مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

القای دروغ به سبک رائفی پور

جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۵:۰۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دی ماه سال گذشته بود که هواپیمای اوکراینی سقوط کرد و  بطور مفصل در این رابطه سخن گفته ام (اینجا و اینجا) اما در این پست میخواهم از منظری دیگر به این مهم بپردازم و آن تزویر است. وقتی که این هواپیما سقوط کرد ویدیویی توسط اپوزیسیون خارج نشین پخش شد که ادعا میشد صحنه سقوط هواپیما است و سپس نیویورک تایمز نیز آن ویدیو را تأیید کرد و مرتبط با موشک دوم بوده است برای همین فرد بعد از موشک اول فهمیده و فیلم برداری کرده است.

فردی همچون امید دانا از همین مسئله استفاده کرده و شائبه طرح جنگ الکترونیک را در ذهن مخاطبان خود انداخت اما جدای از امید دانا و دیگر اپوزیسیونهای خارج نشین که پس از نشر ویدیو روی به طرح شایعه سقوط هواپیما توسط موشک کردند (هنوز واقعه تأیید نشده بود ولی حتی از گفته های مقامات آمریکایی هم سقوط هواپیما توسط موشک برداشت میشد اما در داخل تکذیب) تا اینکه وقتی سقوط هواپیما با موشک توسط ستاد کل نیروهای مسلح قطعی شد در داخل نیز شایعه جنگ الکترونیک و به نوعی شکست ایران در این جنگ بیان شد از امثال رائفی پور گرفته تا سردار پورشاسب معاون قرارگاه خاتم الأنبیا وجود جنگ الکترونیک را بیان و به نوعی آنرا در ذهن مخاطب ترویج میدادند.

براستی چرا باید ابتدا از طرف اپوزیسیون به صورت غیر مستقیم و نشر یک ویدیو این ادعا مطرح شود و سپس عده ای دست به دست هم داده و آنرا منتشر کنند؟ نکته ای که در این بین جالب بود این مسئله بود که طرح جنگ الکترونیک بدین صورت به نوعی حاکی از بیان برتری اسرائیل و آمریکا در جنگ است و البته نوعی تحقیر ایران [بدین صورت که کاری کردیم که خودتان، خودتان را بزنید و انتقام عین الأسد را به این شیوه گرفتیم] اما مسئله وقتی جالب شد که دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران آب پاکی را ریخت و به صراحت بیان کرد هیچگونه دلیلی برای وجود جنگ الکترونیک نیست و همچنین در شبیه سازی این واقعه هیچ ردی هم از جنگ الکترونیک به چشم نمیخورد.

((دادستان نظامی تهران گفته بود:

این سانحه با حضور ۴۰ متخصص با انجام دو پرواز و رعایت کلیه مختصات پرواز سانحه دیده، شبیه سازی شد که در نوع خود در بررسی سوانح هوایی منحصر به فرد بود و اطلاعات جعبه‌های سیاه نیز در آزمایشگاه BEA پاریس با حضور بازپرس پرونده و نمایندگان تمامی کشورهای ذی ربط به طور شفاف با رعایت استانداردهای بین‌المللی پیاده‌سازی شد.

تحقیق گسترده از مطلعان و متهمان در سطوح گوناگون لشکری و کشوری، معاینات محلی و میدانی از همه مراکز مرتبط، نظرات کارشناسان و متخصصان نظامی و سازمان هواپیمایی کشوری، اطلاعات حاصل از پیاده سازی محتوای جعبه‌های سیاه و نتایج عملیات شبیه سازی، همگی بر نقش خطای انسانی در بروز این سانحه دلالت دارد.

... فرضیه‌هایی که درباره حمله سایبری، هک سامانه پدافندی، اختلال در سامانه‌ های هواپیما و شبکه پدافندی مطرح شد، با دلایل متقن به اثبات نرسید.))

 

مسئله در اینجا مطرح کردن جنگ الکترونیک توسط امثال رائفی پور بصورت وحی منزل و قطعی و امثال امید دانا و سردار پورشاسب بصورت تأثیر گذاری غیر مستقیم بر ذهن مخاطب است. چرا باید عده ای از جنگ الکترونیک و به نوعی شکست در این جنگ سخن بگویند در صورتیکه بهیچ عنوان این چنین چیزی نبوده و ایران در این زمینه از آمریکا و اسرائیل عقب نیست، لکن اگر تزویر را برای سردار پورشاسب بیان نکنیم اما برای رائفی پور صد درصد میتوان بیان کرد چراکه وی طوری از این قضیه سخن گفت گویی مطمئن است در حالیکه صد درصد کذب محض بود (رائفی پور از احتمال زیاد سخن گفته بود لکن نوع سخن گفتنش قطعیت را به مخاطب القا میکند. البته جالب اینجاست که این ویدیو را مصاف (وبسایت رائفی پور) از سایت خود پس از انتشار برداشت؛ همچنین ادعاهای مطرح شده از سوی رائفی پور در این کلیپ به منظور اثبات جنگ الکترونیک در این وسعت مربوط به هواپیما و موشک و ...، هیچگونه سندیتی ندارند، مثلا اینکه حمله اسرائیل به سوریه همزمان با پرواز هواپیمای ایران باشد جدای از ارائه سند برای این مهم، اینکه این واقعه مربوط به جنگ الکترونیک باشد و به دفعات اتفاق افتاده باشد هم سندی ندارد و معلوم نیست چرا رائفی پور سخنان خود را وحی منزل دانسته و سندی برای آن ارائه نمیدهد، همین مسئله برای دیگر مثالهای او در اینباره نیز صدق میکند).

بنابراین بیان جنگ الکترونیک شایعه ای بود که بذرش را اپوزیسیون کاشتند اما برداشتش در داخل انجام گرفت. رائفی پور و گروهش به هیچ عنوان هیچگونه سابقه عملی و یا تخصصی در اینباره ندارند (یقینا این که در سخنرانی اش عنوان میکند گروه دفاعی، نه سابقه میشود و نه تخصص).

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی