به اهل ذمه(غیر مسلمان)توهین کند از یاران ما نیست . تا اینجا میفهمیم این اقا نه تنها ایرانی نیست بلکه مسلمان هم نیست و متاسفانه انسان هم نیست چون انسانیت حکم میکنه که به دین و اعتفاد کسی توهین نکنیم چه بسا اون دین دین اجدادش باشه . دوما این حرفایی که در مورد دین زرتشت زدند مزخرفاتی هستند که بیگانگان عرب و غیر عرب از روی دشمنی زدند و هیچ پایه ای ندارد.به گفته خود زرتشتیان حتی گفتن ین حرف هم زشته (نزدیکی با محارم) . حالا چند تا کتاب به علاقه مندان به تغییر دین به دین اصلی ما ایرانیان زرتشتی معرفی میکنم تا بخوانند و بدانند که ما ازاران سال قبل از عربها و جهانیان چه بودیم و این تهمتهایی که میزنن هم از ذهنتون پاک کنید  : کتاب مقام زن در ایران باستان . کتاب پیوند مهرگان گرداوری شهریار . کتاب یادگار دیرین از کورش نیکنام .  اینارو بخونین . سوم اقای محترم که به دین ایرانیان توهین میکنی شما خودت حاضری دینتو عوض کنی ؟ نه پس ما ایرانیان هم با زور شمشیر و هزاران خون ریخته شده مسلمان شدیم و خدارو شکر که زرتشیان هنوز هستند .  چهارم چطور به خودت اجازه میدی بگی پراید و بنز . از نظر تو این پراید و اون بنز . از نظر ما اسلام پراید  و زرتشت بنزه . پس بنز بهتره . منم مجبور شدم مثال غیر منطقی شما رو بگم ولی خواستم بگم تا بدونی چقدر احمقانست . جالب اینجاست وقتی بحثه ایرا و وطن میشه شما از کالاهای خارجی انتقاد میکنید و میگید مردم باید زیر بار تحریم بمیرن ولی کالای خارجی نیاد اما وقتی سر دین میشه شما دین خارجی رو انتخاب میکنید تازه این در حالیه که دین ایرانیه ما بسیار کامل تر از دینهای خارجیه .  و در اخر صحبتمو تموم میکنم با این حرف که اگر پادشاهی یا موبدی حرفی زده باشه شما اونو پای دین نزارین . اگه اینطور باشه دین اسلام پر از دستورهای زشت هست که گفتنش هم خجالت اوره از  قضیه سه طلاقه بودن بگیر تا حلال بودن تجاوز به مردان و زنان . در ضمن تو همین قرن بیستو یک دین اسلام میگه اگه به زنان و مردان در زندان تجاوز کنید ثواب داره و حتی مدل های تجاوز رو مساوی با ثواب مکه و کربلا دونستند . خوبه من بگم پیامبر شما صد تا زن داشته و ادم فاسدی بوده ؟  مسلمونای محترم به خاطر این اقا مجبور شدم مثالهای اخیر رو بزنم وگرنه من مثل ایشون به هیچ دینی توهین نمیکنم .  متاسفانه شستو شوی مغزی رو این اقا انقدر اثر گذاشته که فک کنم این توهینا رو ثواب میدونه . در ضمن کارت خیلی زشته که تیتر سایت رو نوشتی چگونه زرتشتی شویم ؟ چرا نمینویسی چگونه مسلمان شویم؟ چون میدونی ایهیچکس حاصر نیست به اسلام برگرده . بدرود  

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

1: نخست آنکه گفتید پیامبر اعراب!! اولا که خود قرآن و روایات این سخن کذب را رد میکنند و دوم آنکه با کدام سند زرتشت را ایرانی میدانید؟ ما از زرتشتیان سند خواستیم نتوانستند ارائه بدهند.

2: ما توهین کردیم؟ اینکه اصل و بنیان آیینی گــــاو باشد (اینجا) و بزرگ ترین دانشمندان این حوزه به این مهم گواهی دهند توهین است؟ پروفسور کریستین سن توهین کرده؟ پروفسور ژان کلنز توهین کرده؟ چرا جنبه بحث علمی ندارید؟. اینکه متن اصلی یک دین تحریف شده و از هم پاشیده و ناقص باشد توهین است؟ دکتر پورداود (بنیان گذار اوستا شناسی در ایران) که به صراحت این مهم را بیان میکند (اینجا) توهین کرده است؟.

3: و اما درباره دشمنی، بنده خدا موبدان زرتشتی خود باهم تناقض دارند (اینجا) یعنی خودشان هم نمیتوانند بر یک حرف واحد برای پیامبرشان توافق کنند این اندازه ابهام زیاد است و جدای از این، دشمنی فردی همچون دکتر ابراهیم پورداود که علاقه اش به ایران باستان و آیین زرتشت و تعاریفش از این آیین بر کسی پوشیده نیست از کجا آورده اید را خدا میداند.

4: در رابطه با کتبی که معرفی کرده اید، ما معتبر ترش را معرفی میکنیم یعنی کتب منبع بزرگان آیین زرتشت نه مثل شما کتاب هایی که حتی بعضا مأخذ هم نیستند. روایت امید اشوهیشتان - دینکرد - روایت پهلوی. در اعتبار این کتب همین بس که هیچ زرتشتی نیست که بتواند بگوید یک دهم اعتبار اشوهیشتان را داراست وی موبد موبدان زمان خود بوده است.

5: در رابطه با تعویض دین اگر یک زرتشتی به من حقیر حقانیت آیین زرتشت را اثبات کند زرتشتی میشوم و تمام انرژی ام را در راه ترویج این دین قرار می نهم لکن مدت درازی است که جز توهین و یا بیان سخنان احساسی چیز دیگری برای ارائه نداشته اند.

6: در رابطه با به زور مسلمان شدن ایرانیان جواب شما را دکتر شریعتی داده است (اینجا). همچنین از باستانگرایان تنها یک سند در اینباره خواستیم که چندین سال است نه به ما و نه به دوستانمان یک سند در اینباره نتوانسته اند ارائه دهند. پس اسیر جو سازی برخی نشوید و مستند سخن بگویید.

7: در رابطه با پراید و بنز، ابتدا استدلال ما را بخوانید که در پست مشهود است و سپس جواب دهید، خودتان متوجه هستید چه میگویید؟ سخنان شما در همین کامنت یعنی تبعیت از همان پراید. التماس تعقل.

8: بنده در رابطه با مردن زیر تحریم و ... سخن نگفته ام بروید از کسانی که گفته اند بپرسید، بحث حمایت کالای داخلی هم برای خود کالا نیست بنده خدا، یعنی اینقدر درجه فهم شما زرتشتیان پایین است؟ بحث حمایت از اشتغال کارگران ایرانی است. اگر کسی گفته است چون ایرانی است به هر قیمتی ولو مردن باید آنرا خرید و ... بروید به خودش بگویید.

9: در رابطه با کامل تر بودن دین، دینی که در آن ازدواج با محارم و آتش پرستی و تقدس گاو و ادرار گاو است کامل است؟.

10: در رابطه با اینکه موبدی حرفی زده است آنرا به پای دینی نگذاریم باید بگوییم که وقتی نه موبد که موبدان بزرگ در طول زمانهای مختلف سخن گفته اند چه؟ وقتی موبدان ساسانی که اوستا را گردآوری کرده و مکتوب کردند در دینکرد و شایست ناشایست گفتند چه؟ خب شما اوستا را که ماحصل همین موبدان است دور بیاندازید (بطور کامل) و سپس بگویید حرف این موبدین ربطی به این دین ندارد.

11: در رابطه با احکام اسلام که گفتید هماننده حلال بودن تجاوز به زن و مرد نمیدانم از کدام دین سخن میگویید، در مذهب ما که حکمش اعدام است (بنگرید به اینجا، اینجا و اینجا).

12: در رابطه با همسران پیامبر اسلام (ص) بنگرید به اینجا. اگر نقدی به متن پستی که لینک به آن را قرار داده ایم دارید با سند بفرمایید.

13: در رابطه با تیتر این پست نیز پیشتر جواب داده ام، قبل از اینکه کامنت بگذارید کامنتهای قبلی را مطالعه کنید:

ما پیشتر هم در چندین نوبت و مکان بیان کرده ایم که هدف ما «بیان» است نه رد و نقد، و از این بیان «نقد» یا «رد» استنباط میشود، ما با اسناد و دلایل محکم سخن میگوییم که این اقتضای مکتب رئالیسم (واقع گرایی) است یعنی هدف فقط حقیقت و واقعیت است فارغ از اینکه حقیقت چه باشد، موافق تصوراتم باشد یا نه، موافق تعصبم باشد یا نه، من باید پیرو حقیقت باشم و این اصل مکتب رئالیسم است.
بنابراین اینکه گفته ایم چگونه زرتشتی شویم هدف بیان واقعیت این مطلب بود که چگونه میتوان زرتشتی شد؟ یعنی در مقام بیان این مهم برآمده ایم نه نقد آن از منظر یک منتقد که بیان آن از منظر مکتب رئالیسم. هدف ما بیان مسئله است و این مهم که برخی از جوانان مسلمان یا حتی غیر مسلمان را به خود مشغول داشته یعنی اینکه زرتشتی شوند باید بررسی شده تا کذب و پوچ بودن آن مشخص شود. همچنین زرتشتیانی که به سبب تربیت و فضای خانوادگی از حقایق آیین خود آگاه نیستند نیز باید بدان واقف شوند.

14: در رابطه با برگشتن به اسلام هم همین بس که این دین بیشترین رشد را در میان ادیان جهان دارد، بنگرید به اینجا و اینجا.
۲۳ بهمن ۹۹ ، ۱۷:۴۷ پیرو اندیشه زرتشت

اول اینکه قرآن هم به زبان عربیه و ما اون رو نمیفهمیم و برای فهمیدنش باید با معنی بخونیمش گاتها هم همینطوره ترجمه فارسیش هست میتونیم بخونیم و بفهمیم پس زبان ملاک برتری دین نیست در ضمن زبان اوستایی زبان نیاکان ما بوده و ارتباط بیشتری باهاش داریم تا زبان تازی

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
مسئله در گاتها تنها فارسی نبودن آن نیست بلکه اختلاف شدید در ترجمه و تفسیر و رو نوشت برداشتن از آن است تا جایی که موبد مشهور زرتشتی یعنی خجسته میسری به صراحت بیان میکند یک ترجمه مورد قبول وی از گاتها وجود ندارد.

اما اینکه سخن از نیاکان زده اید پس لطف کنید این سه سؤال را پاسخ دهید:

1: با کدام سند زرتشت را ایرانی دانسته اید؟
2: با کدام سند نیاکان خود را ایرانی دانسته اید؟ ایران در زمانهای مختلف مورد تصرف یونانیان و مغولان و ترک ها و اعراب بوده است.
3: با کدام سند زبان نیاکانتان را اوستایی دانسته اید؟.

با سلام

میخواستم بگم دین زرتشت دین بدی نیست ما بدون آنکه متوجه سخنانمان بشیم حرف هایی میزنیم که در درست نیست برای مثال در کشور های دیگه ایرانی هارا بد جلوه می‌دهند زیرا خودمان مقصریم؟ میشه گفت هم نه هم بله ولی در واقع ایرانی ها آدم های خوبی هستند چون کشور های دیگر شناختی از ما ندارند این حرف را می‌زنند. دین زرتشت هم همینطور هست زرتشتی ها آدم های بدی نیستند و به زن هایشان احترام می‌گذارند چطور دینی که در زمان کوروش طوری پله های تخته جمشید را درست کردند که زن ها گام های بلند بر ندارند آن وقت چطور می‌شود دین زرتشت این گونه باشد. همه جا آدم های خوب و بد وجود دارد. و هر کسی هم که تصمیمی می‌گیرد با انتخاب خودش است دین اسلام هم دینی پاکی است اما متاسفانه بعضی ها خرابش کردند اما مهم این است که ما باید با یکدیگر خوب بود فرقی ندارد که چه دینی داریم که از کی بالاتر است فقط باید با یکدیگر خوب بود اگر اینطور باشد چه فرقی می‌کند که کی چه دینی دارد وقتی با هم خوب هستیم. به یکدیگر احترام می‌گذاریم ما باید خودمان خوب باشیم تا بتوان دیگران را هم خوب کرد. شما دینتان را خیلی دوست دارید و این معلوم است چون دارید دفاع میکنید ولی نباید دین های دیگر را زیر سوال برد حتما حکمتی بوده که همچین دینی به وجودامده هر کسی برای وطنش ارزش قائل است و دفاع می‌کند این طبیعی است، باز هم می‌گویم مهم نیست که چه دینی داریم فقط باید با یکدیگر خوب بود و با هم دوست بود لطفا اگر این پیام را می‌خوانید چیزی نگویید و به حرف هایم فکر کنید. مچکرم. 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اینکه دین زرتشت دین بدی نیست و ملاکش هم سخن احساسی شماست، خب ما میگوییم دین بودا دین خیلی خوبیست و بهتر از همه دین ها و ملاکش هم احساسات خودمان است!! حالا برویم همه بودایی شویم.

اینکه در کشورهای دیگر ایرانی ها را بد جلوه میدهند ربطی به این ندارد که بنیان دینی گاو باشد و در آن آتش پرستی و ازدواج با محارم و تقدس ادرار گاو باشد، بنابراین قیاس مع الفارغ نکنید.

زرتشتی ها آدم های بدی نیستند، مگر آتئیست ها آدم های بد و زن کُشی اند؟ مگر بت پرستان همگی بد و اهل کتک زدن زنانشان بودند؟.

دین کوروش زرتشتی نبود و در اینباره مفصل بحث شده است، اگر سندی دال بر زرتشتی بودن یکی از پادشاهان هخامنشی دارید ارائه بدهید.

اما اینکه میگویید دین مهم نیست و مهم این است که باهم خوب باشیم خب چرا یک نفر باید روزی سه بار نماز بخواند و یک نفر تنها هفته ای یک بار کلیسا میرود؟ چرا یک نفر سالی سی روز روزه دارد و یک نفر سالی یک روز هم روزه ندارد [زرتشتیان]؟ یک نفر رو به آتش عبادت میکند یک نفر رو به کعبه!! یک نفر حجاب در دینش واجب است و دیگری اجباری در آن نیست. خب به چه حقی یک نفر این چنین دینی دارد و یک نفر دیگر دینی دیگر و هردو هم فکر میکنند بر حق اند!! این عین تناقض است.

اگر خوبی تنها مهم است، من میخواهم بی دین باشم چرا باید آتش پرستی کنم و یا سالی سی روز روزه بگیرم؟ میخواهم بی دین باشم، اگرهم بی دینی ایرادی ندارد اصلا چرا آتئیست [= بی خدا] نباشم؟ میخواهم یک آتئیست بشوم ایرادش چیست؟ مهم خوبی است و بس خب آتئیست میشوم و به فقرا هم کمک میکنم و با همسرم نیز به خوبی رفتار میکنم. استدلال شما این است؟ تهش به بی خدایی میرسد؟.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

دوستانی که قصد آشنایی یا دین زیبا و روشن زرتشت را دانشتند روی لینک زیر کلیک کنند...

*****************************************

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
موبد نیکنام اجازه انتشار لینک وبلاگ ما را در سایت خود نمیدهد که شما آنرا در اینجا تبلیغ میکنید!! جدای از این، هرکسی در گوگل سرچ کند «چگونه زرتشتی شویم» سایت ایشان در صفحه اول نمایش داده میشود پس نیازی به گفتن نیست. با این همه حال گذاشتم دو روز لینک وبسایتش نمایش داده شود کاری که خود موبد نیکنام برای ما ابداً حاضر به انجامش نیست.

از مورد فوق که بگذریم، پست این وبلاگ پاسخی محکم به ادعای بی اساس موبد نیکنام است، اگر توانش را دارید لینک وبلاگ را به ایشان نشان داده و تقاضای پاسخ نمایید؛ چنانچه پس از گذشت دو سال نیم هیچ یک از باستانگرایان و زرتشتیان یک پاسخ مستدل نتوانستند بدهند.

البته ادعاهای بی پایه و اساس موبد نیکنام به همین جا ختم نمیشود، بنگرید به اینجا و اینجا. بنابراین وقتی خواستید ارجاع بدهید به یک پژوهشگر یا دانشمند این حوزه لینک بدهید نه موبدی با ادعاهای بدون سند و پوپولیست (عوام فریب).

یک فیلم آمریکایی میدیدم که سرباز زخمی روی زخمش ادراررکردچون اسیدیتست خاصیت ضدعفونی کننده داره! و احسنت به ایران و ایران باستان که سرآمد علم و دین و قانونمندی بودند

یارو پانتر.مینویسه شما ختنه ی دختر و پسر داشتید وحشی هستید

من میگم ما خودمون رو زمانی که داروهای ضد بارداری نبوده ناقص میکردیم بیست درصد از میل جنسیمون رو کاهش می‌دادیم تا به زنان و دختران شما حمله نکنیم و اینکه می‌خواستیم جلوی بی بندوباری و تولد جمعیت نامشروع گرفته بشه! خواهش میکنم اینقدر خودزنی نداشته باشیم این متن شمارو به دخترم که سوم ابتداییه نشون دادم خندید! واقعن چی رو با چی دارید مقایسه میکنید هدفتون چیه؟ میخوای حقانیت اسلام رو ثابت کنی نه بااین خریت! اسلام رو خیلی بهتر از اینها میشه ثابت کرد

البته الان که علما و دانشمندان حتا وجود خدارو با دلایل علمی نفی می‌کنند! و شما همچنان در غار حرا و پشتکوه بلخ

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
در آیین زرتشت ادرار جنبه تقدس داشته و نه ضد عفونی کننده، در آیین زرتشت غسلی هست به نام برشنوم که تا دو قرن پیش هم انجام میگرفته است و در آن فرد باید با ادرار گاو غسل کند (بنگرید به اینجا) خب این اگر خرافات نیست پس چیست؟.

ختنه دختران در اسلام وجود ندارد و رسمی بوده در میان مردم محلی و مراجع تقلید استحباب آنرا بهیچ عنوان قبول نداشته اند (بنگرید به اینجا و اینجا) جدای از اینکه در صورت ضرر داشتن برای دختر حرام است.

ختنه پسران هم آنقدر فایده داشته که بی بی سی هم در گزارشی بدان پرداخته و باستان پرستان نتوانستند آنرا بد جلوه بدهند. همچنین اینکه میل جنسی را کاهش میدهد با کدام سند است؟.

اینکه گفتید علما و دانشمندان وجود خدای هستی را با دلایل علمی نفی میکنند بهتر بود قبل از بیان این بلوف عجیب این لینک را مشاهده میکردید.

چقد مزخرفاتتتتت. هرجا میگردم چطوری به دین زرتشت تغیر دین بدم از این خزولات تحویل گرفتم دین اجباری نیس به کسی هم ربط نداره اون موقه ها که اعراب بت می پرستیدن ایرانیا و زرتشتیا نماز می خوندن یکم تحقیق کت بعد چرتوپرتبنویس🙄😑😏

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
درباره تغییر دادن دین به آیین زرتشت نیاز نیست کاری انجام دهید، این آیین آنقدر دستخوش تغییر و تحریف و جعلیات شده که هیچ چیز سالمی از آن باقی نمانده است پس همین که بگویید زرتشتی ام و سپس هرکاری دلتان خواست انجام دهید کفایت میکند!!.

اولاً اینکه ایرانیان بت نمی پرستیده اند را از کجا در آورده اید؟ داریوش اول هخامنشی در کتیبه بیستون افتخار میکند که پرستشگاه هایی را که گئومات مغ ویران ساخته بود وی آنها را دوباره بنا میکند.

ثانیاً اینکه تمام ایرانیان زرتشتی بوده اند را از کجایتان در آورده اید؟ اگر اسلام نمی آمد چه بسا مسیحیت نسطوری ایران را فرا میگرفت [بنگرید به اینجا].

ثالثاً کیفیت نماز زرتشتیان در گاتها که زرتشتیان تنها آنرا از خود زرتشت میدانند نیست فلذا یک عمل من در آوردی میباشد. همچنین وقتی این نمازها را بررسی میکنیم متوجه خرافات در آنها میشویم. بعنوان مثال به این متن دقت کنید:

نمازی که به زیر زمین می رود!؟
(به نقل از گروه پژوهشی آرتا)

زرتشتیان در مراسم عبادی خود 5 وعده نماز (عبادت) دارند.
اسامی این پنج وعده عبارتند از هاون، رَپتَوَن، اوزیرن، ایِوسَریترم و اُشهَن می باشد.
خیلی جالب است بدانید نام هر یک از نمازها، نام ایزدی است.
برای مثال در مورد رپتون دکتر کتایون مزداپور می نویسد :
از آنجا که 5 ماه زمستان بزرگ، یعنی از آغاز ماه آبان تا آخر اسفند، رپتون به زیر زمین می رود، لذا پس از گاه هاون، بی فاصله اوزیرون آغاز می شود و این سنت زنده است. (1)
نکته مهم خانم دکتر مزداپور این است که اشاره می کند این سنت زنده است که یعنی زرتشتیان فعلی در زمستان وعده  رپتون رو انجام نمی دهند چون طبق اعتقاد سنتی آنها ایزد رپتون زیر زمین است.

دکتر خانم مری بویس نیز در تشریح این سنت زنده زرتشتی بیان می کند :
اهریمن از طریق نماینده اش دیو زمستان، پیروزی نسبی بر رپتون بدست می آورد، رپتون به زیر زمین رانده می شود تا در زیر زمین در حفاظت از گیاهان و جلوگیری از یخ زدگی چشمه ها مدد رساند (2)

1_ادیان و مذاهب در ایران باستان، کتایون مزداپور و همکاران، نشر سمت، چاپ دوم 95،صفحه 186 و 187

2_تاریخ ایران کمبریج، جلد سوم، قسمت پنجم، جشن ها، باورها و تاریخ ملی ایران، ترجمه دکتر تیمور قادری، جاپ سوم 95،صفحه 216


نمازی که بر پایه خرافات بنا شده باشد را با نماز اسلام که اساس آن بندگی کردن خداوند متعال و قادر هستی است، میتوان قیاس کرد؟.
۰۶ فروردين ۰۰ ، ۰۳:۳۶ سامان جلفایی

ما نمیفهمیم زبون کتاب اوستا را چون اگر از سن 7 سالگی توی سر دختر یک مقنعه میچپوندن اگر مثل اینا توی 15 سالگی بهمون یک چیزایی میگفتم که چشمامون 4 بشه اگر از 12 سالگی تا 18 سالگی به ما عربی به خوردمون میدادند الان مثل بختک به یک دین بی سر و ته به نام اسلام نمیچسبیدی برای چی دین اصیل خودما ول کنم به یک دین مسخره مثل توی روانی بچسبم زنده باد اهورا مزدا

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
بر فرض قبول این استدلال که شما نمی فهمید چون مسلمان بودید، موبد زرتشتی برای چه نمی فهمد؟ او که از ابتدا زرتشتی بوده و جد اندر جدش موبد بوده اند؟ [موبدی در آیین زرتشت مقامی موروثی است]:

موبد خجسته میستری (Khojeste Mistree) ـ از زرتشتیان پارسی هند ـ در مصاحبه با مجله ی هفت آسمان (ش ۳۹، پاییز ۱۳۸۷، ص ۲۰ ـ ۲۱) می گوید:

«اگر شما بپرسید: ترجمه خوبی از گاهان (گاتها) وجود دارد که مورد قبول من باشد، باید عرض کنم نه، چراکه ترجمه اوستا به خصوص گاهان به سبب مشکلات زبان شناختی، بسیار سخت است. کلماتی در آن وجود دارد که تا به امروز نتوانسته ایم معنای آن را دریابیم؛ برای مثال ترجمه های زیادی از دعای “اهونور” ـ که مهم ترین دعاست و دارای بیست و یک کلمه می باشد ـ وجود دارد، اما همچنان تحقیقات در باره کلمات این دعا ادامه داد.»

۰۹ فروردين ۰۰ ، ۰۰:۱۱ فربد ایرانشاهی

درود بر شادروانان پارس ، اینجانب و خانواده بنده با توجه به شجره نامه ی خویش از عهد باستان از زردشتیان بوده ایم ، کتاب اوستا به پارسی نو ترجمه شده است و گاتی که شما آورده آید از آنی است که مسلمانان ضد ما نگاشته اند. سایت شما در راستای نژاد پرستی و دروغ افکنی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش شده است. 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
من در گفتار موبدین هم ندیده ام سخن از شجره نامه ای رسمی و تأیید شده بزنند، در عجبم که شما از کجا به چنین شجره نامه ای دست پیدا کردید. یعنی از زمان حال تا قبل از فتح ایران بدست اسکندر کبیر شما کاملاً زرتشتی بوده اید؟ مطمئنید که یونانی - عربی - مغولی یا ترکی در شجره نامه شما نیست؟ این اقوام زمانی ایران را در دستان خود داشته اند.
بنده خدا متن گاتهایی که بنده حقیر قرار داده ام از کتاب دکتر آبتین ساسانفر است که ایشان زرتشتی تشریف دارند؛ شما باستان پرستان در کدام فضا سیر میکنید؟.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

آخوند همجنس باز ، تو از شاگردای سعید طوسی هستی ، **** دهن خودتو پدر مادرت ک**** ک*** ، *** زرتشت تو دهنت

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
بنده حقیر نه آخوند هستم و نه شاگرد آقای طوسی.

دین اریایی ها هز اول زرتشت بوده   و عرب ها به زور اسلام رو ب ایرانی ها تحمیل کردن    اسلام فقط دروغ یاد میده  ولی زرتشت  پیامش فقط  انسانیت است  یعنی پندار نیک ،گفتار نیک،  کردار نیک

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
در ابتدا از اینکه نام خود را آتوسا گذاشته اید باید عرض کنم که بیشتر در نامگذاری دقت کنید [بنگرید به اینجا].
در رابطه با به زور تحمیل کردن اسلام به ایرانی ها جمشید گرشاسب چوکسی یکی از پژوهشگران مطرح که از قضا زرتشتی هم هست جواب شما را میدهد:

ارتداد نسبت به دین زرتشتی با ظهور اسلام آغاز نشد. در حدود سال ۳۰۰م اهالی ارمنستان که زمانی اهوره مزدا را می پرستیدند، به مسیح گرویدند. پس از آن، طی آخرین دهه های حکومت ساسانی، زرتشتیان طبقه برتر که از لحاظ معنوی ناراضی بودند، دین زرتشتی را رها کردند و به مسیحیت تسطوری گرویدند. (ص ۹۰)
...
اغلب کسانی که اسلام آوردند، این کار را به دلیل منافع مالی انجام ندادند. بیشتر ساکنان شهرها، به خصوص زنانی که به دین جدید گرویدند، به دلیل اعتقاد خود به این دین و در تلاش برای تغییر دادن اصولی که احساس می کردند بی تأثیر شده اند، این کار را کردند. (ص ۱۰۴)

ستیز و سازش، جمشید گرشاسب چوکسی، ترجمه: نادر میرسعیدی، تهران، انتشارات ققنوس، چاپ اول، ۱۳۸۱.

از روی هوا حرف زدن ساده است ولی هیچگونه اعتبار و سندیتی ندارد بنابراین اگر توانش را دارید با استناد به منابع و یا سخن پژوهشگران نامی این حوزه حرف بزنید.

دوستان میخواستم یه چن کلمه حرف بزنم

شاید اصول دینی اسلام بهتر باشه اما فرد اون کسی نیست که با دینش شناخته بشه تو حرف و کتاب اون کسی هست که در عمل دیده میشه 

اگر شما برید و تحقیق کنید بهترین زندگی رو در ایران در اون سال ها داشته ایم پس ببینید 

که دین کامل هیچ ربطی به فرد و زندگی کامل و پاک و منزه نداره

درسته که برخی سنت های قدیمی و ابا و اجدادی ما رو اعراب ازمون گرفته اند

در زمان عمر اما شاید ما دوست داشتیم باهمون باور های اشتباه حتی به غلط بدون 

اینکه اینهمه فرد تو جنگ کشته بشن زنان شون رو به عنوان برده جنسی  صیغه کنند به خودشون

با همون خدا یی که میشناختیم زندگی کنیم 

پس از فردا نیایم بگیم که فلانی چون مسلمانه آدم خوبیه و با چند تا سخنرانی که اونم از رو کاغذ میخونه خیلی به ما خدمت کرده  چون ممکنه یه فرد بودایی تو تایلند تو زندگی خودش تعصب بیشتری داشته باشه حق کسیو نخورده باشه و واقعا در عمل خدمت کنه

 

 

مردم خودشون شعور دارند به مرور زمان بخواست خدا سایه اسلام از زمین برداشته میشه

اون اسلامی که حقوق زن نداره

اون اسلامی که حتی نماز خوندنش هم روبه مکه است سیاست پشتشه برای پول در آوردن 

اون اسلامی امام زاده میپرسته و امام نه خدا کی شده یه چیزی رو فقط از خدا بخوایم

اون خرافاتی که چشم زخم رو واقعی میدونع 

اون خرافاتی که همه پیامبران گزشته رو میخواد یجوری به هر حال به اسلام وصل کنه 

حضرت محمد کیه برداشته دو تا کتاب از یهود و مسیح رو کرده یدونه با ۴ تا زن 

کسی که خودش مخالف برده داری بود و برده داشت  

کسی که بچه ۹ ساله رو صیغه کرد به خاطر اینکه اسلام رو گسترش بده 

چرا الان ۹ سال سن تکلیفه ؟ ها ؟

و از اون طرف پسرش رو در سن ۱۵ سالگی با یه تفر عقد کرد 

چرا الان ۱۵ سال سن تکلیفه ؟ ها ؟

خیلی دلم پره خیلی از دلالان دین که قمو کردن جمهوری امامه ها ؟

و دارن سو استفاده میکنن از همه چیز 

کردن شغلشون این دلال دین بودن رو 

 

 

فردا پسفردا صدای یچیزی تو راهه که هنوز در نمیاد 😉

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
گفته های این بنده خدای ناشناس که جرئت ندارد نام خودش را بگوید در پرانتز می آوریم و جواب را ذیلش میدهیم:

«بهترین زندگی رو در ایران در اون سال ها داشته ایم»
اگر منظورتان زمان ساسانیان است که بنگرید به اینجا و اگر منظورتان زمان هخامنشیان است که باز بنگرید به اینجا.

«درسته که برخی سنت های قدیمی و ابا و اجدادی ما رو اعراب ازمون گرفته اند»
بله، نمونه اش نجات دادن مردم از دست دینی که در آن میشد زن را نیز فروخت (بنگرید به اینجا).

«اینکه اینهمه فرد تو جنگ کشته بشن زنان شون رو به عنوان برده جنسی  صیغه کنند به خودشون»
بنگرید به سخن پژوهشگر برجسته زرتشتی یعنی جمشید گرشاسب چوکسی پیرامون وضعیت زن در آیین زرتشت:

دین زرتشت مؤنث، جنس ماده و زن را عاری از نظم، خطرناک و شریر و نتیجتا دور از فرمان و احسان پروردگار پنداشته اند.
جنس مؤنث از نظر زرتشتیان بیشتر هم تراز بدی و بی نظمی پنداشته است.
وقتی دانشورانی چون مری بویس و پشوتن برای دفاع از دین زرتشتی مدعی شدند که این دین قائل به نابرابری در جنسیت نبوده و زنان منزلتی والا داشتند، چوکسی آنها را مورد انتقاد قرار می دهد و می گوید: از مستندات این کتاب، می توان استنباط کرد که زرتشتیان جنس مؤنث را از لحاظ معنوی، روحی و اخلاقی ناکامل و منشأ بی نظمی می دانستند.

منبع: هاله عمرانی، فصلنامه تاریخ ایران باستان، شماره ۲، شهریور ۱۳۸۵. لینک دانلود: اینجا.

«چون ممکنه یه فرد بودایی تو تایلند تو زندگی خودش تعصب بیشتری داشته باشه حق کسیو نخورده باشه و واقعا در عمل خدمت کنه»
چون ممکنه یه فرد بی خدا تو آمریکا تو زندگی خودش تعصب بیشتری داشته باشه حق کسیو نخورده باشه و واقعا در عمل خدمت کنه
...
چون ممکنه یه فرد بت پرست تو هند تو زندگی خودش تعصب بیشتری داشته باشه حق کسیو نخورده باشه و واقعا در عمل خدمت کنه


«اون اسلامی که حقوق زن نداره»
در روایت داراب هرمزد یار از کتب قدیمی زرتشتیان میخوانیم که اگر زنی چهار بار به شوهرش بگوید: «من تو را نخواهم و زن تو نباشم» و به مدت یک شبانه روز روی حرف خود باشد، مستحق اعدام است و جهنمی خواهد بود. (بنگرید به اینجا).

«اون اسلامی که حتی نماز خوندنش هم روبه مکه است سیاست پشتشه برای پول در آوردن»
آخه بنده خدا الآن سفر حج برای عربستان سود آوره در زمان پیامبر که ویزا و ... نبود و جمعیت الآن هم وجود نداشت، اصلاً خود پیامبر در مکه زندگی نمیکرد، میخواهی یک حرفی زده باشی بزن ولی چرا مدام بلوف میزنی؟.

«اون خرافاتی که همه پیامبران گزشته رو میخواد یجوری به هر حال به اسلام وصل کنه»
ببخشید ولی مگه در اوستا نام چند تن از پیامبران آمده که نشان دهد مرتبط با زرتشت بوده اند؟ گاتها بعنوان مقدس ترین بخش اوستا در نزد زرتشتیان حاوی توهینی است نسبت به پیامبران بزرگ دیگر (بنگرید به اینجا).

«کسی که بچه ۹ ساله رو صیغه کرد به خاطر اینکه اسلام رو گسترش بده»
اولاً که با سند سخن بگویید و دوماً بهتر بود در ابتدا به آیین زرتشت نگاهی می انداختید (بنگرید به اینجا) در آیین زرتشت دختر را از نه سالگی میتوان شوهر داد و تا دوازده سالگی باید شوهر داد، از این میخواستید زن را پست تر و حقیرتر بدانند که یک دختر تا دوازده سالگی مجبور باشد شوهر کند؟.

«چرا الان ۹ سال سن تکلیفه ؟ ها ؟»
اولا که در این مسئله بین برخی فقها اختلاف است و برخی سن تکلیف دختران را دوازده سالگی تعیین کردند اما از این هم که بگذریم ما نمی فهمیم ایرادش چیست؟ واجب بودن نماز خواندن یک دختر و عبادت پروردگارش از نه سالگی از نظر شما عیب است؟ چرا جماعت باستانگرا این قدر سطحی و کوته فکرند...

«چرا الان ۱۵ سال سن تکلیفه ؟ ها ؟»
بگذاریم نود سالگی خوب است؟ بگذاریم دو ماهگی چطور؟ وقتی شاعر به جفنگ می آید و مرغ پخته به خنده

«و دارن سو استفاده میکنن از همه چیز»
ببخشید زمان پهلوی گل و بلبل بود؟ که حالا جمهوری اسلامی بد شده است؟ برای نمونه بنگرید به اینجا.

«فردا پسفردا صدای یچیزی تو راهه که هنوز در نمیاد»
محض اطلاعتان زرتشتیان در زمان صفویان (و در سال 1630 میلادی) منتظر آمدن منجی بودند که نیامد!! و البته ضربه سختی هم خوردند (بنگرید به اینجا) این انتظار پوچ شما نیز بگذرد...

خجالت نمیکشی؟؟؟؟؟ 
به تو اعتماد شده به عنوان یک سایت علمی و فرهنگی این چرت و پرتا چیه بارگذاری میکنی 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اولاً اینجا وبلاگ است نه وبسایت.
ثانیاً چرا مستند و با ارائه دلیل، پست را به چالش نمیکشید؟ لاجرم میدانید «چرت و پرتا» نه دلیل است و نه سندی دال بر بی اعتبار بودن محتوای این پست.
ثالثاً منظورتان از «به تو اعتماد شده» چیست؟!!.
۰۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۱۱ بهرام ورجاوند

جاوید باد آیین پاک آشو زرتشت

و اما تو ای پستتر از حیوان که اوستای پاک را با مشتی سخن دروغ که از فکر آلوده یک زنباره و کودک آزار مقایسه میکنی آماده کیفر باش که بزودی دوباره آتشکده بر پا شود و گجستگانی چون تو و تمامی تازیان در مقابل مزدا شکست خورده و چنان شوند که مرگ برایشان آرزو شود 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
برای اینکه بدانید زرتشتیان در زمان صفویان منتظر آمدن منجی بودند که عدم ظهور این منجی ضربه سختی را به آنها وارد ساخت (بنگرید به اینجا) این انتظار پوچ شما هم مشابه انتظار بی ثمر اجداد زرتشتی تان خواهد گذشت.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

آقای محترم تو آنقدر بی ادبی ک اصلا شعور طرز صحیح حرف زدن رو هم بلد نیستی هیچوقت راجع ب چیزی ک نمیدونی نظر نده اونم نظر احساسی

بعدم بیشتر جوابت ب افراد اینه ک از کجا میدونن اصلا اجدادسون ایرانیه یا مغول یا عرب... این ب این خاطره ک شما از حرومزادگیه خودت آگاهی کامل داری و خیال میکنی همه مث تو مادرشون ب حراج رفته... 

اولا انتخاب دین یک نوع انتخاب آزاده ک متاسفانه شرایط حال حاضر اجباریش کرده تا شیر پاک نخورده هایی مثل تو بیان و افراد رو اجبار کنن دوما اصن تو مگ خدایی ک ادیان باستانی مردم رو مسخره میکنی صحبت از شیر گاو و همخوابگی و... میکنی و هزار کثافت و خرافات ذهن کوچیک خودتو ب ادیان نسبت میدی

شما ک خودت میگی اصلا کتابی از زرتشت اصلی نیست پس چجوری توعه حرومزاده میگی همخوابگی با مادر جز اصولشه؟؟

اتفاقا این نوع از وحشی‌گری ها فقط و فقط مختص ب دین اسلامه... یک نمونه از اون هم ک در اسلام هست اینه ک تجاوز ب نوزاد و ب اصطلاح گذاشتن لای پای نوزاد رو بهش اجازه شرعی و عرفی دادن... واقعا مایه تاسفه اونوقت اینها همون حرومزاده هایی بودن از جنس خود شخص شخیص شما

نمونه دیگ عایشه ** *** ******* (لعنت الله علیه) ک فقط ی بچه 9 ساله بود

نمونه دیگ این ک اعراب ب اسم دین حمله میکردن ب سرزمین ها از جمله ایران و مردها رو سر میبریدن و با زنهاشون یا تجاوز می‌کردند یا ب زور ازدواج... 

بهتره دیگ نگم...

با این حال بازم من ب این معتقدم هر کسی باید آزاد باشه دینشو خودش انتخاب کنه و همه در کنار هم با هر دینی زندگی کنند

زنده باد زرتشت

 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
سخنان این بنده خدا را داخل پرانتز و پاسخ را ذیلش میدهیم:

«بیشتر جوابت ب افراد اینه ک از کجا میدونن اصلا اجدادسون ایرانیه یا مغول یا عرب»
اگر شما از اجداد خود بطور کامل آگاهی دارید لطف کنید با سند در اینجا بیان کرده تا خوانندگان و ما هم آگاهی پیدا کنیم. اگر میدانید اجداد شما به آریایی ها و نه ایرانیان ساکن تمدن هایی همچون لولوبی و شهر سوخته و ... و یا یونانیان و ... نمیرسد با سند بیان کنید. اینجا جای کذب گویی نمیباشد.

«شرایط حال حاضر اجباریش کرده تا شیر پاک نخورده هایی مثل تو بیان و افراد رو اجبار کنن»
نه حکومت و نه ما کسی را اجبار به انتخاب دین نکرده ایم، هرکسی در عقیده و رفتار خود آزاد است مگر اینکه مرضی در دلش باشد و بخواهد مثلا علنا اعلام کند هماننده زرتشتیان تا حدود شش هفت قرن پیش ادرار گاو بخورد و با مادر و خواهر خود ازدواج کند، خیر، تبلیغ و علناً ادرار گاو خوردن و پرستش آتش ممنوع است ولی در داخل حریم خود خواهر خود را نیز باردار کند نه حکومت کاری به وی دارد و نه روی سخن ما مربوط بدان است.

«ادیان باستانی مردم رو مسخره میکنی صحبت از شیر گاو»
شیر گاو برای سلامتی مفید بوده و بنده توصیه میکنم از آن بصورت روزانه مصرف نمایید!!.

«خودت میگی اصلا کتابی از زرتشت اصلی نیست پس چجوری توعه حرومزاده میگی همخوابگی با مادر جز اصولشه»
بنده حقیر میگویم در گاتهایی که به زرتشت منتسب میکنند این چنین چیزی است، همواره اصالت گاتها را رد کرده ام البته استنادم به سخنان دانشمندان بزرگ این حوزه بوده است.

«تجاوز ب نوزاد و ب اصطلاح گذاشتن لای پای نوزاد رو بهش اجازه شرعی و عرفی دادن»
این شبهه را پیشتر به آن پاسخ داده ایم، بنگرید به اینجا.

«نمونه دیگ عایشه زن nام پیامبرتون ک فقط ی بچه 9 ساله بود»
بانو عایشه در نه سالگی با پیامبر ازدواج نکرده و برادران اهل تسنن ما در اینباره اشتباه میکنند، در این پست بصورت مستند این مهم را بررسی کرده ایم.

«از جمله ایران و مردها رو سر میبریدن و با زنهاشون یا تجاوز می‌کردند یا ب زور ازدواج»
اولاً که به زور ازدواج کردن در اسلام باطل است مگر اینکه زن کنیز آن مرد بوده باشد که خب مبحث کنیز و برده بحثی جداست و ایرانیان هم از رومیان و ... برده و کنیز میگرفته اند و در میان ملل آن زمان امری متداول بوده است. در رابطه با کشتار وحشیانه اعراب اگر سندی هست خوشحال میشویم بفرمایید چون بحثی را با یکی از ادمین پایگاه های باستانگرا انجام داده ایم و جواب ما را نتوانست بدهد (بنگرید به اینجا و اینجا).

«بهتره دیگ نگم»
تا اینجای کار دریغ از یک کلمه حرف مستند و با دلیل زدن... بهتر است بگویید اما مستند و نه از روی باد هوا!!

«همه در کنار هم با هر دینی زندگی کنند»
این نمیشود یک نفر عمری روزه بگیرد و نماز بخواند و حجاب داشته باشد و ... یک نفر هم نه حجاب و نماز و ... در عوض غرق عیاشی و شراب و گوشت خوک باشد... در زمان حال یا اسلام بر حق است یا آیین زرتشت ساخته و پرداخته موبدان و هیچ عاقلی به این مسئله نمیتواند تشکیک وارد سازد.

در ضمن از همه هم معذرت میخوام اگ کمی عصبی شدم والله من قصد توهین ب هیچ دینی رو ندارم حرفمم این بود همه در کنار هم با هر دینی میتونند ب خوبی و خوشی زندگی کنند

مخلصیم

یا حق

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
این نمیشود یک نفر عمری روزه بگیرد و نماز بخواند و حجاب داشته باشد و ... یک نفر هم نه حجاب و نماز و ... در عوض غرق عیاشی و شراب و خوردن گوشت خوک باشد... در زمان حال یا اسلام بر حق است یا آیین زرتشت ساخته و پرداخته موبدان، و هیچ عاقلی به این مسئله نمیتواند تشکیک وارد سازد.

1- توی ایران بزور به ما فهموندن پیامبر چیکار کرد و ما باید بزور مسلمون باشیم. به زور باید بریم بهشت و چیز هایی مثل این. نصف اسلامو جای درسهای مهمتری مثل ریاضی و علوم به ما درس دادن. حالا اینا بماند خب من قطعا اگه قرآن بزارن جلوم حتی معنی خیلی چیزاش رو میفهمم چون که به زور عربی رو اوردن تو درسامون و ما رو مجبور کردن بخونیم حفظ کنیم.

 

2- کسی که تصمیم گرفته زرتشتی باشه همونطور که یکی از دوستان گفت میاد توی این سایت فقط بخاطر تایتل سایت. و شما داری سعی میکنی که کسی میخواد زرنشتی بشرو منصرف کنی و این بیشعوری شما رو نشون میده

 

3- این کار شما داره بیشعوری و نفهمیه مسلمانان رو نشون میده. شما داری دین مارو با پراید مقایسه میکنی و دین خودتون رو با بنز S Class؟ قطعا اگر دین ما حکم پراید رو داشت کسی زرتشتی نمیشد. ولی اکر از اون مغزی که شاید هم جلبک باشه استفاده کنی میبینی در دین زرتشت تو حق انتخاب داری و میتونی راه راستی بری یا راه بدی. درضمن چرا فک میکنی دینتون مثل بنز S Class هست؟ اگه دین کاملی بود دلیل روزه گرفتن معلوم بود. شما اصن دلیل روزه گرفتن رو میدونی آقای مسلمون. حمایت از انسان های فقیر؟ یا مثلا تحمل شرایط سخت🤣🤣ولی تو دین ما گفته تو نباید به بدنت آسیب بزنی.

 

4- به شما جه کی میخواد زرتشتی شه. همین نشون میده سرتون تو ک*ن همه هست. تو خودت کار درست کن تا به قول اسلام روز قیامت عذاب نکشی. با بقیه کاری نداشته باش.

 

5- این رو باید تو ۳ میگفتم ولی حال ندارم برم عقب و بنویسمش. تو تبلیغات محصولات همیشه دروغ میگن برای جذب مشتری. اینکه میگن دین اسلام کاملترین دین هست رو آدم های بی فکر و احمقی مثل شما قبول میکنن. ولی اگه منطقی فک کنی و از اون مغز خالیت یه استفاده ای بکنی میفهمی که دین زرتشت میگه تو گفتار نیک کردار نیک و پندار نیک داشته باش. ولی تو اسلام میگه نماز بخون  روزه بگیر  خودتو بپوشون  امر و نهی به معروف کن و یه عالمه چرت و پرت دیگه. کدوم کاملتره. دینی که همش زور و اجبار توشه یا دینی که تو توش حق انتخاب داری؟ دینی کاملتره که زنا توش یه جایگاهی دارن یا دینی که توش زن نباید بره استادیوم، زنا توی فیلم نباید گوششون معلوم شه چون از نظر شما مسلمونای دائم راست گوش تحریک کنندست.

 

6- داداش دنبال منصرف کردن انسان عاقل و با درکی که میخواد زرتشتی بشه رو نگیر. تو راه خودتو برو و ما هم راه خودمونو. مشکل داری ک*ن لقت به همین کارت ادامه بده. فقط داری نشون میدی که مسلمونا سرشون تو ک*ن همه هست. کارت مثل همون کارگردانیه که به آنجلینا پیام داده بود حجابتو رعایت کن. به تو چه؟ من اصن میخوام پراید رو انتخاب کنم. بهتر از این که بخوام حرف های مسلمون هایی باهوش که فک میکنن شاش شتر و روغن بنفشه کارسازه رو باور کتم.

 

خلاصه بخوام بگم اسلام رو با بنز S Class مقایسه نکن و آخرش این داستان رو بخون و ببین وقتی ما اسلام نداشتیم چجوری بود. این داستان داستان دقیق پاره کردن نامه پیامبر اسلام توسط خسرو پرویزه

 

پیکی از اسلام به ایران آمد.

خسروپرویز او را به حضور خواست. از وی درباره اسلام پرسید؛ وی گفت: در دین ما پرستش خدامهم‌ترین مورد است!

خسروپرویز گفت: ما ۱۱۰۰ سال است که خداپرستیم!

پیک گفت: دراسلام زنده به گورکردن دختر، کار حرامی است!

خسروپرویز گفت: مگر این کار را انجام می‌دادید؟ ننگ بر شما. دختران ما الهه هستند!

پیک گفت: برده داری در اسلام حرام است! خسروپرویز گفت: ما از زمان کوروش بزرگ، برده داری نکردیم!

پیک گفت: در اسلام همه برابرند!

خسروپرویز گفت: در ایران، من هم اگر اشتباه کنم به دادگاه می‌روم!

و تا آنجا بحث طول کشید که اسلام چیز جدیدی برای ایران نداشت! خسروپرویز نامه را پاره کرد و به پیک گفت: اگر شما الان می‌خواهید راه انسانیت را پیدا کنید، ما ۱۱۰۰ سال پیش آنرا پیدا کرده‌ایم».

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اگر کمی به کامنتهای پیشین دقت میکردید متوجه میشدید به تمام ادعاهای بی پایه و اساس شما پاسخ داده شده است. سخنان شما را در داخل پرانتز و پاسخ را ذیلش قرار میدهیم:

«توی ایران بزور به ما فهموندن پیامبر چیکار کرد»
اولاً که در همین ایران به ما و شما فهماندن زرتشت کیست و زرتشتیان چگونه اند و همچنین بسیاری از سایتها و وبلاگها نیز در فضای مجازی همین ایران به امثال شما می فهمانند زرتشت چیست و کیست. نگاهی به کتب درسی می انداختید می فهمیدید از قضا کاملاً بر خلاف سخن ما آیین زرتشت را آیینی مبتنی بر یکتاپرستی و توحید بیان کرده و کاملا با منطق و مسلک باستانگرایی همخوانی دارد و اصلاً یکی از ایرادات ما به نظام آموزش و پرورش کشورمان همین مباحث غیر مستند و بر خلاف حقیقت کتب درسی من باب آیین زرتشت است.

«و ما باید بزور مسلمون باشیم»
یعنی چه ما باید به زور مسلمان باشیم؟ چرا شانتاژ میکنید؟ چه کسی شما را مجبور میکند نماز بخوانید؟ روزه بگیرید؟ حجاب داشته باشید و ... الخ. نگاهی به دور و برتان می انداختید بسیاری از مردم همین کشور را می دیدید که نه روزه میگیرند و نه نماز میخوانند و نه اصلا خود را مسلمان میدانند، فقط هنگام ثبت نام و ... در داخل فرم تیک گزینه مسلمان را میزنند!! که تازه همان هم گزینه های دیگری همچون مسیحی و یهودی و زرتشتی و ... دارد که هیچ اجباری نیز در انتخاب اسلام نیست و اگر میتوانید یک سند دال بر تبعیض میان مسلمان و زرتشتی در حکومت جمهوری اسلامی ارائه بدهید وگرنه اینجا جای شانتاژ کردن نیست.

«نصف اسلامو جای درسهای مهمتری مثل ریاضی و علوم به ما درس دادن»
محض اطلاعتان و بعنوان مثال در پایه دوم متوسطه شاخه نظری رشته علوم تجربی، دروس زبان عربی و تعلیمات دینی جمعاً چهار واحد دارند ولی دروس ریاضی و شیمی و فیزیک و زیست شناسی و آزمایشگاه علوم تجربی جمعاً 15 [= پانزده] واحد را دارا میباشند (بنگرید به اینجا). بنظر میرسد سخنان شما بیشتر از آنکه بر مبنای واقعیت و رئالیسم که اصل محتوای این وبلاگ است باشد بر مبنای عقده گشایی و تحریف کردن و دروغ گفتن است.

«چون که به زور عربی رو اوردن تو درسامون و ما رو مجبور کردن بخونیم»
اگر این چنین است پس حداقل زرتشتیان باید متوجه معنای گاتها بشوند؟ درست است؟ ولی می بینیم که موبد مشهور زرتشتی خجسته میسری میگوید:

          اگر شما بپرسید: ترجمه خوبی از گاهان (گاتها) وجود دارد که مورد قبول من باشد، باید عرض کنم نه. (مصاحبه با مجله ی هفت آسمان (ش ۳۹، پاییز ۱۳۸۷، ص ۲۰ ـ ۲۱))

یعنی آنقدر نظام آموزش و پرورش قوی بوده که یک موبد زرتشتی هندی هم تحت تأثیر نظام آموزشی ما قرار گرفته است؟ که حتی یک ترجمه از میان این مقدار ترجمه از گاتها نیست که مورد قبول وی باشد؟.

«شما داری سعی میکنی که کسی میخواد زرنشتی بشرو منصرف کنی و این بیشعوری شما رو نشون میده»
بنده حقیر در این وبلاگ همواره تأکید کرده ام که رویکردم رئالیسم و بیان حقیقت راجع به همه مسائل است و کم نیست نقدهایم به مسائل و موضوعات مختلف حتی مربوط به مسلمانان در این وبلاگ. همواره هم از منتقدین خواسته و میخواهم اگر دلیل یا سندی در رد سخنانم هست ارائه دهند تا آنرا اصلاح کنم لکن تاکنون هماننده این پست عمدتاً با توهین و ... پاسخ داده اند.

«قطعا اگر دین ما حکم پراید رو داشت کسی زرتشتی نمیشد»
بنگرید به سخن موبد خجسته میسری پیرامون جمعیت و جوانان زرتشتی:
 
     صادقانه باید اذعان کنم که به سختی می توان نسل جوان را پایبند به سنت کرد؛ چراکه مدرنیته بسیار جذاب و پرشتاب است. تأثیرات این چالش در هند بیشتر از ایران است. اگرچه هفتاد درصد از هموطنان زرتشتی تحصیل کرده اند اما ما یک اقلیت بسیار کوچک هستیم. منظور من این است که ما یک قطره ی بسیار کوچک هستیم. دنیا در حال تبدیل شدن به دهکده ی جهانی است. قدرت خارجی مدرنیته بسیار بالاست. (مصاحبه با مجله ی هفت آسمان (ش ۳۹، پاییز ۱۳۸۷، ص ۳۷ ـ ۴۰))

اگر دقت کرده باشید همین مدرنیته شدن و پیشرفت صنعت خودرو سازی پراید را از به اصطلاح مد انداخت.

«در دین زرتشت تو حق انتخاب داری و میتونی راه راستی بری یا راه بدی»
خب پس چه جای انتخاب دین است این بی دینیست...

«چرا فک میکنی دینتون مثل بنز S Class هست؟»
اولاً که در مثل جای مناقشه نیست.
ثانیاً دلیلش این بود که باستان پرستان میگویند چون اسلام برای عربهاست با وجود تمام برتری هایی که نسبت به آیین زرتشت دارد آنرا نمیخواهیم و نمونه این برتری ها را در بحث با باستان پرستان اثبات کرده ایم:
1: وجود تاریخی پیامبر اسلام روشن و نمیتوان بدان خدشه وارد کرد در حالیکه برای زرتشت اینگونه نیست.
2: کتاب آسمانی اسلام یعنی قرآن بطور کامل بدست ما رسیده در حالیکه گاتهای زرتشت بنا به سخن بنیان گذار اوستا شناسی در ایران یعنی دکتر ابراهیم پورداود تحریف شده و ناقص بدست ما رسیده است (بنگرید به اینجا).
3: آیین زرتشت برای زمان ماقبل تاریخ است و هیچ نقطه روشنی از پیدایش و نشر آن در دست نیست در حالیکه تاریخ اسلام کاملا روشن تر و مسلم تر از این آیین است.
4: در گاتها بعنوان مقدس ترین بخش اوستای حال حاضر زرتشتیان مسائلی همچون تقدس روان گاو (اینجا) و سنگ بودن آسمان (اینجا) وجود دارد و نشان از غیر آسمانی بودن و بدوی بودن آن است در حالیکه در قرآن معجزاتی همچون جبال و اوتاد به چشم میخورد که حاکی از وحیانی بودن آن است.

«شما اصن دلیل روزه گرفتن رو میدونی آقای مسلمون»
اصل دلیل روزه گرفتن عبادت خدای هستی و خالق ماست و خب البته در کنارش فوایدی برای بدن دارد و همچنین باعث میشود گرسنگی را نیز درک کنیم.

«ولی تو دین ما گفته تو نباید به بدنت آسیب بزنی»
اولاً در دین اسلام اگر روزه گرفتن سبب شود که فردی آسیب ببیند نه اینکه اختیاری بشود که روزه گرفتن بر وی حرام میشود پس بیهوده روی به تحریف و کذب گویی نیاورید.
ثانیاً برای بدن یک انسان سالم روزه هیچ گونه ضرری ندارد و بهتر است سخن خود را مستند کنید وگرنه باز دروغی بر روی دروغی دیگر بیان کردید.

«به شما جه کی میخواد زرتشتی شه»
ما نمیتوانیم جلوی زرتشتی شدن کسی را بگیریم و یا هُلش بدهیم به سمت مسلمان شدن که اینرا در پاسخ هایی که به کامنت های این پست داده ایم بیان کردیم. ما تنها حقیقت و ادله ای را که به آن رسیده ایم بیان میکنیم این خود آدمیست که باید با شعور و تعقل خدا دادی اش تصمیم گرفته و راه راست را انتخاب کند. البته گویا شما دوست ندارید از قوه تفکر و تعقل خود استفاده کنید.

«با بقیه کاری نداشته باش»
وقتی باستان پرستان و نو زرتشتیان مدام تبلیغ میکنند و بر طبل زرتشتی شدن و مرتد کردن مسلمانان می کوبند به چه حقی به ما میگویید کاری نداشته باشیم؟ وظیفه هر انسان عاقلی است که با تحقیق و پژوهش واقعیت آیین زرتشت را به نمایش بگذارد تا هم زرتشتیان ناآگاه و هم مسلمانان با حقیقت آشنا شوند.

«تو گفتار نیک کردار نیک و پندار نیک داشته باش»
بنظر شما امثال هیتلر و داعش کردار و گفتار و پندار خود را نیک میدانستند یا اهریمنی؟.

«دینی که همش زور و اجبار توشه یا دینی که تو توش حق انتخاب داری؟»
اگر بنا باشد بگوییم خدا پرستیم و خدای هستی را عبادت کنیم این چه دینی است که بتوان حق انتخاب داشت و هرکاری در آن انجام داد؟ چه دینی است که هم میتوانیم در آن زنا و همجنس بازی کنیم و عیاشی و شرابخواری و هم میتوانیم آتش بپرستیم و رو به آن نماز بخوانیم!! این عبادت اهورامزداست؟ یا اینکه من به اصولی متکی باشم و از اعمال شهوانی دور باشم تا خلوص و ایمان خود به خدای خودم را نشان بدهم؟ با کدام عیار و دلیل در آن دنیا میخواهم به سعادت برسم و به بهشت مینوی مندرج در عقاید زرتشتیان بروم؟ با زنا کردن؟ با هر عملی که دلم خواست انجام بدهم یا هر عملی که خدای من خواسته انجام بدهم؟.

«دینی کاملتره که زنا توش یه جایگاهی دارن یا دینی که توش زن نباید بره استادیوم»
محض اطلاعتان بانویی همچون فاطمه زهرا (س) و حضرات خدیجه و سمیه و مریم و ... (سلام الله علیهن) از اکثریت مردان عالم برتر بوده و هستند و آیه صریح قرآن تنها برتری انسان بر انسانی دیگر را تقوا میداند بر خلاف آیین زرتشت که زن را شرور خوانده است (اینجا).

«زن نباید بره استادیوم زنا توی فیلم نباید گوششون معلوم شه»
مسائل مدنی و حکومتی بر اساس برداشت قانونگذار از دین است نه این که گفته شود در متن دین بوده. بحثش فقهی است و همین قدر بگویم برخی حجاب را نیز اختیاری میدانند فلذا این سخن شما بی اعتبار بوده و هیچ ربطی به مباحث اعتقادی اسلام ندارد.

«ببین وقتی ما اسلام نداشتیم چجوری بود»
برای نمونه بنگرید به نمونه های شکنجه در زمان ساسانیان (اینجا) و همچنین تحمیل آیین زرتشت در زمان ساسانیان (اینجا)

«این داستان داستان دقیق پاره کردن نامه پیامبر اسلام توسط خسرو پرویزه ... پیکی از اسلام به ایران آمد ... ما ۱۱۰۰ سال پیش آنرا پیدا کرده‌ایم»
1: خوشحال میشدیم اگر سند این بلوف بزرگ خود را نیز ذکر میکردید.
2: این داستان از اساس ساختگی بوده و کذب محض است (بنگرید به اینجا).

در پایان توصیه میکنیم از فضای پوشالی که دور خود ساختید بیرون آمده و به حقیقتی ورای نگاه و دید نزدیکان خود بنگرید...

دوستان مهترم چرا به دین یک دیگر توحین میکنید و دوسته عزیز کورش پله را کوچک گرفت که مردمان به دیدارش می این خسته نشن ن برای حجاب و چه زیبا گفته کردار نیک گفتار نیک پندار نیک و چه زیبا گفته من کورش پادشاه تمامی جهان دستور میدهم برده داری نباشد دستور میدهم قم بنی اسراعیل به اورشلیم برگردد که پایه تخت اسراعیل است و هر کس ازار و دزدی کند در اشیانه خودش دارش میزنم کورش بلند شد تا مردمان را به راه راست حدایت کنند و ارامش ببخشد مردمان را اسکند مقدونی وختی به ایران حمله کرد و وختی انش زد تخت جمشید را اشک ریخت وختی خوند من کورش پادشاه تمامی جهان بدونه خون خونریزی کشورهارا متهد کردم و کردار نیک گفتار نیک و پندار نیک را به عرمقان اوردم چون اگر همسر اسکند نبود تخت جمشید اتش نمیگرفت شما میگوید اسلام دختر یزگرد سوم مادر صجاد است چرا چون حسین در جنگ عراب به ایران بوده و دختر یزگرد سوم را به اسارت گرفت و با او ازدواج کرد تا مردمان ایران دین عرب را بپزیرن  مگر عراب نبود که دختران و زنهای ایرانی را لخت میکرد و تجاوز میکرد چرا پیامبر شما اجازه چنین کاری را داد مگر مسلمان نبودین چرا سلمان فارسی گفت مرا جای خاک کنید که مردمان ایران بر مزار من پا بگذارن و منو نفرین کنند که من بزرگ ترین خیانت به ایران کردم  

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
در ابتدا باید تعجب خود را از این کامنت سراسر غلط املایی و سخنان بی پایه و اساس ابراز کنیم. بهر طبع لازم دیدیم پاسخ اجمالی را بیان کنیم:
1: ما به هیچ دینی توهین نمیکنیم و اگر یک کلمه از سخنان ما در این پست دال بر توهین است بفرمایید. حقیقت راجع به آیین زرتشت باید بیان شود تا هر ایرانی به واقعیت راجع به این آیین آگاه شود.

2: در رابطه با پندار و گفتار و کردار نیک به این دو پست توجه میکردید پاسخ خود را میگرفتید (اینجا و اینجا).

3: در رابطه با اینکه کوروش دوم گفته است برده داری نباشد متأسفانه این بلوف شگفت هیچ گونه سندیتی نداشته و از اساس کذب است، نه برده داری در زمان کوروش دوم از بین رفت و نه خود کوروش اصلا این چنین ادعایی را کرده بود، برای برده داری در زمان هخامنشیان میتوانید بنگرید به اینجا. در رابطه با کوچک گرفتن پله در تخت جمشید هم باید بدانید که تخت جمشید در زمان کوروش ساخته نشده است.

4: در رابطه با آزاد سازی یهودیان نیز این ادعا تنها در کتب عهد عتیق آمده و سندیت تاریخی ندارد و بیشتر حاکی از مظلوم نمایی دروغین یهودیان است.

5: کوروش نیز هیچگاه نگفت که بدون خونریزی کشورها را متحد کردم بلکه این دروغ را فقط برای بابل بکار برد که بنا به روایت هرودوت و گزنفون بابل با نبرد فتح شد و نه صلح، اگرچه بنا به اسناد تاریخی کوروش دوم پیش تر و در اُپیس بصورت خوی وحشیگری خود را نشان داده بود.

6: در رابطه با تجاوز اعراب نیز سندی دال بر گستردگی این مهم در زمان فتح ایران وجود ندارد، اگر هست بفرمایید.

7: سخنتان راجع به سلمان فارسی را نیز مستند کنید وگرنه پشیزی ارزش ندارد.

8: در پایان توجه خوانندگان را به غلط های بیشمار این باستان پرست جلب میکنم [کلمه اول از کامنت این بنده خدا برداشته شده و صحیحش پس از فلش تایپ شده است]:

مهتر ◄ بهتر
توحین ◄ توهین
قم ◄ قوم
بنی اسراعیل ◄ بنی اسرائیل
حدایت ◄ هدایت
وختی ◄ وقتی
عرمقان ◄ ارمقان
صجاد ◄ سجاد
عراب ◄ اعراب

دوستِ عزیزی که نمیدونم والا چی بهت بگم .

 سوالی دارم ... اگه پارس و زرتشتش نبود تو الان کجا این حرفها رو میزدی؟ تو الان چه ارزشی داشتی ؟ حماقت ما آریایی هاست دیگه . ابن رو هم قبول نداری؟ ما پارسیاناحمق هستیم که سال هاست داریم کمر خم میکنیم و سال هاست که داریم خون میبینیم و هر روز لایه ی سیاه بیشتری روی لباسمون میاد . تو خودت قرآن رو نمیشناسی ، قرآن اولن میگه ادیان آزادن دومن میگه همه اعتقادات آزادن اگر یکتاپرست باشید  . حالا ی سوالی دارم . تو آرتمیس رو میشناسی ؟ اولین زن جهان بود که فرمانده ی کشتی بود و ایران رو از حمله ی یک فاجعه ی تاریخی نجات داد .اون فاجعه چی بود؟ حمله ی یونان . تو میشناسیش؟ یا فقط فاطمه یا آمنه و مریم و اینا میشناسی . یک فردی که به عنوان انسان فقط در این خاکِ پاک نفس میکشی ، شاید زرتشت پشت محمد باشه ( شاید ) ولی هرگز زیر پاش نیست ( هرگز)  تو باید جواب این همه توهین هات رو به اجدادی که از زیر تیغ شمشیر گذشتن بدی تو باید جواب اجدادی رو بدی که حاظر شدن تجاوز ببینن ولی بچه هاشون جواب اون متجاوز گرا رو بده . تو عربی نیستی و هرگز تو رو در خاندان نبوتشون جای نمیدن.. بهد فکر خودتو مملکتت باش. چون اون ها در زمین سایه ی مارو میزنن چه بره به اون بالا بالاها..برادر یا خواهر گُل  خود محمد و اماما در مورد زرتشت این طوری صحبت نکردن ،  نکنه فک کردی  پیامبری یا چیزی هتی؟

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
در ابتدا ثابت کنید که از نسل آریایی ها بوده و از نسل ایرانیانی که قبل از آریایی ها در این سرزمین زندگی میکرده اند و یا یونانیان و ترک ها و اعراب و مغولها نیستید.

قرآن هیچگاه نگفته است که عقیده به باطل باید در جامعه علنی بشود آنطور که باستان پرستان سعی در القای تفکرات بی اعتبار خود به ایرانیان دارند و مسلمانان حقیقت را کتمان کنند.

در رابطه با آرتمیس بنگرید به اینجا وی یک جنگجوی غیر ایرانی شهوتران بوده است نامش هم یونانی میباشد. لطف کنید اطلاعات خود را بوسیله مطالعه مستند کنید تا زین پس ادعای غلطی بر زبان جاری نسازید.

اجداد بنده حقیر در زمان حمله اعراب آنطور که شما باستان پرستان ادعا میکنید از زیر تیغ نگذشتند و اگر سندی در این رابطه هست بفرمایید.

بنده حقیر نه پیامبر و نه امام و نه مرجع تقلید و نه یک مجتهد ساده این دین هم نیستم، فردی هستم پیرو مکتب رئالیسم که میکوشد حقیقت را برای هموطنانش بیان کند. شما اگر میتوانید با دلیل سخن ما در این پست را رد کنید که خب تابحال هیچ کس نتوانسته است.

به نام یزدان پاک

من یه چیز میگم و بس زمانی که عراب سنگ مجسمه میپرستیدن ایرانیان خدای یکتار می پرستیدن  

و دین اسلام زورکی بوده وقتی خودشون میگن اسلام همه باهم برابرن ولی وقتی ایرانیان قبول کردن ایرانی ها برده عراب شدن توکه غیرت نداری  چیزی نگو  بعدش دین مهم نیست انسانیت مهم  نمی خواد ماه رمضان روزه بگیر وقتی کسای هستن نون شب ندارن 

پس خواهش می کنم چیزی نگید می دونید چرا خدا به ایران پیامیر نفرستاد چون ایران نیازی به پیامبر نداشته

 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
هموطن، زرتشتیان هیچ گاه یکتاپرست نبوده اند، بنگرید به سخن برترین دانشمندان این حوزه (اینجا).
دین اسلام کجایش به زور بود؟ خود قرآن مسلمان شدن اجباری و بدون آگاهی را رد میکند (لا إکراه فی الدین)، در زمان فتح ایران زرتشتیان آزاد بودند یا مسلمان شوند و یا جزیه بدهند که خب در صورت دادن جزیه از دادن مالیات معاف بودند.

اینکه کسانی هستند که نان شب هم ندارند ما چکار میتوانیم بکنیم؟ بنده حقیر یک شورای شهری ساده هم نیستم و نهایت توانم دادن صدقه است. روزه هم در اصل نمود فرمان پذیری از خداوند خالق ماست، البته که درک گرسنگی مساکین از جمله فواید آن است.

ایرانیان نیاز به پیامبر نداشتند؟ برای همین بود که در زمان ساسانیان روی به ازدواج با مادر و خواهر خود آوردند؟.

با عرض سلام

ببینید دین برای پرستیدن خدا بوجود اومده و هر راهی که به پرستیدنش ختم بشه مشکل زیادی نداره...

شما واقعا مشکلتون ترجمه هستش؟

مگه مطمئنید که قران رو کامل ترجمه کردن؟مگه مطمئنید ترجمه قران کامل و درست هستش و جاهایی رو عوض نکردن؟

دین اسلام هم توش دست برده شده پس نباید اینقدر مطمئن دربارش حرف بزنید

دین زرتشت هم همینطور 

همه دین ها مشکل داشتند هیچ دینی بدون مشکل نبوده قطعا 

و در اخر شما ایرانی هستید پس قبل از اینکه از دین عربی طرفداریی بکنید حواستون به فرهنگ باستان خودتون باشه.

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
سخنان شما در داخل پرانتز و پاسخ ذیلش قرار داده شده است.

«دین برای پرستیدن خدا بوجود اومده»
دلیل شما برای این دروغ عجیب چیست؟ دین اگر برای پرستش خداوند است پس خود خداست که باید تعیین کند چطور او را بپرستم نه من!! اگر بنا به این تعریف کذب و بی اعتبار از دین است که بت پرست و گاو پرست هم میگویند ما دوست داریم اینطور خدایان را بپرستیم!! داعشی هم میگوید دوست دارم با کشتن دیگران خدا را بپرستم...

«هر راهی که به پرستیدنش ختم بشه مشکل زیادی نداره»
حتی اگه عین یه داعشی انتحاری بشم؟؟؟...

«شما واقعا مشکلتون ترجمه هستش؟»
ترجمه بخشی از مشکل است، برداشت های متضاد - باورهای خرافی و... نیز از جمله دلایل دیگر اند، هماننده تقدس گاو در گاتها.

«مگه مطمئنید که قران رو کامل ترجمه کردن؟»
یک سند... یک دلیل دال بر تحریف قرآن اقامه کنید، شما جماعت باستان پرست با سند و مدرک بیگانه اید، وقتی از صدر اسلام قرآن هایی بدست ما رسیده است و هیچ نشانه ای دال بر تحریف هم در آن ها نیست فقط تعصب است که میتواند چشمان آدمی را از دیدن حقیقت منع کند.

«مگه مطمئنید ترجمه قران کامل و درست هستش و جاهایی رو عوض نکردن»
بله مطمئنم، چون در عین ارائه ترجمه فارسی، متن عربی قرآن هم در دسترس است و میتوان ترجمه را با متن مقابله کرد. لکن در رابطه با گاتها اصلا رو نویسی از متن هم جدای از تحریفات و ... معضلی برای این مهم است.

«دین اسلام هم توش دست برده شده»
ما وقتی میگوییم گاتها تحریف شده است استنادمان به سخن بنیان گذار اوستا شناسی در ایران و اولین مترجم فارسی اوستا یعنی دکتر ابراهیم پورداود است حال شما یک دانشمند در حد و اندازه دکتر پورداود در رابطه با قرآن و اسلام را بیاور که ادعایتان را تأیید کند، میتوانید؟ پس دست از دروغ گویی بکشید.

«همه دین ها مشکل داشتند هیچ دینی بدون مشکل نبوده قطعا »
این «قطعا» را از کجا در آوردید؟ دین مبین اسلام هیچ مشکلی نداشته و تمام شبهاتش را به لطف خداوند و مدد صاحب الزمان (عج) پاسخ داده شده است. همچنین معجزاتی در قرآن وجود دارد که حقانیت آنرا اثبات میکند.

«پس قبل از اینکه از دین عربی طرفداریی بکنید حواستون به فرهنگ باستان خودتون باشه»
اولاً که شما یک سند به بنده حقیر نشان بدهید که در فرهنگ باستانی من آیین زرتشت غالب بوده است؟ فقط یک سند. آیین های دیگری همچون میترائیسم و دیو پرستان وجود داشته اند و در زمان ساسانیان نیز مسیحیت نسطوری نفوذ زیادی پیدا کرده بود.

ثانیاً اگر قرآن به زبان فارسی بود ایمان می آوردید؟ آن وقت یک عرب نمی گفت چون فارسی است ایمان نمی آورم؟ وقتی خود قرآن اسلام را دینی جهانی میخواند هیچ جای بحث در رابطه با زبان و قومیت نیست، مگه ما یک خدا نداریم؟ آنوقت برای چه باید این خدا در یک زمان دو دین را برای بندگانش که از قضا دارای تناقض با هم نیز هستند قرار دهد؟.

ثالثاً زبان عربی یکی از کاملترین و بهترین زبانها از لحاظ صرف و نحو است، مصداقش را نیز میتوانید در تفسیر ادبی آیات قرآن ببینید. در زبان عربی تنها با عوض شدن اِعراب یک کلمه نقش و معنی آن نیز میتواند عوض شود در حالیکه در زبان فارسی این چنین ویژگی نیست و حال از شما میخواهم فقط یک سوره کوچک قرآن را ولو در اندازه ای دو برابر متن عربی اش با حفظ کامل معنای آن به زبان فارسی برگردانید؟ بنابراین زبان عربی نسبت به زبان فارسی بسیار بهتر میتواند مفاهیم را انتقال بدهد.

رابعاً اگر عرب و فارس و ترک و ... را برابر میدانید که پس برای شما نباید هیچ فرقی در این مسائل باشد اما اگر نژاد پرستید محض اطلاعتان امثال هیتلر هم نژاد پرست بودند.
براستی جهل و غرور یک باستان پرست تمامی ندارد.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

* * ننت اخوند زاده ی بیشرف به تو چه اصن مردک * *** شما همون اخوندای مفت خوری هستین گه برای بالا رفتن از منبر و چرت و پرت گفتن هم پول میگیرین مثل گاو هم میخورین دزدی هم که میکنین با لباس مثلا مقدس اسلام لطف کن برو **** بزن اقازاده . اخوند رو چه به تفسیر و تحلیل تاریخ و ادیان دیگه شما بدبختا تا قبل حکومت صفوی ماهیت نداشتین ملخ خور برو به چسب به همین عربایی که خار و مادر ****** 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

1: بنده حقیر آخوند زاده نیستم.

2: بنده حقیر آخوند نیستم.

3: دلایل و اسناد را قرار دادم اگر میتوانیم مستند ردش کنید وگرنه توهین کردن فقط ذات و تربیت خانوادگی شما را نشان خواهد داد.
۰۱ مرداد ۰۰ ، ۱۳:۳۷ حرومزاده نژاد پرستی تویی دایی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

اخه کدوم ادم منطقی یا عاقل و باشعور به جز ( تویی حرومزاده) می یاد و فرهنگ کشور خودشو خار و خفیف میکنی شماها به جای سنگ زدن به دلتو به اسلام پاک محمدی و ساختن امامزاده های بی اصل و نصب هر کس که ی خواب رنگی میبینه فرداش میبینن اونجا رو امامزاده میکنن حداقل مرقد یعقوب لیث صفاری رو درست میکردند اخه چاقال و اخوندزاده **** این ادم بود که ناموستو نجات از اعراب اونها زن و بچه ها رو به حجاز میبردند برای فروش مردهارو سرمیبریدند حمام های هرات تا ۶ ماه با کتاب سوزی ها روشن بود و عمر ملعون همون عقیده یدشما رو داشت و میگفت قران کتاب خداست و ما بی نیاز از انانیم افکار شوم ملخ خور و بی غیرت مثل شما باعث شده جز کشور های جهان سوم باشیم لعنت به شما اشغالای عوضی که این چرت و پرتارو نگید .پراید چیه بنز چیه حرومزاده مثل ادم حرف بزن اخوندزادهدی مفت خور دو خط تاریخ بخون حداقل ****

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

1: بنده حقیر آخوند زاده نیستم.

2: بنده حقیر آخوند نیستم.

3: مستند و با استدلال سخن گفتم و اگر توان و ارزه اش را دارید با ارائه مستندات سخنم را رد کنید. توهین کردن فقط ذات و تربیت خانوادگی شما را نشان خواهد داد.

4: در رابطه با کتابسوزی هم که گفتید سندتان را ارائه بدهید وگرنه نشان دهنده این است که دروغی بیش نیست.

5: در رابطه با کشتار و برده داری وحشیانه ای هم که از آن سخن گفتید سند خود را ارائه بدهید.

6: سخن ما هیچ ربطی به خوار و خفیف کردن فرهنگ ایران ندارد بلکه حقیقت را بر اساس اسناد بیان میکنیم، بهرحال هر فرهنگی نقاط مثبت و منفی داشته و بیان نقاط منفی بصورت مستند هیچ ایرادی ندارد.
۰۱ مرداد ۰۰ ، ۲۱:۱۷ جوجه اخوند

ببین دایی اخه کی باورش میشه ایرانیان در زمان ساسانیان کشور به اون پهناوری که از ان طرف تا ماورالنهر را داشت و حتی یمن  را داشت و از ادیان مسیحیت و یهودیت و زرتشتی بودند میاد دینی رو از عرب ملخ خوری قبول میکنه که با ان لباس های چرکیده و و هیکل ژولیده و سیاه و کثیف کسانی که دختران خودشان را میکشتند و خودرا از زنان برتری میداددند اخه تو تخت جمشید ببین ما ایرانیان باستان به زنان چه احترامی میزاشتم در حکومت ساسانیان دو تا پادشاه زن داشتیم که در راس قدرت بودند دایی تو حداقل برو دوقرن سکوت رو بخون یعنی چطوری به نظرت تو حکومت ساسانیان منقرض شد پس چطور حکومت های اموی و عباسی در بغداد به قدرت رسیدند چطور قیام های ایراینان را فراموش کردین یعقوب لیث صفاری اصلا چرا باید با حکومت عرب اموی درگیر شود یا بابک خرمدین به نظرتو چرا صدام جنگ تحمیلی رو با نام قادسیه یاد کرده ؟ 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
1: اگر عربها ملخ خور بودند زرتشتیان ادرار گاو میخوردند؛ بنگرید به اینجا.

2: اولاً که لباس های اعراب تماما چرکیده و خودشان هم سیاه و کثیف نبودند، محض اطلاع، تمدن های کهن و بزرگی همچون میسان و پالمیرا کاملاً عربی بودند.

3: زنده به گور کردن دختران از سوی اعراب تنها در برخی قبیله ها صورت میگرفت و عمومیت نداشت. در رابطه با برتر بودن زنان هم آیین زرتشت زن را موجودی پست از نژاد اهریمن میخواند؛ بنگرید به اینجا.

4: در رابطه با پورداندخت و آزرمیدخت نیز توجه شما را به این پست (اینجا) جلب میکنم تا متوجه شوید در مقام پادشاه قرار گرفتن این دو تنها بدلیل پیدا نکردن هیچ مردی از خاندان شاهی صورت پذیرفت و وقتی شاهزاده ای پیدا میشد دیگر مجالی برای شاه بودن این دو زن نبود. بنابراین در صورتی میشد به این مسئله افتخار کرد که این دو زن صرفاً بدلیل توانایی شان و انتخاب بزرگان شاه شده باشند و نه نبود هیچ شاهزاده مردی.

5: در رابطه با تخت جمشید هم سند خود را ذکر کنید. اگر منظورتان پله های آن است که باید بدانید در تخت جمشید اسب و ... هم بعنوان خراج و یا هر کار دیگری رفت و آمد داشته و این پله ها میتواند برای آن باشد.

6: محض اطلاع امثال یعقوب لیث صفاری و بابک خرمدین بر علیه اعراب قیام کردند و نه اسلام. شما یک سند بیاورید که بعنوان مثال یعقوب لیث زرتشتی بوده باشد؟ قیام بابک هم مورد حمایت اکثر ایرانیان قرار نگرفت ولی با این همه حال دشمن حکومت اعراب بود و نه اسلام.

7: در رابطه با صدام هم وقتی یک ایرانی نژاد پرست افراطی مسلمان بودن را به عرب پرست بودن ربط میدهد [در حالیکه اسلام خدا پرستی است] میخواهید یک عرب افراطی این چنین سخنهایی را نگوید؟.

تو به جای حقیقت تاریخ بهتره بری غاز بچرونی تو سواد خیلی که باشه سیکل با این صحبت های نژاد پرستانه شکی نیست شما یک اختشاشگر و مفسد هستید با عرض و بیان همچین مطالب مغرض اوری تنها از دست یک انسان کوته فکر و نادان و منافق برمیاید اقازاده امثالی مثل تو باعث اذبین رفتن فرهنگ اصیل ایرانی میشند برو امامزاده بزن برو مفت مفت پول ملت و امثالی مثل شما بالا میاورید شما فقط دلخوشی هاتون اینه که بگید تاریخ از انقلاب ۵۷ به بعد شروع شده اخه چقدر تحریف اون حیاتی گوینده خبر رو با اوردن اسم خواننده ابی ممنوع الکار کردند تا امثالی مثل شما بی غیرت زده هستید در این کشور جای پیشرفت نیست شما همونایی هستید که فکر میکنید که ادم هر گوهی که بخوره اخرش مثل سگ روز قدر گریه کنه بخشیده میشین معلوم نیست که چقدر پارتی تو کلفت هست این چرندیاتو میگی 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

1: توهین های شما فقط ذات و تربیت خانوادگی تان را نشان میدهد.

2: اگر توانش را دارید بصورت مستند سخنان بنده حقیر در این پست را رد کنید.

3: بنده حقیر در کجا گفتم تاریخ از انقلاب 57 به بعد شروع شده است؟.

4: بنده حقیر کی و کجا جناب آقای حیاتی گوینده خبر را ممنوع الکار کردم؟.

5: در رابطه با شب قدر و توبه هم بنده حقیر کجا این سخنان را در وبلاگ گفتم؟.

چرا بجای تهمت و توهین سعی نمیکنید بصورت مستند و مستدل سخنان بنده حقیر در این پست را رد کنید؟.
۰۱ مرداد ۰۰ ، ۲۱:۲۷ یه تلنگر ریز
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

بچه بیا پایین **شعر نگو😂😂😂😂😂😂😂😅😅😅اقا زاده

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

1: اولاً چرا با نامهای مختلف شش کامنت در وبلاگ قرار داده اید؟.

2: ثانیاً بنده حقیر آقا زاده نیستم و شهروند عادی این کشورم.

3: شما بفرمایید بالا و اگر میتوانید مستند و مستدل سخنان بنده در این پست را رد کنید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

تتلو : اخه میمیری ** نگی؟!

امیر ازت خوشم نمیاد ولی اینو راست گفته خیلی داره چرت میگه😂😂😙😙

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
فعل های جمله شما مشکل دارد، گفته اید «امیر ازت خوشم نمیاد» و سپس «راست گفته» «چرت میگه» خب، شما از تتلو خوشتان نمی آید اما چرا ضمیر چه کسی راست گفته و چه کسی چرت میگه سوم شخص و اشاره به یک نفر است؟ اگر این ضمیر سوم شخص اشاره به بنده حقیر است چطور میتوانم هم راست بگویم و هم چرت؟.

پس از کار کردن بر روی نگارش متن به زبان فارسی سعی کنید کامنت بهتری قرار داده و اگر انتقادی به سخنان بنده دارید بصورت مستند و مستدل مطرح کنید نه توهین و تهمت که اعتبار خودتان زیر سؤال برود.
۰۱ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۰۲ عرب ملخ خور

در باره جنگ های ایران و اعراب و فرماندهان جنگ اختلاف بسیار است . اما می توان اجمالا بیان کرد که سعد ابن ابی وقاص و خالد بن ولید فرماندهان میدانی جنگ اعراب را به عهده داشتند . توضیح بیشتر :
اختلاف منابع تاریخی از طبری و غیر طبری در باره نبرد و جنگ های ایرانیان و اعراب و یا اعراب و ایرانیان بسیار است . جنگ های متعددی بین ایران و اعراب از سال ۱۳ تا سال ۴۰ هجری اتفاق افتاد که برخی آن را یک جنگ و برخی آن را تا هفت جنگ دانسته اند . در این جنگها فرماندهان متعددی حضور داشتند .
جنگ ایران و اعراب و یا اعراب و ایرانیان از سال ۱۳ هجری قمری آغاز و در سال ۴۰ هجری قمری همه ایران فتح شد.
در هر مرحله از جنگ از فتح حیره تا سقوط ساسانیان، ( نخستین حمله به عراق و فتح حیره، جنگ قادسیه ، فتح عراق، فتح خوزستان ، جنگ نهاوند، فتح فلات ایران ) از پیروزی ها تا شکست های ایرانیان یا اعراب مراحل مختلفی طی شد و فرماندهان مختلفی در دو طرف حضور داشتند . و در نهایت ایرانیان شکست خوردند و اعراب پس از فتح عراق ( سواد عجم ،عربهای ایرانی عراق ، عراق در اختیار ایران ) و فتح حیره و قادسیه و پس از فتح خوزستان و نهاوند ایران توسط اعراب بر تمام ایران مسلط شدند اما مقاومت های محلی و پراکنده دیلمیان تا سال ۴۰ هجری ادامه یافت. در باره فرماندهان جنگ در میان اعراب فرمانده اصلی ،خلیفه دوم و سوم و در میان ایرانیان در راس خسرو پرویز بود.
در مرحله فرماندهان میدانی جنگ اعراب از خالد بن ولید ، مثنی بن حارث شیبانی ،ابوعبید مسعود ثقفی ( پدر مختار ثقفی ) ، سعد بن ابی وقاص ،ابو عبید بن الجراح ،زیاد بن ابیه ،عبدالرحمن بن ربیعه، مغیرة بن شعبه ،ضرار بن الخطاب نخعی، هاشم بن عتبة بن ابی‌وقاص و... و از ایرانیان در فرماندهان میدانی جنگ از رستم فرخزاد ، بهمن جادویه (یا بهمن دراز ابرو) پوراندخت دختر خسرو پرویز، هرمز، فرخ ،شهربراز،آذرمیدخت، پوراندخت، گلینوش ، هرمزان ، مهران ، فیروزان و... بیشتر نام برده شده است که ظاهرا فرماندهان اصلی میدان جنگ بودند . جهت اطلاع بیشتر به منایع تاریخی در باره جنگ اعراب و ایرانیان مراجعه نمایید .
منابع جهت مطالعه :
- مدخل دائره المعاف ها و دانشنامه ها در باره جنگ های ایران و اعراب
- مدخل دائرةالمعارف بزرگ اسلامی. ج ۱۶. تهران: مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی.
محمد بن جریر طبری(وفات‌ ۳۱۵‌)،تاریخ طـبری،تـرجمهء ابو القاسم پاینده‌،بنیاد‌ فـرهنگ ایـران‌،جلد‌ ۳، ۴،۵،۶،تـهران
- آژند، یعقوب (۱۳۸۵). ایران باستان. تهران: انتشارات مولی.
- کارنامه‌ی اسلام، دکتر عبدالحسین زرین کوب.
- خدمات متقابل اسلام و ایران، شهید مرتضی مطهری؛
- تاریخ ایران از آغاز اسلام تا پایان صفویان، رسول جعفریان
- تاریخ ایران اسلامی از پیدایش اسلام تا زوال حکومت صفویه رسول جعفریان
- بلاذری، فتوح البلدان، ترجمه آذرتاش آذرنوش، تهران، سروش، ۱۳۶۴ش، چاپ دوم،
- طبری، تاریخ الامم و الملوک، (ترجمه ابوالقاسم پاینده، تهران، اساطیر، ۱۳۶۴ش،
- یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه محمد ابراهیم آیتی، تهران، علیم و فرهنگی، ۱۳۶۲ش،.
- حسین مفتخری و حسین زمانی، تاریخ ایران از ورود مسلمانان تا پایان طاهریان، تهران، سمت، 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

1: نام خود را تغییر دهید چون اگر اعراب ملخ میخوردند زرتشتیان ادرار گاو میخوردند.

2: چرا کامنت بی ربط به محتوای پست میگذارید؟ در رابطه با حمله اعراب به ایران به باستان پرستان پاسخ داده ایم، بنگرید به اینجا:

اینکه تعدادی کتاب را ردیف کرده و بگوید مطالعه بشود نه سند است و نه دلیلی منطقی، صرفاً بی اعتباری خودتان را میرساند که متنی را برداشته و کپی کرده و در اینجا بصورت کامنت قرار داده اید.

الفتوح . المغازی . تاریخ طبری . تاریخ یعقوبی . مروج الذهب . طبقات الکبری. تاریخ بخارا‌. تاریخ قم کتاب هایی هستند که همه بدون استثنا هزارخوردی سال سن دارند بروید این ها را مطالعه کنید تا اگاهدشوید

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اینطور سخن گفتن کلی بوده و اعتبار ندارد چون نه دلیلی اقامه میکنید و نه سندی ارائه میدهید.

توصیه میکنم این پست را بخوانید (اینجا) و ذیل آن اگر نقدی دارید بفرمایید.

ادم نفهم را میتوان فهماند ولی کسی که خود را به نفهمی زده اند را نمیتوان هیچ کار کرد اقای عزیز

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
اگر ما خودمان را به نفهمی زده لطف کنید و حداقل بوسیله کامنت بصورت مستند و مستدل در نقد مطالب این پست آگاه سازی کرده تا بلکم خوانندگان آگاه شوند، آنها که دیگر خودشان را به نفهمی نزده اند؟.

باشه زرتشتی ها شاش گاو میخورن ولی اینو خودت قیاس کن اسلام و قرآن، جایز میدارد اعلام شدن آمیزش با زنان شوهردار غیر مسلمانی است که اسیر و برده اسلام‌گرایان می‌شوند ..

سوره ی نسا ایه ۲۴ 

برو توقران اومده این میگه من مسلمون میتونم بایک مسیحی به جنگم مثلا و درصورت پیروزی زن یارو رو برای خودم بگیرم 

 

خیلی دوست دارم جوابت چیه؟؟؟؟ حرف درست تو دهنی نداره

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:
زن کافری که بواسطه جنگ اسیر میشود اگر قبل از اسارت مسلمان نشود کنیز بحساب آمده و خواه ناخواه دیگر شوهر ندارد، مشکل شما چیست؟ برای بحث برده داری بنگرید به این پست:

خیر، شما حق ندارید با یک مسیحی بجنگید، فقط در صورتی که او بر علیه شما اقدام کند میتوانید با آن نبرد کنید و یا برای تصرف سرزمین تحت سلطه مسیحیون، سه راه جنگ یا مسلمان شدن یا قبول پرداخت جزیه در عین مسیحی ماندن را پیش رویشان قرار دهید [کاری اعراب در زمان حمله به ایران کردند]. زمان هخامنشیان از ملت های مختلف خراج میگرفتند که نقوش تخت جمشید حکایت از آنها دارد، الآن خراج مشکلی نداشت اما جزیه مشکل دارد؟.

در ضمن، برده داری بصورتی بدتر از اسلام در آیین زرتشت وجود داشته و هیچ یک از ملت های آن زمان و یا بعد و قبل تر تا برسد به آمریکای قرن هجده، زنی را که به بردگی میگرفتند در صورتی که شوهرش در سرزمین مادری اش بود بهیچ عنوان به عنوان یک زن شوهردار در نظر نمیگرفته و مانع از رابطه جنسی ارباب با وی نمیشد اما اسلام برده داری را اصلاح و با توصیه هایی آنرا محدود کرد که همگی به نفع برده ها بود.

به عنوان یه مسلمان از این کار شما شدیدا خجالت زدم و از همه زرتشتی هایی که بهشون توهین شد هم عذرخواهی میکنم

ما در اسلام برای اعتقادات دیگر ادیان احترام قائلیم و توهین به اعتقادات دیگران خط قرمزه (اگه افراطی نباشین)

اونم به خصوص وقتی که هر دو دین از یه خدا پیروی میکنن، وجهه اشتراک ما پرستیدن خدای یکتاست غیر اینه؟

درضمن این کار شما باعث میشه دیگران نسبت به اسلام و مسلمان ها هم دید بدی پیدا کنن همینطور که از کامنت ها هم معلومه خیلیا در جوابتون به اسلام توهین کردن، حتی توی قرآن هم گفته شده به خدای دیگران توهین نکنید که آنها هم به الله توهین نکنند، حداقل این یه آیه رو رعایت میکردی برادر

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

1. هیچ توهینی در پست به اعتقادات زرتشتیان نشده است عین حقیقت بیان شده در هر مورد ابهامی هست و سند میخواهید بگویید بخصوص آنکه سندش را نیز [متن بند اول گاتاها] قرار داده ایم.

2. این افراد هتاک و هرزه زبان ان و کارشان توهین به مقدسات است بار اول یا آخرشان هم نیست به وفور در فضای مجازی پیدا میشوند.

3. آیین زرتشت بهیچ وجه یک دین یکتاپرستی نیست، موبد خجسته میسری که خود از زرتشتیان هندوستان است در اینباره گفتار در خور توجهی داشته و میگوید:
۰۱ دی ۰۲ ، ۱۱:۲۵ اریا پور سیف
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

این چ جور اسلامی هستش که متولد نشده به اون مشرف میشی مگه نوزاد چیزی حالیشه، به نظر من به جای دفاع از دین و حکومت اسلامی عملکردتان را درست کنید که اکثر مردم را از اسلام گریزان کرده اید همچنین محض اطلاع جناب عالی آیین زرتشت دین باستانی ایرانیان هستش که آیین یکتاپرستی است که متاسفانه در جنگی که بین اعراب و ایران بزرگ افتاد اعراب **** به گفته ی قرآن دین شان را به زور به مردم بزرگ ایران تحمیل کردند که **** ***** * **** **** *** *** ما را امروز به چنین تباهی کشاندند زنده باد ایران باستان

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

- نوزاد آگاهی در حد و اندازه یک انسان بالغ ندارد لکن مسئله حقانیت و الهی بودن یک دین است. اگر اسلام دینی از طرف خدای هستی الله بعنوان خالق آن نوزاد و پدر و مادرش باشد منطقی و بدیهی است که از نوزادی دین برای وی تبیین بشود. اما بنابر آیه شریفه لا إکراه فی الدین این فرزند بعد از بلوغ خودش باید تصمیم بگیرد که مسلمان باشد یا خیر. این در آراء فقها هم هست که اساساً مرتد فطری [مرتدی که پدر و مادرش مسلمان بوده باشند] فردی هست که بعد از بلوغ اسلام بیاورد و سپس ازین دین خارج شود (بنگرید به اینجا).

- عملکرد جمهوری اسلامی منفی یا مثبت به من ربطی ندارد مگر سیاستمدار یا ارزشی مدافع این حکومتم؟!. گاهی بنظرم عملکردی مثبت میرسد نقل میکنم و گاهی هم نقد دارم بدان میپردازم.

- کمی روی ادبیات پیامتان کار کنید و سعی کنید بصورت آکادمیک وارد این مباحث شوید نه احساسی و برگرفته از مطالب منتشر شده در کانال ها و... زرد فضای مجازی.

- آیین زرتشت یکتاپرستی نبوده است (بنگرید به اینجا)، تحمیل زوری دین هم در کار نبوده (بنگرید به اینجا و اینجا).

در مقابل باستان گرایان جاهل که ذره ای اطلاعات درست و مستند ندارند و مذهبیون ناآگاه دفاع قابل توجهی کردید 

احسنت بر شما خسته نباشید 

۱۸ دی ۰۲ ، ۲۲:۲۷ محمد حسین ه

درود بر شما

شما گفته اید که چرا زبان قرآن زنده مانده اما زرتشتی ها نتوانسته اند زبانشان را زنده دارند. خب زبان فارسی دچار تغییرات زیادی شده که بخش زیادی از آنها بخاطر حمله و حکومت اعراب بوده.

 

همچنین از نوشتار شما مشخص است که عرب پرستید (استفاده از کلمات ثانین و ... که ریشه عربی دارند و در نوشتار فارسی اشتباه و ایراد محسوب می‌شوند)

من معتقدم که قرآن دین خداوند نیست زیرا 

در آن از مورچه ها هم سخن گفته شده اما از دایناسور ها نه(یا حداقل اشاره ای به ان ها).

این گواه این است که چون محمد و مردم آن زمان از دایناسور ها اطلاعی نداشتند پس در قرآن هم اشاره ای نکرده.

درضمن دلیل ضرر طلا بر بدن مرد (که در حال حاضر هم جز مقالات اسلامی و ایرانی چیزی درباره اش نیست) هم ذکر نشده.

نهی نشدن کودک همسری (ازدواج زهرا در سنین کم)

در قرآن هم مورد دیگری است که مورد بحث است.(اگر میخواهید بگویید که چون دختران آن زمان در سنین کم مانند زنان الان بوده اند نهی نشده، باید بگویم چطور کتابی که ادعا دارد کامل کننده ی دین است، چیزی دارد که تنها مخصوص زمان خودش است؟)

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

- زبان اوستای قدیم در زمان ساسانیان هم منسوخ شده بود و وجود خارجی نداشت. ازین حیث هست که ترجمه ای به زبان پهلوی ازین بخش از اوستا در دست نداریم صحیح باشد. ربطی به بعد از فتح ایران ندارد. ضمن اینکه باقی ماندن متون پهلوی نشان میدهد اعراب در پی از بین بردن آثار مکتوب زرتشتیان نبودند.

- اگر استفاده از الفاظ عربی دال بر عرب پرستی هست پس تقریباً تمام مردم ایران عرب پرست هستند، نگاهی به این لینک بیاندازید متوجه کاربرد بسیار زیاد کلمات عربی در ادبیات رسمی و محاوره ای فارسی میشوید. جدای از کلمات لاتین، لابد هرکسی هم از آنها استفاده کرد مثلاً گفت «کامپیوتر» بجای رایانه پس غرب پرست هست!! تعصب خود را در جایی هزینه کنید که ارزشش را حداقل داشته باشد.

- چرا باید از دایناسورها سخن گفته میشد؟ مگر کتاب زیست شناسی است؟ در این حد اشاره شده که مخلوقینی قبل از ما بودند، بنا بود آنها را شرح دهد که پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) باید هر روز چند ساعت صرف شناساندن دایناسور و فسیل و... به اعراب میکرد!! این دیگر دین و تذکار برای ارشاد خلق الله نیست، وسیله ای جهت سرگرمی مردم آن زمان با سخنان عجیب در رابطه با دایناسورها و... میشد.

- مگر حتماً باید ضرر مادی به جسم شما برساند تا حرام شود؟ این فلسفه که «هر آنچه به جسم ما ضرر مادی میرساند حرام و غیر آن حلال وگرنه حکمی غیر معقول است» از کجا آمده؟، حکمت احکام که حتماً نباید مادی باشد ممکن است از باب تعبد خداوند امر فرموده و یا حکمتش فعلا بر ما پوشیده هست، ما وظیفه داریم بفهمیم آیا کلیت دین و به اصطلاح مغز دین از جانب خداست، اگر تبیین شد برایمان که هست اینجا به احکام آن هم ایمان می آوریم. مثلاً من اگر یک هفته هر روز ظهر فست فود بخورم چه بسا ضررش از ضرری که برای طلا برخی مطرح میکنند و شما قبولش ندارید هم برای یک مرد بیشتر باشد، اما حرام بهیچ وجه نیست. بر اساس مبنای فکری شما می بایست حرام باشد. خب نه نگاهتان به دین غلط هست.

- بنظر من که ازدواج با کودک نابالغ در اسلام نهی شده آنچنان که آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله جناتی شاهرودی هم بعنوان دو تن از مراجع تقلید حال حاضر فتوایشان این چنین است (بنگرید به اینجا).

دین،دین،دین‌

 درود، تا کی اثر جاهلیت تا کی

وقتی یک نادان می آید و میشود رهبر سرزمین  پارس چیزی جز این انتظار نیست

حرف های شما راست هست ولی در دین اسلام نیز اجباری وجود داشته دین اسلام را خمینی به ایران نیاورد زمانی که اعراب از اثر جاهلیت دختران را زنده به گور میکردند کشور ما طرفدار همانند این دین هایی بودند وقتی با تحمیل همه چیز را به انسان اجبار کنی 

گرانی ،بی پولی از آن ماست تا زمانی که افراد جاهلی مثل شما وجود داشته باشد دین زردشت کامل نیست ولی نقص هایش خیلی کمتر از دین اسلام و شیعه ای هست که دختر فقط چادر به سر میکند اما در دلش چه گناه هابی که نمی‌خواند و چه ها که نمی‌گوید چه عشوه هایی که نمی‌رود به راستین یا دروغین این دین چیست که من را از برادرانمان جدا کرده است وقتی کشوری به نام های اعراب و ایران و آمریکا و... وجود نداشت ما برادر هم بودیم دین چیزی نیست که انسان بگوید مثلاً مسیح در آمریکا و انگلستان وجود دارد فقط. نه.

ولی این چه دینیست که پیامبرش برای افزایش مسلمانان با دختری ۹ساله ازدواج میکند آیا این عدالت است و در کتاب دینی ی شما قرآن این اجازه به زنان نیز داده شده اگر همه ی ما از یک دین پیروی کنیم پس من میتوانم با پسر شما ازدواج کنم همچنین با شما و نوه های شما ؟ 

این کار را در ایرانی که دین اصلی اش شیعه هست را چه می‌نامند خیانت! که چندین سال است توسط مرد ها به زن ها تحمیل شده است؟ 

چه عدالتی از چه عدالتی سخن میگویید مرد نیاز های جنسی اش را میتواند با ۴نفر رفع کند و این در وجود مرد هست که غیز داشته باشه اما دختر بیچاره خیر چون اینکار میشود خیانت 

از خدا تمنا دارم که چشم های ما را باز کند تا ببینید پسر عمو هایی که درباره ی عقاید خود بحث و جدلی میکنند به من ارتباطی ندارد و اصلا از اول هم این بحث و حرف ها اتلاف وقت بود چیزی به نام دین وجود ندارد همه ی سرچشمه های انسان از خدا است نه از فرستادگان آن ما حرف های یک شخص را نیاز داریم نه به کتابی که فقط میگوید آرامش را به شما دادیم، بهشت را به شما دادیم و بعد بگویند بخشنده است و ... ولی من چیزی جز غرور نمی‌بینم در این کلمه ی دین.... 

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

- وضعیت ایران باستان برای بحث کرامت زن تعریفی نداشته است که به اعراب جاهلی اینطور خرده میگیرید. از دادن دختر بعنوان کفاره به موبدین تا مرگ ارزان بودن زن [کشتنش] بواسطه عدم تمکین های مکرر از شوهر. گرچه زنده به گور کردن که منحصر در برخی قبایل اعراب بوده در ایران باستان وجود نداشته است.

- اجبار در دینی که در ج اسلامی وجود دارد بر خلاف متن دین مبین اسلام است. بهرحال حکومت معصوم که نیست ایرادات خودش را دارد، دلیل نمیشود تعمیم بدهیم.

- چادر نشانه تقید باطنی نیست. یکی از چندین مورد احکام دینیست. متوجه اشکالتون نمیشوم.

- ازدواج نبی مکرم اسلام (ص) با بانو عایشه در سن نه سالگی اشتباه است، بنگرید به اینجا. بصورت تفصیلی رویش کار کردم.

- توجه داشته باشید اگر بنا بود هم به زن هم به مرد اجازه چند همسری داده شود با چه جامعه ای مختلط و درهمی روبرو میشدیم، بالاخره باید این مقوله چند همسری به یک جنس محدود میشد وگرنه به مقوله اشتراک زوجات میرسیدیم!!. میل جنسی و تنوع طلبی جنسی مردان و اینکه تمام هزینه های ضروری زن بر عهده ایشان است سبب شده تا اجازه تعدد زوجات به شرط رضایت زوجه داده شود. البته این رضایت منوط به ابتدای عقد هست صرفاً. اگر کمی تعمق کنید فکر کنم آنرا منطقی خواهید یافت.

- غرور نیست، خواست خدا از بنده اش میباشد، بیایید بجای نگریستن به احکام فرعی دین اسلام به مغز آن بنگرید.

دانشمندی که این رو نوشته : عزیز این زبان رو به زور از نیاکان ما حذف کردند این زبان ایرانی اصلیه عزیز دل ، تو برو بچسب به همون عرب هایی که مادر هامونو به زور به بردگی گرفتن، تو برو معنی غذا رو در زبان عربی چک کن بعد بیا ازشون دفاع کن غذا یعنی ادرار شتر عربا همین قدر برای ما ایرانی ها ارزش قائل هستن تمام زبان و کلمات ما الان عربیه ما ایرانی نمی نویسیم ما الان داریم عربی تایپ میکنیم اما با معنی دیگر(به نظر من اگر زرتشت بده مسیحی بده ، بری بدون دین سر کنی فقط خدا رو قبول داشته باشی از هزاران بار بهتر از دین اسلامه چون به زور بهمون یاد دادن) هرکی ایمان نیاورد گردنشو زدند این یعنی اسلام؟؟؟؟؟؟؟

برو شاهنامه اصلی رو بخون برادر بهت میگه چطوری اسلام رو بهت یاد دادن این شاهنامه ای که الان دست جنابعالیه سانسور شدس یه بیتش اینه

(چو ثروت جمع کرد از شبیخون گری         بپا کرد با راهزنان لشکری

هنگامی که لشکر به ایران رسید خرد خانه ها را به آتش کشید

چو اجدادمان در اسارت گرفت     به خون نیاکان طهارت گرفت

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

- به بردگی گرفتن زنان و کودکانی که در جنگ ایران و اعراب بر علیه سپاه اعراب شمشیر نکشیده باشند یا در لشکر دشمن نباشند مطلقاً حرام است و اسلام این چنین اجازه ای نداده است.

- غذا کلمه ای عربی است شما در لغت نامه دهخدا که مربوط به ترجمه لغات فارسی است نمیتوانید دنبال معنی اش بگردید، غذا در زبان عربی هم بنابر برخی مأخذ معنی بدی نمیدهد:

غذا یعنی آنچه که خورده می شود و آنچه بدن با آن نیرو می گیرد چه خوردنی باشد چه نوشیدنی.(لسان العرب، ج ۱۵ ، ص۱۱۹)
منظور از غذا خوردنی و نوشیدنی و شیر است و (در ضرب المثل) گفته شده است: شیر برای کودک غذاست و برای بزرگان هدیه.(کتاب العین، ج۴ ، ص۴۳۹ )
غذا یعنی آنچه بدن به آن نیرو بگیرد و از خوردنی و نوشیدنی ها باشد. (القاموس المحیط، ج۴ ، ص۳۶۹ )

- اینکه ما به خط پهلوی نمی نویسیم بخاطر ایرادات و مشکلات این خط بوده، اینجا بیایید به سخن متخصصین این امر نگاه بیاندازید (لینک).

- اگر بواسطه تعقل و تحقیق منصفانه و عمیق به این یقین رسیدید که هیچ دین الهی بدون تحریف بر روی زمین باقی نمانده باشد بی دین بشوید اما نگاه کنید ببینید واقعاً این چنین تحقیقی را کرده و به این یقین رسیده اید؟.

- هموطن عزیز، شما چطور به نسخه سانسور نشده شاهنامه دست پیدا کردید که هیچ یک از شاهنامه پژوهان در هیچ موزه یا... ای بدان دست پیدا نکردند و این ابیات را برای شاهنامه بیان نکردند؟.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

در کل دین *** **** فقط خدا ، از اول خدا بوده تا آخرش هم خدا هست و ما قراره به خدا جوابگو نه به پیامبراش تا خدا ایستاده دین **** *** فقط خدا

پاسخ:
این عین متن دین هست که فقط خدا را باید پرستید و فقط بر او باید توکل کرد اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ دین دقیقاً برای همین عبارت شما «فقط خدا» آمده است، آمده تا بگوید فقط خدا را بپرستید اما آنطور که خودش میخواهد و تعیین کرده نه آنطور که خودتان تشخیص میدهید که طبیعتاً اینجا با اشکالات متعددی روبرو خواهید شد.

من فامیلم تاریخ نگار بزرگیه عزیز یه بار میخواست زبان رو با چند نفری رمز گشایی کنه بعد از یه مدتی غیبش زد اصلا معلوم نبود کجا بود بعد از یه مدتی برگشت گفت فقط اسلام فقط اسلام بخاطر چی چون همسال جنابعالی باعث شدن که ما از دین نیاکانمون فاصله بگیریم بعد خیلی محترمانه میگن این زبان قابل فهم نیست به درد نمیخوره(بعد میگن فارسی نیست!!!!!! خوب عزیز این زبات هم فارسی نیست واقعا از گفتن این حرف تنفر دارم ولی باید بگم ما هیچ کدوم ایرانی نیستیم همگی عربیم هم لغات عربی هم دین عربی هرچی که داریم هم مال عرباس ....... فقط میتونم ملالی نیست بجز آنکه فقط یک روز شما خواهید رفت

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

شما از کجا میدانید نیاکانتون ترکان سلجوقی و مغولی و یا اعراب فاتح ایران و یا یونانیان و یا ایرانیان مسیحی در زمان های خیلی دور نبودند؟! یا حتی پیرو مانی نبوده باشند.

عرب چکاره هست خدا را ببینید، دین از آن خداست چه مسیحیت چه یهودیت چه اسلام چه... تمام ادیان از آن خداوند هستند، ببینید کدام دین دستخوش تحریف و... نشده و کامل به زمان شما رسیده همان را دریابید. خدای من و شما و عرب و ترک و بلوچ و انگلیسی و آلمانی و... یکیست، در هر زمانی بر هر قومی پیامبری فرستاده.

حالا ببینید کدام یک از ادیانی که فرستاده تحریف نشده حداقل کتاب اصلی اش و محتوای دینی الهی را میتوان در آن تشخیص داد به کلام خدا در آن دین ایمان بیاورید. وارد مقوله نژاد پرستی نشوید، ما اعراب زرتشتی در یمن داشتیم چرا آنها نگفتند دین ایرانیست و به ما مربوط نمیباشد؟.

بعد با کمال بی احترامی میان میگن (لا اکراهه فی دین)در دین اجباری نیست اما تو برو قانون رو بخون هر کس از دین اسلام خارج شه اعدام و تمام دیگه هرچی رو ازش صلب میکنن هیچی مثل اطلاق چه میدونم محروم شدن ارث و ‌....... بعد در مورد بچه شما میگین اقا وقتی بزرگ شد تغییر بده، زمانی که بزرگ شه با چی تغییر بده برادر خوب وقتی که شما اعدامش میکنید

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

پیرامون مرتد فطری اشتباه متوجه شدید، مرتد فطری مسلمان زاده ای هست که بعد از بلوغ اسلام بیاورد آنهم با اختیار و تعقل، و سپس مرتد شود؛ در اینجا تعریف صحیح مرتد فطری را قرار دادم (لینک). فردی هم که با اختیار و تعقل مسلمان بشود بعداً بخواهد مرتد بشود و ارتداد را علنی کند و توبه هم نکند طبیعیست اعدام شود چون براحتی ازین کار در جهت ضربه زدن به اسلام میتوان بهره برد کاری که منافقین در زمان صدر اسلام میکردند. خب ارتدادش را علنی نکند در اسلام تفتیش عقاید مطلقاً جایی ندارد. میتواند تا آخر عمر خداناباور باشد اما جار نزند من مرتد شدم، کسی حق ندارد در زندگی و عقاید وی کنکاش کند، اسلام این اجازه را نداده است.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

بعد میگن در دین اسلام هیچ کس حق کشتن یک خدا پرست را ندارد....! اونی که داری دین زرتشت رو منکر میشی مگه زرتشت خدا پرستی نیست........؟

میگن اسلام حق کشتن مسیحی را ندارد مگر در شرایطی که علیه او دسیسه کند چون مسیحی خدا پرست هستند این یعنی اینکه دین ما دین گاوچران ها بوده ما شیطان پرست بودیم بعد میگی پول بهشون میدادن تا حمله نکنن! داداش نیاکان ما از اینکه به ****** خوران پیول بدن حالشون به هم میخورده

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

بر اساس آیه شریفه کلام الله وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ یک مسلمان هیچ انسانی را با هیچ عقیده ای حق کشتن ندارد مگر اینکه خداوند اجازه داده شود که در اینجا فقط کفار حربی و بحث قصاص را داریم. کاری به خدا پرست بودن یا نبودن ندارد مادامی که بر علیه حکومت اسلامی فعالیت نرم (تبلیغ و...) یا گرم (شورش یا...) مشخصاً جان و مالش در امان است.

بنظرم میتوانید از ادبیات بهتری هم استفاده کنید، مثلا اگر کسی بگوید ایرانیان ادرار گاو خور [به سبب اینکه در آیین زرتشت ادرار گاو مقدس بوده و از آن جهت مراسم هایی همچون غسل و یا دعا خواندن به آن و «نیرنگ» شدن و خوردنش بهره میبردند] فکر نکنم شما قبول کنید این توهین را و سریعاً میگویید همه ایرانیان در همه زمان ها که نمیخوردند. پس برای اعراب هم بخصوص که بخشی شان از هموطنان ما هستند بهتر نیست از کلمات بهتری بهره بجوییم؟!.

با سلام و احترام

شما گفتید ک زرتشت شاش گاو میخورده وباهاش غسل میکرده و حتی کفتین تحریف شده... این برا همه دین ها است وای هندو ها بدوندن ک شاش گاو مقدس میشموردند داداش فقط خواستم بگم هردینی یک سری مشکلات دارد

پاسخ:
با سلام؛ و اما بعد:

- من بعنوان واقعیتی تاریخی نگفتم زرتشت اینکارها را میکرده، این چیزیست که در آیین زرتشت ساسانی وجود داشته، زندگی زرتشت در پرده ای از ابهام قرار داره و آنقدر این ابهام شدید هست که ما حتی نمیتوانیم بفهمیم زرتشت شخصیتی تاریخی بوده است یا خیر.

- باید دید مشکلات دین به متن دین برمیگردد مشابه آیین زرتشت یا به رفتار و عمل پیروان دین مشابه اسلام. در مورد اولی این مقوله ابطال الهی بودن دین باید در نظر گرفته شود، دینی الهی چون از جانب خداوند خالق هستی است نمیتواند دارای این اشکالات باشد.

- آیین زرتشت و هندوئیسم دارای ریشه مشترک هستند، هندوها آریایی محسوب میشوند منتهای مراتب جزء گروهی از آریایی ها که از ایران به سمت هند مهاجرت کرده و در فلات ایران باقی نماندند. فلذا وجود این شباهت ها طبیعیست.

درود ابتدا واقعا تاسف بار است که مقدسات دیگر ادیان را مورد تمسخر قرار بدهید که این شعور شما و تربیت اسلامتان را نشان میدهد اول از همه شما گفتید که برای این که زرتشتی واقعی باشیم باید با مادرمان هم خواب شویم و با ادرار گاو غسل کنیم این حرف چندین هزار سال پیش را نمی‌توان با الان مقایسه کرد چرا که شاید الان این کار ایراد داشته باشد ولی در آن زمان ایراد نبوده اما اگر احکام اسلام را بخواهیم بررسی کنیم ایراد های زیادی است : این که مسلمان با زور مردم را وادار به دین خود کردند و کشت و کشتار راه انداختند پس اگر آنقدر به دین خود اعتماد داشتند لازم بود چنین کاری کنند؟ این که زنان حتی اجازه بیرون آمدن از خانه را نداشتند و برای آن ها کفش هم ساخته نمیشد ، این که زنان اختیار لباس خود را نیز نداشتند ، زنان در هیچ کاری مشارکت نداشتند چه در بیرون و چه در سیاست ، مردان هیچ کدام بر یک زن وفادار نبودند و چند همسری بسیار رواج داشت ، کتاب خودتان قرآن گفته است که مردان حق کتک زدن زن را دارد ، زن در ارث همیشه از مردان کم بوده ، در شهادت دادن هم شهادت یک مرد بر دو زن برتری دارد ، زنان در کوچکی قبل از رسیدن بلوغ شوهر داده می‌شدند همین فاطمه شما که در ۹ سالگی ازداوج کرد ! هم برای علی کثر شان است که با یک دختر ۹ ساله که بچه است ازداوج کرده و در آن سن او را نیز حامله کرد! و هم برای محمد بی غیرتی است که دختر خود را در ۹ سالگی شوهر داده است! ، زکریای رازی ۹۰۰ سال پیش مشروب را کشف کرد و اسلام ۱۴۰۳ سال پیش آن را حرام کرد؟ ، پس اگر خدای دانا است چرا چندین دین را به وجود آورد از همان ابتدا محمد را میفرستاد یعنی خدای شما به مرور زمان عاقل تر شد ؟ پس از اختراع دوربین چرا دیگر معجزه صورت نمیگیرد اگر این معجزه ها واقعی است پس در این دوران هم صورت بگیرد ، مردان عرب انقدر بی غیرت بود که زنان خود به عنوان پاداشی شخصی که به آن ها نیکی کرده قرار می‌داد حتی در روایت ها هم آمده است ، این همه مسلمان در جهان است ولی ۳۱۳ مسلمان راستی وجود ندارد که مهدی ظهور کند ، مسیحی ها اگر معجزه عیسی را در دست داشتند کل جهان را مسیحی کرده بودند اما با این که معجزه را ندارند تعداد مسیحی از همه ادیان بیشتر بوده اما شما مسلمان با داشتن معجزه محمد ، قرآن ، که در تمامی خانه ها هست هیچکس را نمی‌توانید مسلمان کنید و از مسیحی ها جلو بزنید ، شما با داشتم یک خدا ، یک پیامبر ، یک کتاب آسمانی همیشه بین مسلمانان جنگ و خون‌ریزی است اما کشور هند با وجود میلیارد ها نفر و با این که بیش از ۲۰۰ مذهب وجود دارد حتی یکبار هم جنگ نکردند این ناکافی بودن دین شما را نشان می‌دهد ، کوروش بزرگ چندین هزار سال پیش که حقوق بشر را وضع کرد و گفت که در جنگ با زنان ، دختران ، سالمندان ، کودکان کاری نداشته باشید و آن ها را غارت نکنید و در هیچ جنگی اجبار برای پذیرفتن دین نداشت ، محمد شما همه را مجبور به پذیرفتن دین کرد ، مگر نمی گویید خداوند سرنوشت همه را تعیین می‌کند پس اگر فردی ظالم و مومن بود تقصیر فرد نیست پس نباید مجازات شود ، مگر شراب حرام نیست ؟ پس چرا بیشتر مریضی ها مانند معده درد با شراب درمان می‌شود ، اگر دین و احکام خدا باعث آسیب به انسان نمی شود پس چرا بیشتر کسانی که روزه می‌گیرند زخم معده میگیرند ، پس اگر خداوند بندگان خود را دوست دارد چرا فرزند را به مرد می‌دهد و می گوید مادر فرزند فقط داعیه آن است و حق مالکیت بر فرزند ندارد ، پیروان خدا انقدر بی اعتماد به دین بودند که عرب ها نیز دیگر مکان های مقدس حجاب و احکام رو رعایت نمی کنند ، پس اگر نام خدا انقدر برای شما مقدس است چرا به دروغ به نام خدا سوگند می‌خورید ، دین شما با شادی پیروان مخالف است و حتی در اهنگ نیز آن ها را محدود کرده است و همیشه آن ها را به عزاداری و گریه تشویق کرده است ، تصاویر و فیلم های *** نیز حرام کرده که هیچ کس رعایت نمی‌کند و... پس هیچ وقت به ادیان و دین دیگران توهین نکنید زیرا که خودتان ضرر میکنید ، پایدار اهورامزدا

پاسخ:
با سلام سانیا خانم، متن بلندی نوشتید و موارد متعددی را در آن مطرح کردید. بهتر بود یک یا دو سه مورد را در هر کامنت مطرح تا بتوان با تمرکز بهتری بحث کرد و سپس بعد از حل شدن کامل آن موارد به سراغ شبهات بعدی تان بروید.

- نقد بدون توهین و تهمت تمسخر نیست بلکه سازنده میباشد. اگر اشتباه از من و عدم اعتبار نقد من است که لازم میباشد بصورت منطقی نشان داده شود، اگرم نه که بجای توهین خواندن نقدی مستدل بهتر است آنرا قبول کنید.

- این سخنتون عجیب نیست که آمیزش جنسی با مادر و غسل با ادرار گفت چند هزار سال پیش عجیب نبوده؟ در صورتی میتوان این ادعا را قبول کرد که نشان بدهید در اکثریت غالب تمدن های چند هزار سال پیش این چنین چیزی وجود داشته است که تحقیقاً میدانیم نیست.

- اجبار در گرویدن به اسلام وجود ندارد، آیه شریفه کلام الله (لا إکراه فی الدین) بهمین دلیل نازل گردید.

- آنجا که گفتید «برای آن ها کفش هم ساخته نمیشد» متوجه سخنتون نمیشوم، در حجاز عهد پیامبر (ص) برای زنان کفش درست نمیشد و پا برهنه رفت و آمد میکردند؟ اگر اطمینان دارید ممنون میشوم سندش را در اختیار من بگذارید.

- اینکه میفرمایید زنان اختیار لباس خود را نداشتند سخن دقیقی نیست، زنان میتوانند برهنه باشند لکن دو قرینه در جلوی خود یا شوهر یا پزشک در صورت ضرورت باید رعایت شود. غیر از آن این دیگر صرفاً حقوق آن زن نیست. برای درک بهتر شما خیابانی را تصور کنید که در آن صد نفر مرد با لباس نیمه برهنه و بدن ورزیده و ورزشکاری در رفت و آمدند و مقابلش خیابان دیگری که صد نفر مرد با پوشش نسبتاً کاملی. شما بینی و بین الله هیچ فرقی برایتان نیست رفتن در این دو خیابان؟ یعنی برایتان هیچ فرقی ندارد؟ فکر کنم در صورت پاسخ منفی باید پیش یک سکسولوژیست بروید.

- منظورتان از عدم مشارکت زنان را متوجه نمیشوم، الآنه دیدگاه هایی مطرح است که اسلام هیچ منعی فی المثل برای قضاوت زنان هم حتی نداشته است. خود قرآن هم مثلاً در آیه ای به گواه گیری از زنان در انعقاد پیمان ها اشاره میکند. اینها نشان از فعالیت اجتماعیست مشخصاً.

- اینکه میگویید «مردان هیچ کدام بر یک زن وفادار نبودند» سخنی اشتباه است، هیچ قرینه ای در تاریخ نداریم رأی به صحت این گفتار بدهیم. ازین امر که بگذریم این مقوله به خود زنان هم برمیگردد که حاضرند زن دوم و سوم و چهارم مردی بشوند. حالا مشابه غرب ممنوعش کنند، در غرب رابطه تمام مردان متأهل به یک زن که همسرشان باشد محدود شده است؟ این چیزی جز یک محدودیت ذوقی نیست.

- آن آیه کتک زدن در قرآن کریم نیاز به نگاه بهتری دارد، با سو گیری نگاه کردید، قرآن کریم میگوید زنی را که ناشزه است بعنوان مجازات بعد از تذکر و ترک بستر هنگام شب میتوانید بزنیدش. البته این زدن هم نباید مستلزم دیه باشد چون استثنایی بر این امر بیان نشده، بعضاً روایت شده زدن با چوب مسواک که اگر سرچ کنید متوجه میشوید زدن به آن صورتی که در ذهن شما نیست وجود ندارد. حالا شما بفرمایید با زن ناشزه ای که دنبال متارکه و طلاق هم نیست باید چکار کرد؟ چطور وی را به سبب عمل خلاف تعهد زناشویی که انجام میدهد مجازات کرد؟ برای مرد زندان و... وجود دارد اگ مثلاً نفقه ندهد که جزء تعهدات زناشویی اش است، برای زن دیگر زندان مثلاً پیش بینی نشده است. شما چه راه حلی اینجا دارید؟.

- برای مقوله شهادت زن بنگرید به اینجا، اشتباه میکنید. برای مقوله ارث بر میگردد به مسئولیتی که طرفین دارد، یک مرد مسئولیت زندگی بر دوشش است لکن یک زن خیر، ممکن است فردی که ارث هم میبرد مجرد باشد و مجرد بمیرد اما عموماً در جامعه اسلامی مال و اموال مرد باید نفقه زن و فرزندانش را تأمین کند لکن زن این چنین مسئولیتی بهیچ روی ندارد.

- ازدواج فاطمه زهرا (س) در نه سالگی معتبر نیست: بنگرید به اینجا. اساساً ازدواج دختر خردسال در اسلام هم صحیح نمیباشد: بنگرید به اینجا.

- این چه حرفیه میزنید زکریای رازی کجا مشروب را کشف کرد؟ قبل تر از وی مشروب مورد استفاده بوده است و حتی در قرآن سخن از حرمت نوشیدن آن میباشد.

- آیه شریفه کلام الله به صراحت میگوید اسلام هم عین مسیحیت و یهودیت و... میباشد تمام اینها ادیان الهی اند و هیچ برتری ندارند. بعبارتی تمام 124 هزار پیامبر یک دین را تبلیغ میکردند. صرفاً بر حسب گذر زمان و تحریفاتی که روحانیون دینی و... انجام میدادند متن دین دیگر در دسترس مردم قرار نمیگرفت فلذا پیامبر جدیدی مبعوث میشد تا انسان ها را به راه حق و برگشتن از باطل بخواند.

- درست نیست که میگید چرا بعد از اختراع دوربین دیگر معجزه نداریم، مگر بعد از اختراع دوربین پیامبری مبعوث شده که انتظار معجزه دارید؟. آخرین پیامبر زمانی رحلت نمود که هیچ دوربینی در کار نبود.

- اینکه عنوان میکنید مردان عرب بعنوان پاداش زنان خود را میدادند خلاف حکم صریح اسلام و باطل است، یحتمل منظورتان کنیزان (برده های زن) بوده که در تمدن های دیگر رفتاری بدتر با ایشان میشده و در حقیقت اسلام اصلاح کننده رفتار با برده ها بود.

- آنجا که گفتید «ولی 313 مسلمان راستی وجود ندارد که مهدی ظهور کند» سخن درستی نیست. کاری ندارم برخی بر اساس نظریات شاذ و بی اساس خود چه مهملاتی میگویند اما آنچکه قرآن و روایات معتبر و محکم میگویند این است که امر ظهور فقط دست خداوند است و امام زمان (عج) زمانی ظهور خواهند کرد که خدا اراده کند. صرفاً نشانه هایی برای زمان ظهور بیان شده. ازین بیشتر هرکسی هرچه گفت نظریه یا فرضیاتی بیش نیست.

- اشتباه میکنید بر اساس نظر سنجی مؤسسه معتبر PW اتفاقاً اسلام رشد بسیار بالایی را داشته و در آینده از مسیحیت نیز جلو میزند: بنگرید به اینجا.

- کوروش دوم در کدام قسمت استوانه اش گفته است که «در جنگ با زنان دخترا سالمندان کودکان کاری نداشته باشید»؟! من ترجمه های مختلف فارسی و انگلیسی را ازین استوانه دیدم، چیزی که شما میگویید در آن وجود خارجی ندارد.

- هندوهای افراطی همین الآن هم باعث آزار و اذیت مسلمانان هستند معلوم است که از جهاتی نوعی جنگ هرچند پراکنده ولی داخلی هست در همان هندوستان: بنگرید به اینجا. حجم این درگیری ها بشدت زیاد میباشد فلذا توصیه میکنم مطالعه اش کنید. تاریخ هند کم درگیری نداشته است.

- تعیین سرنوشت بر عهده خداست و به اذن او برگ هم از درخت نمی افتد اما خدای هستی الله این امر را بر عهده اختیار انسان قرار داده. قرآن اینجا صرفاً دارد دامنه قدرت و اختیارات خداوند را تعیین میکند وگرنه در آیاتی دیگر مختار بودن انسان و اینکه مسئول اعمال خودش است را نیز تأیید کرده است.

- این سخنتان که گفتید: «بیشتر مریضی ها ماننده معده درد با شراب درمان میشود» مستند به کدام تحقیق جامع علمیست؟ آیا درمان و دارویی بهتر از شراب نیست؟ پس چرا بعضاً عنوان شده توسط خود غربیون که شراب مصرف نکنید؟:

یک تحقیق جهانی به این نتیجه رسیده که مصرف الکل هر چقدر هم کم برای سلامتی مفید نیست و بهترین توصیه پرهیز کامل از نوشیدن الکل است. این تحقیق در نشریه لنست منتشر شده و نتیجه بررسی مصرف الکل در افراد ١٥ تا ٩٥ سال در ١٩٥ کشور دنیا بین سال‌های ١٩٩٠ تا ٢٠١٦ است.

- آنجا که گفتید «بیشتر کسانی که روزه میگیرند زخم معده میگیرند» فارغ ازینکه من سندی در منابع پزشکی برایش ندیدم اما خودم و خانواده ام و برخی اطرافیانم نیز که روزه میگیرند تابحال طی این سالها ندیدم دچار زخم معده بشوند.

- مالکیت در اینجا مطرح نیست سرپرستی مطرح میباشد. پدر حق ندارد هرکاری دلش خواست با فرزند بکند و سرپرستی بعد از هفت سالگی هم بر عهده پدر است چون بالاخره تا فرزند به سنی برسد که خودش والد قیم خود را بتواند انتخاب کند می بایست فردی سرپرستش حتماً باشد. اینجا کل هزینه های فرزند بر عهده پدر میباشد نه مادر پس طبیعیست سرپرستی هم بعد ازینکه دیگر فرزند دوران خردسالی را پشت سر گذاشت به پدر بدهند.

- هرکسی به دروغ نسبت به خداوند سوگند بخورد نه تنها عمل باطلی انجام داده بلکه باید کفاره هم بدهد. البته منظور قسم هاییست که با اراده فرد و مشخصاً به قصد قسم خوردن به نام جلاله خداوند اقامه میشود نه مثلاً سخنان عُرفی مثل بخدا غذا نخوردم و...

- اشتباه میکنید در هیچ کجای دین این نیست که حتی در روز های عزا کسی حق خندیدن و... ندارد صرفاً عنوان شده عزاداری کنید نه اینکه 24 ساعت غمزده باشید. کلش هم یک دهه در محرم و یک دهه برای فاطمیه و برای بقیه معصومین بجز امام زمان (عج) هرکدام یک روز است. یک روز هم وفات حضرت زینب (س). بیش از 35 روز هم نمیشود. از آنطرف روز ولادت معصومین هم هست که میشود 14 روز. بقیه روزها هم شاد باشید، حرام نیست.

- سخنتون درست نیست که هیچ کس ندیدن فیلم های مستهجن جنسی را رعایت نمیکند، من به شخصه خودم سعی میکنم از چارچوب دین تخطی نکنم در این مقوله.

- این همه انرژی صرف کردید و کامنت نوشتید اما دیدید که چقدر تفکرات و برداشت های اشتباه در کامنتتان بود؟ بنظرم بهتر است زین پس دقیق تر به فلسفه دین و فلسفه دینی نگاه کنید.

سلام پس دین اسلام هم 

قرآن به عربی است وما فارسی زبانیم

 

پاسخ:
با سلام پرستو خانم

نفهمیدن دو حالت داره، یکی ذاتی هست دیگری اکتسابی، مثلاً نفهمیدن زبان عربی و یا چینی و انگلیسی توسط شما اکتسابی هست و میتونید با تلاش و... اونها رو بفهمید اما نفهمیدن مثلاً برخی زبان های باستانی ذاتیست و دانشمندان هیچ فهم و درکی ازونها ندارند و به مثابه مشتی اشکال مبهم اند.

زبان اوستایی قدیم که گاتاها با آن نوشته شده گرچه صد درصد غیر قابل فهم برای دانشمندان نیست اما بشدت درش اختلاف و فهمش زیر سؤاله، دلیلش هم واضحه، این زبان چندین قرن و خیلی بیشتر از دو هزار ساله منسوخ شده، نه کسی با آن تکلم میکرده ولو دو هزار سال پیش نه متن مکتوب دیگری جز اوستای قدیم با آن زبان هست برای همین عملا فهم کاملش ناممکنه. فلذا قیاستون با قرآن و زبان عربی اساساً نادرست هست.

خداوند در قرآن ذکر کرده اگر قرآن را به زبان عجمی نازل میکرد میگفتند قرآنی عجمی از پیامبری عربی؟، و مشخصاً این مقوله منطقی نبود. بهرحال یک پیامبر از یک قوم باید برگزیده میشد و با زبان زنده همان قوم وحی را به تمام اقوام اطراف و... هم ابلاغ میکرد، حالا اگر ایرانی بود اعراب باستان پرست میگفتند چرا ایرانی هست و عرب نیست و... الخ. این ها بهانه و لجاجت با دین الهیست نه عذر موجه برای ایمان نیاوردن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی