مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

بت پرستان باستان شناس!

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خبری امروز در وبسایت همشهری منتشر شد مربوط به کشف دروازه جدیدی در محوطه تخت جمشید (بنگرید به اینجا) فرد ایرانی دخیل در این پروژه در قسمتی سخن عجیبی زده و میگوید:

این دروازه باشکوه، در مقیاس وسیع‌تری طرح دروازه معروف ایشتار (حدود ۵۸۰ پیش از میلاد) را تکرار می‌کند که پیش از ساخت تختگاه تخت جمشید در دوره یکی از دو پادشاه نخستین پارسیان بنا شده است. احتمالا، هدف از ساخت این دروازه برای نشان دادن فتح شهر بابل در سال ۵۳۹ پیش از میلاد در دوره کوروش بزرگ بوده است.

پیشتر در این وبلاگ راجع به دروازه ایشتار در پاسارگاد سخن گفتم و البته وبسایت هایی همچون ادیان نت نیز (بنگرید به اینجا) اما بحث من در این پست پیرامون قسمتیست که میگوید ساخت این دروازه برای نشان دادن اشغال شهر بابل بوده!. دروازه ایشتار اساساً مربوط به یکی از ایزدان آشوری یعنی ایشتار است و اگر میخواستند طعنه به فتح بابل بزنند شایسته بود چیزی مربوط به خدایان مختص بابلیان بهمراه کتیبه ای به منظور ذکر اشغال بابل ایجاد میکردند نه دروازه معروف ایشتار را هماننده بسیاری دیگر از بناها و... در تخت جمشید از فرهنگ و تمدن آشوری و بابلی کپی برداری کنند بدون ذکر هیچ نکته اضافی دیگری [مثل لاماسو که از دروازه کاخ سارگون دوم کپی برداری کردند و در دروازه ملل تخت جمشید قرار دادند، برای دیدن نمونه ای چند ازین کپی برداری ها بنگرید به اینجا]. بنابراین این دروازه هم هماننده صفر تا صد هنر و تمدنی که هخامنشیان داشتند کپی برداریست که توسط کارگران و بنایان بیگانه انجام شده است.

دلیل اینکه از عنوان «بت پرستان باستان شناس» هم استفاده کردم همین مقوله است، این افراد بنظر میرسد مجموعه بتانی را بنام ایران باستان ساخته که بزرگشان هخامنشیان است و شرم میکنند بگویند این بت مقلد بوده، هیچ چیزی از خودش نداشته، بجای اینکه اعتراف به کپی برداری ایشان کنند میگویند نشان [بخوانید یاد بود] فتح بابل بوده است! این افراد فاقد سواد نمیگویند بنا به ساختن نشان از فتوحات بود برای تمام فتوحات بزرگ باید نشان میدیدم و چرا هرچه می بینیم عموماً متعلق به بابل و آشور است که اساساً دومی را هخامنشیان هیچگاه اشغال نکردند؟ و یا دروازه ای به تقلید از مصر هم که اشغالش کردند نساختند؟ این ها نشان میدهد از روی بی تمدنی و بی فرهنگی و البته علاقه شدیدشان به خدایان و تمدن بابل و آشور تمایل داشتند از فرهنگ و تمدن آنها بیشتر کپی برداری کنند. جز این است؟!.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی