مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

مریلا زارعی، ابراهیم حاتمی کیا...

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۴۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ‌فیلم «شیار 143» ‌سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشارگان را از آن خود کرد و مریلا زارعی نیز بازیگر نقش اول زن شد. زارعی پس از دریافت سیمرغ خود، از حضار خواست به جای تشویق وی، ‌به احترام همه مادران و زنان سرزمینش که در این سال‌ها صبورانه ایستادند، عزیزانشان را برای جان و مال و ناموس این کشور دادند و باز هم سکوت کردند، به احترام بایستید1.

این کار این بازیگر سینمای ایران به نوعی باعث جا افتادن وی در سبکی شد که میخواهد از آن در سینمای ایران پول پارو کند و البته حمایت طرفداران این سبک را نیز داشته باشد. بعد از این مورد و البته مواردی همچون بازیگری این خانم در برخی فیلم های دیگر بخصوص از ابراهیم حاتمی کیا، برخی این بازیگر را در زمره بازیگران کاملا مثبت و انقلابی ایران بردند. اما نباید فراموش کرد که این بازیگر در شش فیلم سینمایی « زن زیادی، تهمینه میلانی » « دو زن، تهمینه میلانی » « واکنش پنجم، تهمینه میلانی » «درباره الی، اصغر فرهادی» «گزارش یک جشن، ابراهیم حاتمی کیا» و «خرس، خسرو معصومی» نیز بازی کرده و در تمام شش فیلم هم میتوان گفت یکی از نقش های اصلی را بر عهده داشته است. درباره الی که توضیح نمیخواهد، گزارش یک جشن به نوعی فتنه 88 را به تصویر می کشد و خرس هم به نوعی مضحکه کردن آزادگان دفاع مقدس است2، سه فیلم دیگر هم که از کارگردان فمینیستی است که در دل بسیاری از فیلم هایش مقولات فمینیستی و سیاسی و بعضاً نوعی ضدیت با اسلام نیز دیده میشود3 4. جمیع این موارد و البته مرور تمام آثار مریلا زارعی نشان میدهد این بازیگر در نهایت اگرچه کمی گرایش وی را به سمت آثار انقلابی می بینیم اما وقتی بطور کلی نگاه میکنیم مشاهده میکنیم که وی تنها گرایش نه به آثار انقلابی که تنها در این سبک جا افتاده است و پایش بیافتد و پول باشد در سبک های دیگر هم بازی میکند.

به نوعی، افرادی همچون مریلا زارعی و ابراهیم حاتمی کیا چون در این سبک جا افتاده اند فیلمسازی و فیلم بازی میکنند وگرنه پایش بیافتد دستی در سبک های دیگر هم وارد میکنند. ابراهیم حاتمی کیا اما پس از گزارش یک جشن و نقد های تندی که شد متوجه شد که نمیتوان بعنوان یک فیلمساز و نه بازیگر، از این شاخه به آن جبهه پرید و خود را در سبکی خاص نگاه داشت اما این بهیچ عنوان ربطی به عقیده وی ندارد که یک زاغ [مریلا زارعی] بدنبال جواهرات میگردد حال در زمین درباره الی باشد یا شیار 143؛ یک روباه نیز ناچار است حیله گری و ظاهر سازی را در پیش بگیرد و اگرچه قبل از بلوغ روباه بودن خود را در گزارش یک جشن نشان داده اما پس از بلوغ خود را جمع کرده و در سبک حیله گری نگاه داشته است. ابراهیم حاتمی کیا بهیچ عنوان و در هیچ کجا اظهار نظر صریح و بی پرده ای نسبت به مفسدین فی الارض و حرام خوران حرام کاری که علم مبارزه با اسلام را در سال 88 برداشتند نداشته است و ایضاً مریلا زارعی.

پیشتر هم گفته ام، فتنه 88 آزمایش بزرگی بود که روباه هایی را در حد و اندازه خواص و بزرگان نظام نشان داد، زارعی و حاتمی کیا که هیچ.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی