مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

نقد منتقدین باستانگرایی (سر آغاز)

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۱:۱۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

درست است که من بعنوان مالک این وبلاگ منتقد باستانگرایی محسوب میشوم اما این دلیل نمیشود چشمم را بر اشکالات و نقدهای وارده به دیگر افراد منتقد باستانگرایی ببندم. البته پیشتر در وبلاگ اشاره کردم بین منتقدین ایران باستان هم مشابه باستان پرستان افراد متعصب و دگماتیست و فاقد سواد لازم هست و فکر کنم مصادیقی را هم بر شمردم. زین پس در پستهایی ذیل موضوع «نقد منتقدین باستانگرایی» در این صفحه روی به نقد افراد فاقد سواد که خود را منتقد باستانگرایی میدانند و همچنین نقد منتقدین نسبتاً خبره و باسواد این حوزه خواهم آورد، ان شاءالله که مفید به فایده واقع شده و باعث رشد هرچه بیشتر منتقدین باستانگرایی شده و ظرفیت انتقاد پذیری* ایشان را نیز بهبود ببخشد.

 

*: انتقاد پذیری صرفاً منحصر درعدم توهین و رفتار تند نشان ندادن و تشکر از نقد منصفانه یا بطور کل رعایت اخلاقیات در مقابل انتقاد نیست، بلکه مستلزم بررسی انتقاد توسط فرد نقد شونده و ارائه پاسخ حاوی نقد انتقاد یا قبول انتقاد است. این یعنی انتقاد پذیری صحیح در مقابل نقدی درست [منصفانه و بدور از سوگیری های احساسی و مبتنی بر اسناد و ادله عقلی-منطقی و علمی].

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی