مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

نشریه بدن: هنر یا افسار گسیختگی؟

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۰۶:۰۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نشریه بدن The Body Issue یکی از بخش های مجله «ESPN» است. این مجله کوتاه شده نام انگلیسی Entertainment and Sports Programming Network (شبکه برنامه‌های تفریحی و ورزشی) یک شبکه تلویزیونی آمریکایی متعلق به شرکت والت دیزنی است. اولین نسخه نشریه بدن از مجله این شبکه در سال 2009 انتشار پیدا کرد و آخرین نسخه اش نیز در سال 2019 منتشر شد (en.wikipedia.org/wiki/The_Body_Issue). در نشریه بدن، ورزشکاران زن و مرد بصورت گروهی زنانه یا مردانه و دو یا تک نفره و در یک نمونه هم بصورت زن و شوهر (در دو رشته ورزشی) که در رشته های مختلفی چون:

هاکی روی یخ
هاکی خیابانی
فوتبال
بیس بال
سافت بال
راگبی
ورزش معلولین
اسکی آزاد
بسکتبال
اسکیت نمایشی
هنرهای رزمی ترکیبی (MMA)
گلف
دو و میدانی
تنیس

بصورت حرفه ای فعالیت میکنند در این نشریه بعنوان مدل برهنه حضور پیدا کرده و عکس و فیلم و مصاحبه از آنان گرفته میشود. حتی ورزشکاری همچون زلاتان ابراهیموویچ (از بازیکنان مشهور فوتبال) نیز در نشریه بدن 2018 شرکت کرده و عکس و فیلم برهنه از او گرفته شده است. حد سانسور این نشریه هم فقط عورت جلو برای زنان و مردان و نوک سینه برای زنان است. کد لباس رسمی زنان در رشته های ورزشی چون شنای موزون یا والیبال ساحلی مایل به برهنگی است لکن این نشریه بطور خاص بر روی برهنگی کامل تمرکز کرده و مشخصاً نمیتوان آنرا صرفاً کمی زیاده روی نسبت به آن دو رشته بخصوص والیبال ساحلی دانست.

من واقف به مدل هایی در تاریخ هنر که مبتنی بر اروتیک و به تصویر کشیدن برهنه زنان و مردان بوده علیرغم محدودیت هایی که در مقاطعی کلیسا بخصوص برای اندام برهنه زنان میگذاشت و یا هم اکنون در کشورهای اسلامی نیز هست واقف هستم لکن هرطور نگاه کنیم این دیگر نقاشی یا مجسمه سازی نیست و من اصرار بر برهنه شدن ورزشکاران حرفه ای در رشته های مختلف را نمیتوانم متوجه بشوم اگر چیزی جز جذب مخاطب از طریق تحریک شهوت نباشد. اینجا ما با یک تز جذب مخاطب مبتنی بر شهوت جنسی طرف هستیم، چیزی که در خیلی از جنبه های زندگی روزمره حکومت های دینی و غیر دینی در لایه های مختلفش دیده میشود اما در اینجا اصرار شده تا نه یک بازیگر مشهور یا مدل محبوب بلکه ورزشکاران حرفه ای برهنه شوند، افرادی که اساساً حرفه شان به دیده شدن توسط مردم وابسته نیست بلکه به توانایی های فیزیکی و ذهنی حول رشته شان مرتبط میباشد. فلذا این بسط هنر برهنگی که از عهد باستان رد پایش به چشم میخورد نیست بلکه یکجور افسار گسیختگی مبتنی بر شهوت جنسی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی