مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم

قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ

مکتب رئالیسم
آخرین نظرات

یادداشت کوتاه: حکایت تلخ فلسطین (2)

پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۰۴:۴۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در یادداشت قبلی به این نکته مهم اشاره کرده بودم که از ابتدا مشخص بود واکنش اسرائیل به حمله مقاومت فلسطین سخت و خشن خواهد بود و گروه هایی که جلوی مقاومت فلسطین را چه قبل از حمله و چه بلافاصله بعد از شروع آن (بر فرض اینکه از وقوعش خبر نداشتند) نگرفتند می بایست جواب بدهند اگر قصد ورود به این نبرد را ندارند چرا گذاشتند این چنین بلایی بر سر فلسطینیان بیاید؟!. تهدید ایران توسط اسرائیل هم میتواند نوعی تهدید غیر مستقیم به منظور بر حذر داشتن جمهوری اسلامی از ورود مستقیم به جنگ باشد (اینجا). احتمالاً در صورتی که ایران وارد جنگ نشود اسرائیل فلسطین را بواسطه نابودی مقاومت به وضعیتی شبیه به خلع سلاح خواهد برد.

دو روز پیش بود که آیت الله خامنه ای اسرائیل را تهدید کرد که کسی نمی‌تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد و بمباران ها فوراً قطع شود و... (اینجا) قبل تر از آن وزیر امور خارجه ایران امیر عبداللهیان هم اسرائیل را تهدید کرده بود تا جنایاتش متوقف شود (اینجا)، اما بعد از تمام اینها بود که اسرائیل بیمارستانی را هدف قرار داد و چند صد نفر را کشت!! یعنی تمام تهدیدهای کل سران ج اسلامی ایران برای اسرائیل پشیزی اهمیت ندارد. باز دوباره بعد از هدف قرار دادن بیمارستان حجت الاسلام رئیسی سخن از آغاز روند پایان اسرائیل گفت (اینجا) و نیز اخیراً محسن رضایی اسرائیل را تهدید کرده که این وضعیت نباید ادامه پیدا کند و... (اینجا)!.

توجه بفرمایید، چندین روز است دارند تهدید میکنند که اگر اسرائیل جنگ را متوقف نکند مقاومت به پا میخیزد و... اما اسرائیل هر دفعه با سوپرایزی نشان میدهد بدتر از گذشته عمل خواهد کرد مثل همین جریان بیمارستان الأهلی/المعمدانی. امروز نیز نخست وزیر انگلستان صراحتاً حمایت انگلیس از اسرائیل را اعلام و نتانیاهو هم در دیدار با وی بر دو نکته مهم یکی طولانی بودن جنگ و دیگری از بین رفتن حماس اشاره کرد (اینجا). از بین رفتن حماس که هدف اصلی اسرائیل ازین جنگ است یعنی آغاز نابودی کامل مقاومت فلسطین و تمام هزینه و... ای که ایران در آنجا کرده است.

برخی میگویند اسرائیل میخواهد ایران پایش به این جنگ باز شود و نباید این اتفاق بیافتد و... (مثل یادداشت دکتر آبشناس در اسپوتنیک، بنگرید به اینجا) اما حقیقت این است که ایران پایش باز نشود [ولو نیروی زمینی هم نباشد، در حد ارائه کمک های سنگین به حزب الله و حماس و... و یا ارسال پهپاد و موشک و زدن تل آویو و...] مقاومت مسلحانه فلسطین به احتمال قوی نابود خواهد شد چون این هدف اسرائیل بواسطه نابودی حماس شده است، پای ایران بازهم بشود احتمال دارد با آمریکایی درگیر بشود که سال 98 از ترس تبعات درگیر شدن با آن اقدام به گرفتن انتقام سخت سردار سلیمانی نکرد (نک: سخنان سردار حاجی زاده در قسمت اول یادداشت حکایت تلخ فلسطین در اینجا).

شمارش معکوس فرو ریختن ریختن هیمنه سست اسرائیل (به تعبیر سید حسن نصرالله سست تر از لانه عنکبوت) و یا قدرت پوشالی جمهوری اسلامی آغاز شده است؛ این جنگ بین ایران و اسرائیل است، اگر حماس نابود شود آرمان مقاومت به فنا رفته و اسرائیل اثبات میکند جمهوری اسلامی طبل توخالی بیش نیست که این همه سال اسرائیل را تهدید به نابودی میکرد اما در نهایت این مقاومت مسلحانه فلسطین بود که نابود شد، اگرم اسرائیل از بین برود جمهوری اسلامی اثبات میکند توانایی درگیر شدن با کشوری که کل غرب پشتیبانش هست را دارد و اهل بلوف زدن نیست.

 

فَهَلْ یَنْتَظِرُونَ إِلَّا مِثْلَ أَیَّامِ الَّذِینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِهِمْ قُلْ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی