مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اکبر طبری پور معاون اجرایی ریاست قوه قضاییه در زمان آیت الله لاریجانی و آیت الله هاشمی شاهرودی که در هفته اول ریاست حجت الاسلام رئیسی از صمت خود برکنار شد از مفسدینی بود که پرده از حلقه نورانی و معصومیت بی بدیلی که برخی به دور قوه قضاییه کشیده بودند برداشت و نشان داد تنها چهارده معصوم وجود دارند و نه چهارده معصوم بعلاوه قضات جمهوری اسلامی ایران آنچنان که بر پاک بودن قوه قضاییه تأکید میکنند. ابتدا دو مطلب را نقل میکنیم که از قضا یکی از این مطلب ها مربوط به قبل از دستگیری طبری است :

مطلب اول : سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم اکبر طبری و دیگر متهمان به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی بابایی از وکیل متهم علیزاده خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام متهم علیزاده، از وکیل متهم خواست دفاعیات خود را بیان کند.

وکیل متهم علیزاده گفت: نماینده دادستان در جلسات قبل گفتند که شعبه ١٥ بازپرسی کانون پرونده‌های طبری است این درحالی است که موکل من مشتاق رسیدگی به پرونده‌های طبری نبود.

وکیل متهم علیزاده درباره اینکه گفته شده پیش نویس قرار بازپرس علیزاده در دست طبری بوده است، افزود: این موضوع به موکل من ارتباطی ندارد.

این وکیل اظهار داشت: در اواخر سال ٩۵ دو گزارش توسط سازمان اطلاعات سپاه و به فاصله ۴۵ روز به دادستانی داده می‌شود. گزارش اول درباره دانیال زاده و فریدون [برادر حسن بیک خونخوار] و گزارش دوم درباره ارتباط ناسالم دانیال زاده و طبری بوده است. این گزارش به موکل من ارجاع می‌شود.

این وکیل اضافه کرد: پس از بررسی برای متهم طبری قرار منع تعقیب صادر می‌شود و در این قرار برای دانیال زاده تصمیم گیری نشده است.

وی ادامه داد: دلیلی از گناهکاری موکل من در پرونده وجود ندارد.

وکیل متهم علیزاده درباره اتهام رشوه موکل خود گفت: دانیال زاده می‌گوید از رشوه ٣ میلیاردی اطلاع ندارد. زاهدیان نیز تا ٦ ماه نسبت به این رقم اظهار بی اطلاعی کرده است.

وکیل متهم علیزاده گفت: متهم در پرونده‌هایی که قرار منع تعقیب صادر شده است فقط طبری بوده است و حرفی از دانیال زاده و مشایخ نبوده است و طبری هم از خود دفاع کرده است.

وکیل خطاب به رییس دادگاه گفت: لطفا وکیل دیگر نیز صحبت کند.

عبدالعلی محمدی یکی دیگر از وکلای متهم علیزاده گفت: لایحه را تقدیم دادگاه می‌کنم.

دیگر وکیل متهم علیزاده در باب اتهام ارتشا موکل خود گفت: دلیلی که در این مورد وجود دارد اظهارات زاهدیان است.

وی ادامه داد: گفته شده موکل بنده سه میلیارد پول گرفته است که این مبلغ با نرخ امروز معادل ١٣.٥ میلیارد است.

وی افزود: حال فرض بگیریم علیزاده پول گرفته؛ این رشوه را برای کدام تصمیمش گرفته است؟

در ادامه این جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: اگر می‌گوییم کانون پرونده‌های طبری در شعبه علیزاده بوده است با مدرک بیان می‌کنیم. پرونده‌های مهمی که ضابط علیه طبری گزارش کرده است در این شعبه بررسی شده است. افرادی بوده‌اند که املاک بسیار نفیس به طبری می‌دادند و ما دیدیم پرونده این فرد به شعبه علیزاده رفته است و فرآیندهای نادرست در خلال این رسیدگی را لمس می‌کنیم.

قهرمانی افزود: قاضی استقلال دارد و اعتقاد داریم قاضی که استقلال ندارد عدالت هم ندارد.

نماینده دادستان گفت: در پرونده املاک روما بر اساس گزارش اطلاعات سپاه مستندات فنی وجود دارد که نشان می‌دهد که رابطه سویی میان دانیال زاده و طبری وجود داشته است. درباره طبری منع تعقیب صادر می‌شود، اما برای دانیال زاده نه در دادسرا و نه مقام اظهار نظر مفتوح گذاشته نشده است. پرونده تمام می‌شود و به بایگانی رفته است. آیا پذیرش نفوذ ناظر به این است که حتما منع تعقیب صادر شود؟

نماینده دادستان گفت: در گزارش سازمان اطلاعات سپاه در پرونده دانیال زاده و فریدون آمده است دانیال زاده به فریدون رشوه داده است تا فریدون مدیرعامل‌های چندین بانک را منصوب کند. در آن گزارش نشان می‌دهد دانیال زاده از بانک رفاه و ملت تسهیلاتی گرفته است که مشمول اخلال است. اما علیزاده از بانک رفاه و ملت تحقیق نکرده است. چگونه علیزاده منع تعقیب زده است.

 

ابتدا بیایید بیشتر درباره دانیال زاده و فریدون بدانیم :

روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در گفت‌وگویی تلویزیونی درخصوص بازداشت رسول دانیال‌زاده مشهور به سلطان فولاد گفت: وی یکی از محکومان پرونده‌های کیفری بود که قصد مراجعت به کشور را نداشت؛ اما با پیگیری‌های اطلاعاتی و رصدهای مختلف و اقداماتی که سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران انجام دادند، پذیرفت که طی یک مسیر هدایت شده به کشور بازگردد.

پیش از این از سوی سخنگوی قوه قضاییه مطرح شد که رسول دانیال‌زاده از مرتبطین با حسین فریدون و اکبر طبری بوده است.


دانیال‌زاده در خصوص نحوه آشنایی خود با حسین فریدون گفته است: «از طریق شخصی به نام محمدی با حسین فریدون آشنا شدم و ساختمان کریم‌خان را برای انتخابات تحویل فریدون دادم.»


به گزارش رجانیوز بنا به اظهارات دانیال‌زاده حسین فریدون در دو یا سه فقره جمعا ۲۶ میلیارد تومان به عنوان قرض از او پول دریافت کرد. پولی که به قول خود فریدون پول دستی بوده است؛ اما قرضی که هیچ‌گاه برگردانده نشد.  همچنین می‌توان به  یک منزل ویلایی به متراژ ۶۴۰ متر مربع در منطقه سعد آباد تهران به نام خانم غفوری همسر فریدون اشاره کرد که کل مبلغ معامله آن ۱۴ میلیارد تومان بوده و منابع آن از سوی دانیال‌زاده تامین شده است.


پرداختی‌های دانیال‌زاده به فریدون به ملک سعدآباد و  همچنین پرداخت مخارج مراسم تشییع والده فریدون محدود نیست.پس از ردیابی‌های مالی مشخص شد ده میلیارد تومان از مبدأ حساب شخصی رسول دانیال‌زاده طی دو فقره چک سه میلیارد تومانی و یک فقره چک ۴ میلیارد تومانی به حساب حسین بهشتی در تاریخ ۱۷ آذر ۹۳ واریز شده است. همچنین در تاریخ ۲۵ آذر ۹۳، مبلغ ۲۱ میلیارد تومان از حساب دانیال زاده به حساب مصطفی ثابتی سهی و از آنجا به حساب مسعود احمدی زاده واریز شده است.

 

در مطلب اول متوجه شدید که نهادی که باعث شده است اکبر طبری به دام بیافتد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است و این یعنی ضابط قضایی در پرونده اکبر طبری ، اطلاعات سپاه است . اما چرا خود حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه [ تنها نهاد مستقل از ریاست دادگستری استان در قوه قضاییه که مسئول نظارت بر قضات است ، بر خلاف نیروهای مسلح که علاوه بر حفاظت و اطلاعات ، بازرسی و عقیدتی سیاسی نیز دارند ] نتوانست جلوی اکبر طبری را بگیرد ؟ نفهمید ؟ پس چرا در همان اوایل ریاست آقای رئیسی ، طبری را برکنار کردند ؟ خب اگر بنا به تعویض و خانه تکانی در قوه قضاییه بود کسانی همچون اژه ای و ... هم بودند که بخواهند برکنار شوند ، پس واضح است دلیل برکناری طبری فساد او بود آنهم قبل از دستگیری وی اما آنها که میدانستند پس چرا حفاظت قوه قضاییه ورود پیدا نکرد ؟ پاسخ این سؤال را در سخنان اژه ای میتوان دید :

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران به پرونده اکبر طبری اشاره کرد و گفت: یک بحث این است که آیا طبری در مراجع قضائی در دادگاه و در مراکز اداری و غیره چقدر فسادش به دیگران سرایت کرده است؟ در این زمینه تحقیقات مفصلی صورت گرفته و برخی افراد با او همکاری کردند. از طرق دستگاه‌های مختلف در بین قضات دو نفر قاضی بازداشتی شاغل و دو قاضی بازنشسته داشتیم.

وی افزود: در بین کارمندان اداری هم تعداد معدودی از کسانی که در حوزه مربوطه‌اش کار می‌کردند جز متخلفان هستند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مجموعه تا الان ۲۱ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند.

آیا فساد این فرد به گونه‌ای بوده که آشکار بوده است؟ پاسخ این است که این فرد پیچیده رفتار می‌کرده و بروز و ظهور نداشته است.

یک شایعاتی همواره مطرح بوده اما هیچ وقت به مرحله‌ای نرسید که تحقق یابد.

وی تصریح کرد: کلاهی کی معلوم شد که نفوذی بود؟ بعد از فرارش مشخص شد، اما خب عده‌ای هم قبل از فرارش به او مشکوک شدند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: کشمیری هم همینطور، شهید بهشتی به او اعتماد کامل داشت.

وی افزود «طبری یک کار پیچیده انجام داده بود. ریاست قوه قضائیه قبل و بعد از دستگیری گفتن که برای بنده محرز نشده بود در ماه‌های اخیر هم خبرهایی مطرح بود اما از سویی برخی هم می‌آمدند و از وی تعریف می‌کردند.

برای ریاست وقت قوه قضائیه و اکثر مسئولان به جز مرحوم خلفی چیزی ثابت نشده بود که بتوان وی را تحت تعقیب قرار داد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در پرونده‌هایی که رسیدگی قضائی شد از جمله پرونده دانیال زاده ردپای طبری دیده شد.

دانیال زاده دو پرونده دارد. در پرونده حسین فریدون هم سرنخ‌هایی از طبری دیده شد. شایعاتی از قبل بود اما از جایی به بعد مصداق پیدا شد.

 

قسمت های پررنگ را خوب بخوانید که یک درد را نشان میدهد ، یک درد در نظام چهل و چند ساله ما ، درد بند پ . بند پ را میشناسید ؟ بندی است که باعث میشود فرزند هاشمی رفسنجانی میلیاردر شود ، بندی است که باعث میشود تا فرزند فلان مقام مسئول بتواند و داشته باشد که عروسی میلیاردی بگیرد ، بندی است که باعث میشود یک نفر در رأس قوه قضاییه دستور بدهد فلان قاضی فلان کار را بکند و 21 نفر درگیر پرونده او باشند. آقای اژه ای بیان میکند کشمیری را هم شهید بهشتی قبول داشت !!! آقای بهشتی اگر قبول داشت ، آقای رجایی هم قبول داشت ، آقای باهنر هم قبول داشت ، خود امام هم چیزی درباره وی ندیده بود ، اما طبری چه ؟ وقتی خودتان اقرار میکنید که شایعاتی بوده [ دقت کنید ، هنوز میگوید شایعاتی بوده !! یعنی یک نفر این مقدار اهل زد و بند باشد که بیست و یک نفر درگیر باشند ( غیر از آنهایی که با آقای طبری روی سلام و علیک و تعامل کار حل میکردند و تنها آنهایی که با دستور و رابطه کار انجام میدادند به بیست و یک نفر میرسیده است ) و در دو پرونده با دو گزارش اطلاعات سپاه متهم باشد و میلیاردی پول بگیرد آنوقت تنها شایعاتش به گوش آقایان برسد و رئیس قوه قضاییه هم تشخیص نداده و روی هوا و دلبخواهی آقای طبری را برکنار کرده باشند !!! چه سخن کذبی ] آنوقت درباره کشمیری اینطور بود ؟ خیر ، درباره طبری پرونده هایش به شعبه پانزده بازپرسی میرفته است و وقتی همانجا منع تعقیب صادر میشده آنوقت نباید حفاظت و اطلاعات شک میکرد ؟ بار اول بدون سند بوده و منع تعقیب طبری درست بود، برای بار دوم چرا دوباره رد پایش در پرونده ای مشابه پیدا میشود ؟ اطلاعات سپاه مگر کشک است و کشک بیرون میدهد که بیهوده کسی را در پرونده ای متهم کند ؟ کدام دادستان و یا معاون دادستانی پرونده های مربوط به طبری را مدام به این شعبه ارجاع میداده است ؟ چون بازپرس میخواسته است ؟ چون طبری میخواسته است ؟ این زد و بند ها البته در قوه قضاییه به وفور یافت میشود و دلیل محاکمه نکردن فردی که پرونده ها را ارجاع میداده است همین است : زد و بند قبول شده در قوه قضاییه . الله گواهی میدهد که هرچه در نظام بالاتر میرویم از آدم هایش قدیسه های معصومی ساخته اید که کسی جرئت نکند بگوید مفسد اند ، آنچنان که رهبری قبل از انتخابات ریاست جمهوری 96 به صراحت بیان کرد که هرکه را که شورای نگهبان تأیید میکند صالح است ، صالحی که سفره مردم را نه کوچک ، نه کمتر که به آتش کشید . کسی میداند به قضات چقدر حقوق میدهند ؟ به یک دادیار ساده نزدیک به ده میلیون تومان حقوق ماهیانه میدهند آنوقت فکر کنید قضات تجدید نظر و کیفری یک چقدر حقوق میگیرند [ دادستان و ... که الله اکبر ] ، اگر اینها باید حقوق زیاد بگیرند که محتاج نباشند پس فلان مدیر هم باید حقوق نجومی بگیرد که محتاج نباشد [ بماند که 99 درصد مردم باید محتاج باشند ] پس چرا حقوق های نجومی را در بوق و کرنا کردید ؟ اما عدل علی (علیه السلام) میگوید غلط میکنند بالا دستی های نظام و حتی پایین دستی هایشان از مردم عادی بیشتر حقوق بگیرند ، غلط میکنند که می آیند و در دادسرا خودروی قسطی آنهم به قیمت کارخانه میدهند [ اینها بخشی از بده بستان ها است که من حقیر میدانم ]. اینجاست که کلام امام خمینی (رحمت الله علیه) به وقوع می پیوندد که اگر روزی دولت بدنبال کاخ باشد باید فاتحه این مملکت را خواند [ مبرهن است مصداق دولت میتواند هر بخشی از نظام باشد و نه تنها قوه مجریه ] .

آقای اژه ای قرار میکنند که پیچیده بوده و ظهور نداشته است ، واعجبا !! آقای طبری به ماهم یاد بدهید که چندین سال میلیاردی پول بخورید و ظهور هم نداشته باشد ، این ضعف و خفت و سادگی و بدبختی در درجه اول ریاست قوه قضاییه و در درجه دوم حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه را میرساند.

نکته دیگر در میان سخنان اژه ای آنجا بود که بیان کرد در پرونده دانیال زاده رد پای طبری پیدا شد و میدانیم که ضابط قضایی رسیدگی کننده به پرونده دانیال زاده اطلاعات سپاه پاسداران بوده است ... بازهم سپاه به داد این نظام رسید ... .

در سخنان آقای اژه ای به صراحت بیان شد که برای مرحوم خلفی متخلف بودن طبری اثبات شده بود، اما این آقای خلفی چه کسی است که شرف پیدا میکند به رییس قوه قضاییه ای که معاون اجرایی اش را نشناسد و حفاظت و اطلاعاتی که ارزه گرفتن کله گنده ها را ندارد ؟ :

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی خلفی معاون قضایی قوه قضاییه بوده است. بدلیل اینکه ایشان بند "پ" را نداشته و جزء معدود افرادی بوده اند که بواسطه لیاقت خود به این سطح از نظام رسیده بوده اند بنابراین اطلاعاتی درباره وی در دسترس نیست و به جز چند پیام تسلیت ساده که بیشترش را برای مفسدین رانت خواری چون هاشمی رفسنجانی نیز داده شده بوده است، چیز خاص دیگری رؤیت نمیشود.

این لینک مربوط به آخرین سخنان مرحوم خلفی است.

و اما برسیم به قبل از دستگیری طبری و ... یادتان است که بین دفتر آیت الله لاریجانی و دو نماینده مجلس بحث شد و در فضای مجازی صدا کرد ؟ بنظرتان دلیل آشفتگی و عصبانیت دفتر لاریجانی از دو نماینده مجلس چه بود ؟ معلوم است : اکبر طبری ، بنگرید :

علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس نهم، اکبر طبری را عنصر فاسدی در قوه قضاییه خواند و ادعا کرد که دو رئیس قوه را بیچاره کرده است.

محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای مجلس دهم نیز پیش از این خبر داده بود که بر اساس اطلاعات او، اکبر طبری همراه صادق آملی‌لاریجانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است. بعد از انتشار این گزارش دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار جوابیه‌ای از این دو فعال سیاسی اصولگرا انتقاد کرده و آنان را متهم به تخریب آملی‌لاریجانی کرد. همچنین در این جوابیه از اکبر طبری دفاع شده و تأکید شده بود: «برخی از اتهامات مطرح در مورد معاون اجرایی حوزه ریاست قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود. رئیس قوه قضاییه پیشین هم خود مستقلاً آنها را بررسی و خلاف بودن آنها برای وی محرز شده بود.» همچنین در این جوابیه حضور طبری را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب کرده بودند.

سیدابراهیم رئیسی هفت روز پس از اینکه بر مسند ریاست قوه قضاییه نشست، طبری را برکنار و یوسف باقری را به‌جای او، به‌عنوان سرپرست معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه منصوب کرد.

 

توجه کنید که تمام مطلب فوق قبل از دستگیری طبری که توسط حسن نوروزی ( نماینده مجلس ) رسانه ای شد، بیان شده است .

دفاع کردن دفتر لاریجانی [ البته که بر هر عاقلی روشن است که دفتر لاریجانی توسط او و به دستور وی و البته زبان لاریجانی محسوب میشود ] از طبری اما جای تأمل دارد ، نماینده مجلس از فساد طبری خبر دارد آنوقت رییس طبری از وی دفاع کرده و میگوید کذب است و در دادسرا کذب بودن آن مشخص شده است ، مسلمان ، در کدام دادسرا ؟ این دادسرایی که دم از آن میزنید که صفر تا صدش توسط خودتان کنترل میشده است ، طبری گنده تر از این دادیار و بازپرس دادسرا [ یعنی قضات را ] کنترل میکرده است ، دادسرا که هیچ است . اما می بینیم که وقتی اطلاعات سپاه دستش باز میشود آنهم وقتیکه اسناد و مدارک پیدا میکند حال دیگر هیچ کس جرئت سخن گفتن را نداشته و لال میشوند .

ما گواهی میدهیم که فساد و تبانی در قوه قضاییه بیش از یک درصدی است که آقایان در تریبون تلوزیون بیان میکنند ، بیش از یک درصد .

طبری ها داریم در قوه قضاییه ، اگرچه قد و وزنشان کمتر است اما طبری اند طبری ... .

www.mashreghnews.ir/news/1097548

www.mashreghnews.ir/news/1084387

www.mashreghnews.ir/news/974993

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی