مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

 

پیرامون همسران پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) سخنان زیادی گفته شده و اهل فن بخوبی پاسخ شبه افکنان را داده اند، در اینجا میخواهم نکاتی چند را در اینباره متذکر شوم:

1. پیامبر اسلام (ص) تا زمانی که بانو خدیجه (س) در قید حیات بودند همسر دیگری اختیار نکردند و تا سن پنجاه سالگی فقط یک همسر داشتند.

2. این مسئله بدیهیست که از سن پنجاه سالگی به بعد مردان دچار افت میل جنسی میشوند (اینجا) [توجه کنید میل جنسی نه لذت جنسی، لذتی که بعنوان مثال حین ارگاسم میبرند تفاوتی نمیکند میل جنسی کاهش پیدا میکند]، فلذا اگر کسی دنبال شهوترانی باشد بلا استثنا در سنین پایین تر باید اقدام کند [که هیچ منعی برای پیامبر نبوده چرا که نه تنها تعدد زوجات امری رایج و عادی بوده است بلکه جایگاه وی بعنوان پیامبر دین نیز بهیچ روی کم یا ناچیز نبوده که کسی بتواند مانع اختیار کردن همسر دیگری توسط ایشان بشود؛ باز در میان اشراف اینکه فردی یک همسر آزاد و علاوه بر آن کنیز داشته باشد چیز غریبی نبوده لکن پیامبر اسلام (ص) همین کار را هم نکرد (اختیار کردن کنیز علاوه بر همسر آزاد) بنابراین مبرهن است در اینجا فقط میل شخص رسول اکرم (ص) مطرح میشود که دنبال شهوترانی نبودند].

3. بعد از خدیجه کبری (س) پیامبر با سوده بنت زمعة ازدواج کرد که دو نکته را در اینجا ما شاهد هستیم:

الف) سن پیامبر در هنگام ازدواج با وی پنجاه و یک سال [سال یازدهم بعثت] و سن سوده در زمان ازدواج بالای شصت و پنج سال بوده است [با توجه به اینکه در سن هشتاد سالگی و در سال بیست و سوم بعثت از دنیا میرود].

ب) سوده قبل از ازدواج با نبی اکرم (ص) دوبار دیگر نیز ازدواج کرده بود. [منبع برای سوده: اینجا].

4. پس از سوده نیز پیامبر با عایشه ازدواج کرد که در برخی منابع عایشه تنها همسر باکره پیامبر برشمرده شده. چطور نیاز جنسی است که [نهایتا با باکره خواندن خدیجه کبری] پیامبر را بر آن میدارد دو همسر باکره فقط اختیار کند که اولی چند سال بزرگ تر و دومی هم در سن پنجاه و چند سالگی بوده است؟. عایشه دختر ابوبکر بوده و این مبرهن است که فردی همچون ابوبکر بخواهد با کمال میل دختر خود را به رسول الله (ص) بدهد و ضمنا بانو عایشه هم هیچ گاه از آن ازدواج ابراز نارضایتی نکرد [هیچ گاه حتی در سالهای آخر عمر] بنابراین مشخص و واضحه که هیچ ایرادی به این وصلت نمیتوان گرفت [رضایت مادام العمر بانو عایشه و ایضا رابطه پدرش با پیامبر]. بقیه وصلت ها هم که در سنین بعدی صورت گرفت و حتی یک صدم درصد هم نمیتوان آنها را به نیاز جنسی ربط داد چون اصلا در سن و موقعیتهایی بودند که از نیاز جنسی بخاطر ازدواج ما اثری نمی بینیم [مشابه ازدواج بخاطر زیبایی یا...].

 

در اینجا برخی سن بانو عایشه را مطرح میکنند که نه سال بوده لکن اگر کمی به روایات دقت بکنند متوجه میشوند که سن بانو عایشه کمتر از سیزده سال نمیتوانسته باشد (اینجا).

 

بنابراین بهیچ وجه تحت هیچ شرایطی نمیتوان چیزی را با عنوان شهوترانی عنوان کرد گرچه اصل اختیار کردن همسران متعدد در صورتی که نفقه شان بطور کامل پرداخت شود و عدالت بین آنها رعایت شود مورد ایراد نیست و هیچ گونه ایرادی نمیتوان به آن گرفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی