مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

 

امروز گزارش نهایی سقوط هواپیمای اوکراینی منتشر شد [اینجا] و بنظر ما بیان نکاتی از پنج قسمت این گزارش خالی از لطف نیست:

الف) قسمت اول:

اگر خاطرتان باشد امثال امید دانا روی ویدیویی که از وقوع این سانحه گرفته شده بود بسیار مانور میدادند و شده بود یکی از دلایل وجود خیالی جنگ الکترونیک!! اما این قسمت از گزارش نهایی دو نکته را در بر دارد:

1- نخست آنکه فیلم هایی که از پرتاب موشک اول گرفته شده بوده واقعیت نداشته اند.

2- فیلمی که از منفجر شدن موشک دوم گرفته شده واقعیت داشته و بطور اتفاقی توسط یک کارگر ساختمان گرفته شده و هیچ گونه ربطی به جنگ الکترونیک و اطلاع داشتن از پرتاب و برخورد موشک قبل از شلیک آن نبوده است.

 

ب) قسمت دوم:

در قسمت فوق سه نکته وجود دارد:

1- نخست تطابق آن با سخن دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران که در این پست بدان پرداخته بودیم و خطای محض انسانی و عدم وجود جنگ الکترونیک و دیگر عوامل را تأیید میکند.

2- دوم عملکرد خودسر مسئول سامانه که حتی نکرده صبر کند پیام واصل شود و موشک اول و پس از مدتی موشک دوم را شلیک کرده است!! لازم به تذکر است که چون موقعیت هوایی آسمان ایران در آن موقع بنا به همین گزارش در وضعیت قطعی وقوع حمله توسط آمریکا نبوده است؛ به قسمت سوم از این گزارش دقت کنید:

چنانچه مشاهده میکنید بنا بوده وقتی که وقوع حمله از طرف آمریکا قطعی شد آسمان بطور کامل کلیر شود و تا قبل از آن برخی خط های ترافیک هوایی که بیشتر در معرض خطر بودند پاک شده بودند؛ بنابراین اقدام آمریکا بر علیه ایران هم قطعی نبوده که حالت آتش به اختیار و آسمان clear بخواهد ایجاد شود و همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) هم که این هواپیما از آن پرواز کرده کمترین احتمال را برای مورد حمله قرار گرفتن داشته است. توجه داشته باشید که این هماهنگی و بررسی های انجام شده با حضور تمام عوامل مربوطه من جمله عوامل نظامی [که یقینا منظور از آن در گزارش سپاه پاسداران است (البته شاید برخی مقامات ارتشی هم بوده باشند)] بوده است بنابراین تصمیمات گرفته شده نیز نتیجه مشورت و بررسی هایی است که سپاه هیچگونه مخالفتی با آنها نکرده و چه بسا خود سپاه هم پیشنهاد داده باشد [فایل های صوتی مربوط به ضبط این گونه جلسات به لحاظ محرمانه بودن هیچگاه انتشار نخواهند یافت لکن در این گزارش اشاره به هیچگونه مخالفت سپاه و یا هریک از عوامل نظامی با هیچ کدام از تصمیمات گرفته شده نمیکند، همچنین فرمانده سپاه سردار سلامی و یا سردار نقدی هم مخالفت سپاه با اتخاذ هیچ کدام از این تصمیمات را در سخنان خودشان پیرامون این واقعه بیان نکرده اند].

در نتیجه اپراتور این سامانه حق هیچگونه اقدامی را بدون دستور سلسله مراتب خود نداشته است و حال به چه حقی اقدام به شلیک کرد وقتی که حتی مبادله پیامش هم مؤفقیت آمیز نبوده است؟ این اگر خیانت نباشد عین جهل است.

 

ج) قسمت چهارم:

در قسمت فوق به وضوح مشاهده میشود که تمام هماهنگی های مربوطه انجام شده بود و هیچ درخواستی از طرف هیچ یک از نهاد های نظامی ایران به منظور clear شدن این قسمت از آسمان کشور وجود نداشته است و اینکه باز برخی سعی داشتند القا کنند دولت نگذاشته آسمان کلیر شود و ... کذب محض بوده و سپاه بطور کامل از حرکت این هواپیما مطلع بوده است.

 

د) قسمت پنجم:

در این قسمت نیز مشابه قسمت سوم به صراحت بیان میشود که هیچ گونه محدودیتی برای این پرواز و خط پروازی اش وجود نداشته و هیچ یک از نهادهای حکومتی ایران هیچ گونه درخواست و یا اعمال محدودیتی برای این پرواز و خط پروازی اش نداشته اند بنابراین هیچگونه قصوری متوجه دولت جمهوری اسلامی و سازمان های زیر مجموعه و مرتبط آن همچون سازمان هواپیمایی نمیباشد.

 

در انتها دو مسئله مهم در این حادثه وجود دارد:

1: اول افشا شدن کذب گویی های امید دانا و رائفی پور که مدام روی مبحث جنگ الکترونیک مانور میدادند و صد درصد خطای انسانی بودن این حادثه.

2: دوم افشای کذب گویی های برخی افراد که میگفتند دولت مقصر است و باید آسمان کلیر میشد و ... چنانچه از همان ابتدا بنا بوده در صورت قطعی شدن حمله آمریکا [که آمریکا هیچگاه حمله نکرد] آسمان کلیر شود و این مهم کاملا با نهادهای نظامی هماهنگ شده بوده و ایضاً این پرواز و خط پروازی اش هم کاملا هماهنگ با نهادهای نظامی بوده و هیچگونه درخواستی از طرف سپاه دال بر پاک شدن این خط پرواز نشده و هماهنگی های لازم قبل از پرواز نیز انجام شده بوده است. بنابراین تمام تقصیرات بطور عام متوجه سپاه پاسداران و بطور خاص متوجه اپراتور خودسر و اهمال کاری است که بدون رعایت دستورالعمل تنظیم صحیح سامانه پس از جابجایی و همچنین دستورات مربوط به شلیک، سامانه پدافندی را هماننده ارثیه پدری خود در نظر گرفته بوده است.

 

پست های مرتبط:

نگاهی نیمه سطحی به سقوط هواپیما

هواپیمای اوکراینی... شکست یا اشتباه

مغالطه تمثیل به سبک خبرگذاری فارس

با مایوی تزویر، آفتاب در ساحل دوست و موج سواری روی موج دشمن

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی